לאומית גברים: ניצחון דרמטי לעפולה באשקלון

שני משחקים נערכו הערב בליגה הלאומית, משחק מעולה באשקלון הסתיים בנצחון של הפועל עפולה על אליצור המקומית, הפועל ר"ג/גבעתיים ניצחה בביתה את א.ס רמה"ש

מאת: ניב שמולי
צילום: מדיה פלאש

אליצור איתו אשקלון – הפועל עפולה 85:82

משחק נהדר באשקלון נגמר בניצחון של הפועל עפולה במשחק הבכורה של ניר קפלן. האורחים הגיעו למשחק נחושים וכבר מהפתיחה החזיקו ביתרון קטן בו החזיקו ברוב שלבי המשחקי. ג'ימי הול וקרון דשילדס סיפקו משחק נהדר עם 52 נקודות משותפות. בסיום אלונזו קולמן, שניצח את המשחק הקודם בשלשה, יכל לשלוח את המשחק להארכה אבל החטיא שלשה נוחה יחסית. אליצור איתו אשקלון עדיין בפסגה אבל סופגת הפסד שני ברצף לראשונה העונה. הפועל עפולה פתחה נהדר את המשחק ועם נקודות בצבע הוליכה 19:10.

פול דילייני סגר את הרבע הראשון עם 6 נקודות בשתי הדקות האחרונות והלוח הראה 21:20 בלבד לצפוניים. עם פתיחת הרבע השני דילייני המשיך ביכולת הנהדרת, מנגד נועם מטלון קלע שלשה חשובה. שלשות של ג'ימי הול ודין ויינר הקפיצו את היתרון של האורחים ל-38:30. קלארק רוזנברג הגיב עם שלשה ובן אלטיט קלע 4 נקודות ברצף – 44:39 במחצית לעפולאים. קרון דשילדס וג'ימי הול פתחו טוב את הרבע השלישי, אלא שמנגד פול דילייני ואלונזו קולמן השיבו מלחמה והמשחק נשאר צמוד.

שתי שלשות רצופות של הפועל עפולה בתוספת שלשה של גוני יזרעאלי העניקו יתרון שיא – 63:53. אליצור איתו אשקלון סגרה את הרבע הזה בריצת 4-10 שקבעה 67:63 בלבד לאורחים. גם הרבע האחרון היה שקול ו-3 דקות לסיום מהלך אדיר של דודו שמריז העניק לקבוצתו יתרון 77:79. ג'ימי הול איזן עם סל חשוב בצבע, ומנגד הביתים נקתעו. עפולה יצאה להתקפה קריטית וקרון דשילדס העניש עם שלשה אדירה – 82:79, דקה לסיום. קולמן הוריד מהקו לנקודה, אך בהמשך החטיא שלשה נוחה שיכלה לשלוח את המשחק להארכה ואפשר להפועל עפולה לחגוג ניצחון חוץ יקר.

הרבו לאליצור איתו אשקלון: אלונזו קולמן (10 ריבאונדים, 6 אסיסטים) 28 נק', פול דילייני (6 אסיסטים) 16 נק', דודו שמריז 13 נק', קלארק רוזנברג 11 נק'.
הרבו להפועל עפולה: ג'ימי הול (10 ריבאונדים) 27 נק', קרון דשילדס (9 אסיסטים, 7 ריבאונדים) 25 נק', דין ויינר 11 נק', נועם מטלון ותומר כהן 8 נק' כ"א.

הפועל URDUNS ר"ג גבעתיים – א.ס רמת השרון שיין נדל"ן 70:76

ניצחון מתוק לאורדונים שעצרו את החבורה מרמה"ש ברבע האחרון על 11 נקודות בלבד, ועל הדרך חזרו מפיגור דו ספרתי בדרך לניצחון. במהלך הקריטי של המשחק הקבוצה של גיא קנטור איבדה (20 איבודים במשחק כולו) וזה עלה לה בעוד הפסד במשחק צמוד. מנגד, הפועל ר"ג גבעתיים עם ניצחון חשוב במאבק הכניסה לשמינייה הראשונה.

שני שחקני הצבע משני הצדדים פתחו טוב את המשחק – כריס קאנינגהאם בלט עם 10 נקודות, בעוד ג'רמי קומבס קלע 8 והרבע הראשון נגמר ב-18:21 לר"ג גבעתיים. גם בפתיחת הרבע השני אך קבוצה לא הצליחה לברוח ושתי הקבוצות קלעו נקודות בצבע. גיל נויוביץ וגיא לביא דייקו מחוץ לקשת, בעוד גיל אמיתי קבע 35:34 לאורחים. אמיתי פתח את הרבע השלישי בשלשה ולאחר מכן ג'קוואן לואיס הוסיף 5 נקודות ברצף. גם אורי חי דייק מחוץ לקשת ועם שלשה נוספת של ג'קוואן לואיס הלוח הראה 52:40 לרמה"ש. מייק הולטון התעורר וצימק ל-59:50 בלבד לאחר הרבע השלישי. המומנטום של האורדונים נמשך לתוך הרבע האחרון וגל שטרנברג הוריד ל-60:57.

האורחים ענו עם 6 נקודות ברצף, אך הביתיים הגיבו עם שתי שלשות רצופות ומייק הולטון קבע שיוויון 70:70, 1:45 לסיום. רמה"ש המשיכה להיתקע בהתקפה וראתה את גיל נויוביץ מעלה את ר"ג גבעתיים ל-70:72, 25 שניות לסיום. איבוד כדור קריטי של אורי חי בניסיון למצוא את כריס קאנינגהאם עלה לאורחים במשחק.

הרבו לר"ג גבעתיים: ג'רמי קומבס 24 נק', גיל נויוביץ 14 נק', גל שטרנברג וגיא לביא (6 אסיסטים) 10 נק' כ"א.
הרבו לרמה"ש: כריס קאנינגהאם (9/10 לשתיים, 17 ריבאונדים) 19 נק', גיל אמיתי 17 נק', ג'קוואן לואיס 11 נק'.

צילום: יעל הראל