ראשון ב-19:00: ישראל מתארחת בסלובניה

אחרי הניצחון הקשה והחשוב בפורטוגל, תפגוש נבחרת ישראל מחר (19:00, שידור בספורט 5) נבחרת טובה בהרבה וגם היא ביתית, סלובניה שניצחה ביום חמישי את אוקראינה 73-87. נכון שזו לא סלובניה של דונצ'יץ' וגם עידן האחים דראגיץ' תם, אבל זו עדיין נבחרת טובה, מנוסה עם כמה שחקנים ברמה הגבוהה ביותר האירופית, בעיקר פפרליץ', טובי, בלאזיץ' וסאמאר ומדובר בנבחרת עם מסורת גדולה, אלופת אירופה 2017, מקום שביעי באליפות העולם בקיץ האחרון ובקיץ הבא הם ישתתפו בטורניר הקדם אולימפי, מה שמקנה להם את ה-11 בעולם בדירוג של פיב"א והשביעי באירופה, לעומת 42 ו-20 של נבחרת ישראל.

בדיוק לפני שנה נבחרת ישראל ניצחה את סלובניה באותו אולם יפה בעיר קופר, הקרובה מאוד לאיטליה. ישראל ניצחה 79-87 וכל אלו שהצטיינו באותו משחק נמצאים כאן. נמרוד לוי סיים עם 20 נקודות, בר טימור 18, עוז בלייזר 11, אבל מי שהשאיר את הרושם הגדול ביותר אז היה נועם יעקב עם 18 נקודות, פעולות גדולות בדקות ההכרעה ואז הוא היה רק בן 18.

הנבחרת תחסר את רומן סורקין ובמקומו יתלבש למשחק נתנאל ארצי. בסלובניה מדברים על הפגנה קטנה נגד ישראל שאמורה להיערך ליד האולם, אבל זה באמת לא מטריד אף אחד במשלחת. בניגוד לישראל שעברה ביום שיש מסע לא קל מפורטוגל דרך ונציה ועד לקופר, הסלובנים זכו לשני משחקי בית אחרי שנעתרו לבקשת איגוד הכדורסל להחליף ביתיות.

לקראת המשחק אמר המאמן אריאל בית הלחמי: "יריבה בהחלטה שונה מפורטוגל. הרמה תהיה הרבה יותר גבוהה מאשר במשחק נגד פורטוגל. השחקנים שלנו אחרי המשחק הראשון יגיעו יותר משוחררים ואמור להיות משחק אחר מבחינת הסגנון שהיה בפורטוגל, יותר כדורסל שבו נוכל להבליט את היתרונות שלנו. השחקנים מרוכזים וממוקדים במטרה לנצח את המשחק".

מי שהצטיין בסלובניה במשחק נגד אוקראינה, היה קלמן פפרליץ' שסיים עם 30 נקודות. בית הלחמי התייחס אליו: "היכולת שלו ידועה ובטח בנבחרת הזו בלי דונצ'יץ' הוא לקח על עצמו הרבה, אבל זה לא רק הוא יש להם הרבה שחקנים טובים. הוא בהחלט היה המפתח בניצחון שלהם על אוקראינה והגיע 15 פעמים לקו וזה משהו שנצטרך להתייחס אליו".

רומן סורקין כאמור יחסר. מצד אחד כולם בנבחרת מתגעגעים לסנטר הנהדר שלה, מצד שני הייתה אנחת רווחה כשנודע שלא מדובר בפציעה קשה מדי וסורקין אמור לחזור תוך מספר שבועות לשחק. בית הלחמי התייחס לסורקין וחסרונו: "הלב שלי עם רומן ואני מאוד מקווה שבאמת מדובר בפציעה לא קשה. אבל כמו שאנחנו תמיד אומרים אנחנו מדברים על אלו שפה. אני מאמין בשחקנים שימלאו את החסר ויביאו את האקסטרות למלא על החסרון של רומן".

במשחק הנוסף בבית תארח אוקראינה בריגה ביתה מזה שנתיים את פורטוגל.