לאומית: מושקוביץ' שחקן הסיבוב, גליל עליון ניצחה את רעננה

הפועל גליל עליון עם בכורה של אדריאן יוטר ניצלה את הסגל החסר של רעננה כדי לנצח בבית, איתי מושקוביץ' שוב הצטיין בניצחון החוץ של נתניה ועכו/מטה אשר עשתה חיים קשים לאשקלון אבל לא הצליחה לנצח.

מאת: ניב שמולי
בתמונה: איתי מושקוביץ' מקבל את תואר שחקן הסיבוב

הפועל 'נופר אנרגיה' גליל עליון – עירוני 'יובלים' רעננה 83:88

עירוני 'יובלים' רעננה הופיעה ללא קווינטרל תומאס ורום קורנליוס, ולא הייתה רחוקה מדי מהפתעה. האורחים מהשרון היו בתמונת המשחק לכל אורכו וכמעט קלקלו את הופעת הבכורה של אדריאן יוטר, אלא שלבסוף העומק עשה את ההבדל ואופק מלכה החטיא שלשה בהתקפה קריטית. עומר טל הוביל את הצפוניים, שקלעו 15 שלשות ב-62 אחוז, עם 26 נקודות. גבי צ'אצ'אשווילי לא שיחק בגלל פציעה בקרסול.הפתיחה הייתה שייכת למארחת שהובילה 0:10 וסגרה את הרבע הראשון ביתרון 18:25.

אנטוני פישר ודי ג'יי שארפ פתחו את הרבע השני עם שלשות, אלא שמנגד ירין איינהורן ותומר לוינסון הורידו ל-33:34 בלבד. אוסין פרייס קבר שתי שלשות והעלה את קבוצתו ליתרון אחרי שגם אופק מלכה הוסיף שלשה משלו ובמחצית הלוח הראה 44:38 לאורחים. השלשות של עירוני 'יובלים' רעננה נכנסו גם ברבע השלישי והפער גדל ל-52:41. עומר טל לקח פיקוד וקלע 7 נקודות ברצף, ובהמשך הוסיף שתי שלשות רצופות ועם שלשה נוספת של חן גיא היתרון חזר לגליל – 58:64 בתום שלושה רבעים.

הרבע האחרון היה שקול ושלשה של אופק מלכה איזנה ל-80:80 3 דקות לסיום. אנטוני פישר הגיב עם שלשה, אלא שמלכה ענה לו עם שלשה אדירה בסוף שעון הזריקות. פישר דייק מהקו ובהתקפה הבאה אופק מלכה פספס שלשה ומכאן הקבוצה של ברק פלג רשמה ניצחון חשוב.

הרבו להפועל 'נופר אנרגיה' גליל עליון: עומר טל (5 אסיסטים, 5/7 לשלוש) 26 נק', אדריאן יוטר 17 נק', אנטוני פישר (4/5 לשלוש) 14 נק', די ג'יי שארפ ואלון ספיר (6 אסיסטים) 9 נק' כ"א.
הרבו לעירוני 'יובלים' רעננה: אוסטין פרייס 21 נק', אופק מלכה (4/12 לשלוש) 17 נק', תומר לוינסון (8 ריבאונדים) 15 נק'.

צילום: גיל נוימן

אליצור איתו אשקלון – הפועל עכו/מטה אשר 84:95

חנן הירשוביץ ואלונזו קולמן מאליצור איתו אשקלון קיבלו לפני המשחק גביע לאות היבחרם למאמן הסיבוב הראשון ולשחקן הזר של הסיבוב הראשון בהתאמה.

צילום: אלעד עילאי

שוב הפועל עכו/מטה אשר עושה צרות לקבוצת צמרת, אך שוב זה נגמר עם מחמאות בלבד. העולה החדשה כבר הובילה ביתרון דו ספרתי ברבע השני אולם ראתה את הביתיים משתלטים על המשחק בחצי השני בדרך לעוד ניצחון. הקבוצה של עמית תמיר שוב חסרה את טים וויליאמס הפצוע (מפשעה) וקיבלה 30 נקודות מג'יי אר הולדר שלא עזרו לה. עומר בן דוד המשיך עם היכולת הטובה שלו משבוע שעבר וקלע 8 נקודות כולל שלשת קלאץ' חשובה. ג'יי אר הולדר פתח נהדר את המשחק וקלע את כל 10 הנקודות הראשונות של קבוצתו.

גיא סהר וניב אוזן צלפו מחוץ לקשת בדרך ל-20:15 לאורחים שסגרו את הרבע הראשון עם שתי שלשות של הולדר שקלע 16 וקבע 28:22. הולדר קלע עוד שלשה בפתיחת הרבע השני, מנגד פול דילייני וכרמל בוכמן קיזזו קצת. השלשות המשיכו להיכנס לאדומים וניב אוזן קבע יתרון שיא אחרי חדירה – 44:33. הקבוצה של חנן הירשוביץ התעוררה ועם פעולות טובות של אלונזו קולמן וכרמל בוכמן ירדה לחדרי ההלבשה בפיגור 50:47 בלבד.

אלונזו קולמן הפך את התוצאה עם תחילת הרבע השלישי, וגם בהמשך עשה סל מתי שרק רצה בצבע. גיא סהר ורז מור הגיבו עם שלשות, אך הרבע השלישי נגמר ב-64:71 לביתיים. ברבע האחרון אליצור איתו אשקלון שמרה על הפער שלה ו-5 דקות לסיום קולמן קבע 74:82. רז מור וכריס סמית צימקו ל-3 בלבד, אך שלשה גדולה של עומר בן דוד ונקודות בצבע של קולמן את דילייני העניקו לדרומיים ניצחון.

הרבו לאליצור איתו אשקלון: אלונזו קולמן (11/11 לשתיים, 8 ריבאונדים, 5 אסיסטים, 44 מדד) 29 נק', פול דילייני 22 נק', קלארק רוזנברג (7 ריבאונדים, 5 אסיסטים) 18 נק'.
הרבו לעכו/מטה אשר: ג'יי אר הולדר 30 נק', כריס סמית (9 ריבאונדים) 14 נק', ניב אוזן 12 נק'.

צילום: אלעד עילאי

הפועל עפולה – אליצור 'קוסמוס נדל"ן' נתניה 90:82

ניצחון שישי ברצף לאליצור 'קוסמוס נדל"ן' נתניה שמתבססת ברביעייה הראשונה ומוכיחה שוב כי היא יכולה להגיע הכי רחוק שאפשר העונה הזאת. איתי מושקוביץ קיבל לפני המשחק גביע לאור בחירתו לשחקן הסיבוב הראשון ועל הפרקט הוכח כי הבחירה הייתה מוצדקת עם 26 נקודות, 5 ריבאונדים ו-5 אסיסטים. מנגד, ניר קפלן עם הפסד ראשון כמאמן הפועל עפולה בקדנציה הנוכחית, כשגם שיא קריירה של תומר אסייג עם 19 נקודות לא עזר. בבירת העמק יקוו להתאושש כבר ביום ראשון מול עירוני קרית אתא. הפתיחה הייתה שקולה והרבע הראשון נגמר ב-20:17 למארחים. בפתיחת הרבע השני אליצור 'קוסמוס נדל"ן' נתניה הצליחה להפוך את התוצאה אחרי ריצת 15-2 שכללה שלוש שלשות. נווה בן שמן סיפק דקות נהדרות מהספסל ובמחצית הלוח הראה 41:32.

מושקוביץ ואהרוני הפעילו נהדר את הגבוהים והצליחו גם לייצר נקודות בעצמם והאורחים ברחו ל-49:37. מושקוביץ קבר שלשה וברייס וושינגטון קבע 57:45 אחרי נקודות בצבע. היהלומים הגיעו כבר ל-17 נקודות הפרש, אך 10 נקודות רצופות של הפועל עפולה קבעו 62:55 לאחר שלושה רבעים. הריצה של עפולה נמשכה לרבע האחרון והגיע כבר ל-16-0 אחרי שלשה של תומר אסייג. מושקוביץ הרגיע את המומנטום עם 4 נקודות ברצף ובהמשך מצא את עבדוליא גויא לדאנק קליל – 72:64 לנתניה, 5 דקות לסיום. תומר אסייג קבר שלשה נוספת מהפינה וריבאונד התקפה של ג'ימי הול צימק ל-76:74, 2 דקות לסיום. עמית אהרוני בשני מהלכים גדולים בהם צבר 6 נקודות קבע את זהות המנצחת.

הרבו להפועל עפולה: ג'ימי הול 23 נק', תומר אסייג (5/9 לשלוש) 19 נק', קרון דשילדס (10 אסיסטים) 11 נק'.
הרבו לאליצור 'קוסמוס נדל"ן' נתניה:איתי מושקוביץ 26 נק', עמית אהרוני (8 אסיסטים, 4 חטיפות) 17 נק', עבדוליא גויא 14 נק'.