שמינית גמר פלייאוף ליגת 'פריניב' לנוער: מכבי ת"א הופתעה, בני הרצליה כפתה משחק 3

מכבי תל אביב הופתעה בעמק יזרעאל והסדרה ביניהן תוכרע במשחק שלישי, כמו גם הסדרות בין בני הרצליה להפועל חולון ובין מכבי ראשון לציון ל-א.ס רמה"ש ובין נס ציונה לנתניה. יתר הסדרות הוכרעו, כאשר במוקד הפועל גלבוע מעיינות הדיחה את אליצור יבנה.

ארבע סדרות מתוך שמונה בשלב שמינית גמר הפלייאוף בליגת 'פריניב' לנוער הוכרעו אתמול (ראשון). מכבי תל אביב, הראשונה במחוז הדרומי, נוצחה 81:90 בעמק יזרעאל שהובילה לאורך רוב שלבי המשחק ויצאה עם ידה על העליונה הרבה בזכות 38 אחוז מחוץ לקשת ומשחק הקרבה לכל אורכו. ביום חמישי המשחק השלישי בסדרה ייערך בהדר יוסף ויועבר בשידור חי בערוץ הספורט.

עוד סדרה שתוכרע במשחק שלישי היא בין בני הרצליה להפוע חולון. הסגולים גנבו את הביתיות במשחק הראשון אבל לא השכילו לשחזר את אותה היכולת והפסידו 79:61. החצי הראשון עוד היה שקול, אבל בפתיחת הרבע השלישי החבורה של עידן לנקרי ברחה עם מטווח שלשות של יואב שמרי ושליטה מוחלטת בצבע (21 ריבאונדים בהתקפה) והיתרון כבר היה בלתי ניתן למחיקה. ירדן לזר הוביל חמישה שחקנים בדאבל פיגרס עם 19 נקודות.

א.ס רמה"ש ידעה לשמור על הבית ואחרי משחק שקול ניצחה את מכבי 'איציק' ראשון לציון 62:73. החבורה של גיא קנטור השכילה לברוח לקראת סוף החצי הראשון אותו סיימה ביתרון 34:40. לאורך כל המחצית השנייה הכתומים נשארו במשחק אבל לא הצליחו לבצע מהפך ועד לסיום המקומיים רשמו ניצחון נאה בדרך למשחק שלישי בסדרה.

הפועל גלבוע מעיינות השלימה ניצחון כפול על אליצור יבנה והדיחה את המדורגת שנייה במחוז הדרומי. הצפוניים פתחו את המשחק בהתלהבות וכבר בשלב מוקדם נטלו את ההובלה. במהלך הרבע השני המקומיים יצאו לריצת 4-15 בדרך ליתרון דו ספרתי 35:48 במחצית אחרי שלשה על הבאזר. המחצית השנייה כבר הייתה במעמד צד אחד – הפועל גלבוע מעיינות הגדילה את היתרון שלה ושייטה בדרך לניצחון 74:93. אביב קוקטק סיפק משחק נהדר עם 22 נקודות ו-8 ריבאונדים, בעוד מנגד נדב אזולאי שוב נבלם על 6 נקודות בלבד.

עוד קבוצה באדום שעולה לשלב רבע הגמר היא הפועל תל אביב שיצאה מחיפה עם ניצחון דרמטי 77:74 על מכבי 'אסי' חיפה. לאורך כל 40 הדקות קיבלנו קרב צמוד שהוכרע אחרי שנועם טל החטיא שלשה על הבאזר שיכלה לשלוח את המשחק להארכה.

מי שתחכה להפועל תל אביב בשלב הבא היא הפועל 'אלטשולר שחם' עמק חפר שהשלימה ניצחון 0:2 בסדרה מול הפועל עזרא ירושלים אחרי 83:57 בבירה. החבורה של עמית בן דוד התקשתה בחצי הראשון בסיומו הובילה 41:33, אבל במחצית השנייה ידעה לברוח בזכות הגנה נהדרת (ספגה 24 נקודות בלבד בחצי השני) ו-19 נקודות של אריאל סלע (13 ריבאונדים) ויונתן קלר.

עירוני 'מ.רוטשטיין' נס ציונה כפתה גם היא משחק שלישי לאחר ניצחון ביתי 58:67, הרבה בזכות משחק נהדר של שגיא קמחג'י ודניאל גריידי (20 ו-19 נקודו בהתאמה). הרבע הראשון היה שקול ונגמר ב-20:17 לאורחים, אלא שברבע השני המקומיים ידעו להדק את ההגנה וברחו ליתרון דו ספרתי 31:41 בירידה לחדרי ההלבשה. ההגנה הנהדרת של המארחת נמשכה גם בחצי השני ועד לסיום החניכים של יוסי פוקס השלימו את העבודה.

מכבי 'נחמן' פתח תקווה המשיכה את העונה האדירה שלה עם ניצחון ביתי 50:72 על חשבון הפועל כפ"ס אביב. הרבע הראשון עוד היה שקול ונגמר ב-19:17 לאורחים, אלא שמכאן הביתיים הידקו את ההגנה וספגו בשני הרבעים הבאים רק 16 נקודות והשלימו ריצה ממנה הירוקים לא הצליחו לחזור. שלו זאן בלט עם 21 נקודות ו-13 ריבאונדים.