שווים מעקב: השחקנים הצעירים שיפרצו העונה בליגה הלאומית

שחר דורון כיכב באליפות אירופה לנוער, זיו וייסמן נחשב להבטחה ובן אונצ'ה מחכה לפרוץ. מי יקפוץ לליגת העל בסוף העונה?

מאת: ניב שמולי
צילום:

הליגה הלאומית נחשבת לבית גידול שחקנים. בשנים האחרונות יותר ויותר שחקנים סוללים את דרכם לליגת העל דרך הליגה הלאומית. רק בקיץ האחרון ראינו את בן שרף, איתן בורג, קורן ג'ורנו, תומר אסייג, שוהם גת, אביתר מור יוסף, הראל דדון ואחרים עושים את קפיצת המדרגה לליגת העל. כל אלה מצטרפים לנמרוד לוי, איתי מושקוביץ, תומר גינת, רועי פריצקי, גור לביא ואחרים שהפכו לשחקני נבחרת ישראל וליגת העל. גם בעונה הקרובה עשויים לפרוץ לא מעט שחקנים שבעתיד הקרוב כולנו נשמע עליהם.

זיו וייסמן (גארד-פורוורד, הפועל גלבוע גליל):

זיו וייסמן הוא אחד הגורמים העיקריים לכך שאשתקד קבוצת הבת של הפועל גלבוע גליל הגיעה לגמר הליגה הארצית. וייסמן (20, 1.96) היה הניפוי האחרון של נבחרת העתודה, וירצה להוכיח העונה שהוא היה שווה מקום בסגל. מדובר בשחקן ייחודי בכדורסל הישראלי – גארד גדול שמסוגל לשחק בכמה עמדות עם מוטת ידיים של שחקן מעל 2 מטר. לאורך משחקי האימון וייסמן גילה יכולת נהדרת ומגוונת, ולא מן הנמנע שבמהלך העונה הוא יהפוך לאס של גיא קפלן. אם ידע להיות יותר פיזי ולייצב את הקליעה מחוץ לקשת, הדרך לליגת העל תהיה קצרה מאד.  

עמית מנחם (רכז, מכבי חיפה):

בגיל נוער עמית מנחם היה אחד השחקנים הבולטים, ואשתקד בנבחרת הנוער סיפק כמה משחקים לא רעים בכלל כשעלה מהספסל. אלא שעד כה מנחם לא קיבל הזדמנות אמיתית במכבי חיפה. כעת זה עשוי להשתנות לאחר שבקיץ האחרון החליטו הירוקים על מהפכה בסגל והצערתו, וכבר במשחקי האימון הקרדיט לעמית מנחם בא לידי ביטוי. הרכז (19, 1.87) הראה ניצוצות במשחקי האימון וגם לאורך העונה הקרובה הוא עתיד לקבל דקות משמעותיות במקום עמית אלון ואף לצידו. עמית מנחם יצטרך להביא את הקשיחות שלו ותהיה עליו לא מעט אחריות בעמדת הרכז. אם ישכיל לשפר את האחוזים מחוץ לקשת, מכבי חיפה תרוויח שחקן מקומי להרבה שנים – דבר שלא קרה זמן רב.

בן אונצ'ה (גארד, עירוני נהריה):

אחד השמות היותר מסקרנים בעונה הקרובה בליגה הלאומית. אחרי קמפיין נהדר עם נבחרת הנוער בקיץ הקודם, בן אונצ'ה (19, 1.88) קיווה להיות בסגל של קבוצת נעוריו מכבי ראשון לציון. לאחר שהדברים לא בדיוק הסתדרו, החליט אונצ'ה להיכנס להסגר. המשמעות – עונה שלמה בה לא שיחק כלל, ובסופה כרטיס השחקן שלו לא שייך לאף קבוצה. לאחר שהיה מבוקש בלא מעט קבוצות בליגה, מגיע אונצ'ה לראשונה לקבוצת בוגרים וישחק בעירוני נהריה שרוצה לחזור לליגת העל. אונצ'ה יצטרך במהלך העונה לעצב את המשחק שלו ולהבין האם הוא טוב יותר כרכז או כגארד שני. בכל מקרה, על סט היכולות הקיים אין עוררין – האתלטיות המרשימה שאין להרבה שחקנים ישראלים, יכולת היצירה עם הכדור, הקליעה היציבה מחוץ לקשת והיכולת במגרש הפתוח. אם בן אונצ'ה ייתן עונה טובה, עירוני נהריה בהחלט תוכל לחגוג עלייה בתום העונה.

אלון מיכאלי (פאוור פורוורד, אליצור נתניה):

אליצור נתניה ידועה בשנים האחרונות כחממה לגידול שחקנים. רועי פריצקי, עמית אהרוני, איתי מושקוביץ, בן שרף ואיתן בורג – כולם עברו באליצור נתניה וכולם משחקים בעמדות הגארד. הפעם, מגיע לנתניה יהלום בעמדת הפורוורד שעשוי להיות שחקן הפנים הבא של נבחרת ישראל. מיכאלי (18, 2.03) יצטרך להתמודד לראשונה עם פיזיות של השחקנים הזרים במאבקים בצבע, ויהיה זה מבחן עבורו בשני צידי המגרש. בליגת 'פריניב' לנוער הראה מיכאלי יכולת התמצאות בצבע, יד רכה מחצי מרחק וגם יכולת לקלוע מהשלוש. כל אלה מציבים את הפורוורד כאחד השחקנים היותר מעניינים לקראת העונה הקרובה.

שחר דורון (גארד, אליצור שומרון):

השחקן המצטיין של ליגת 'פריניב' לנוער מגיע לליגה הלאומית אחרי אליפות אירופה נהדרת בה סיים כמלך הסלים. לא מעט אנשים בענף הכדורסל צופים לדורון (18, 1.92) עתיד מזהיר. היכולת שגילה באליפות אירופה האחרונה שמה עליו זרקור גם מעבר לים. שיתוף הפעולה שנרקם בין מכבי תל אביב לאליצור שומרון הנחית את הגארד בקבוצה של דרור כהן. כבר במשחקי האימון שחר דורון היה השחקן הבולט בקבוצתו, ובמספר משחקים אף סיים כקלע הבולט. חבריו לקבוצה מעידים על שחקן שעובד קשה בכל יום, צמא ללמוד ובעיקר מכנים אותו כ"רוצח שקט" – כזה שיכול לסיים משחק עם 20 נקודות מבלי להרגיש. היכולת לקלוע בשטף של המשחק, מבלי להכריח, היא אולי הבולטת ביותר אצל שחר דורון שלא יצטרך יותר מדי את הכדור ולא יקח זריקות על חשבון חבריו לקבוצה. עם סט יכולות התקפיות מרשים והרבה רצון להוכיח – בהחלט יכול להיות ששחר דורון יהיה זה שייקח את אליצור שומרון לעונת שיא בליגה הלאומית.