לאומית נשים: אליצור עירוני נתניה ניצחה בדרבי

למעט הניצחון הגדול של אליצור עירוני נתניה, נערכו עוד שני משחקים. הפועל כפ"ס עם מיכל אפשטיין במשחק הבכורה שלה ניצחה בחוץ את רמה"ש, בני יהודה ניצחה בביתה את יבנה.

מאת: לילך וייס
בצילום: עמית כהן, אליצור עירוני נתניה

אליצור נתניה – אליצור עירוני נתניה 96:46

הדרבי הנתנייתי התחיל ונגמר חד צדדי. עירוני נתניה האורחת שלטה במשחק מההתחלה, עלתה ליתרון 20 הפרש כבר ברבע הראשון וסגרה את הסיפור מוקדם. עירוני נתניה עולה למאזן חיובי בטבלה עם שני נצחונות והפסד אחד.

כאמור כבר בפתיחה קיבלנו משחק חד צדדי כשעירוני עם קרן בויס וצמד העמית כהן קולעות בקצב גבוה, כשמנגד אליצור המארחת לא מצליחה לייצר נקודות בהתקפה. רק אחרי 5 דקות הילה מימון העלתה את אליצור על הלוח, כשבנתיים עירוני כבר ברחה ליתרון 17:0. גם המשך הרבע היה בשליטה אורחת, כשכהן ובויס קלעו מבחוץ, ונגמר ב-28:9 לאליצור עירוני נתניה.

המארחת נראתה יותר טוב בהתקפה ברבע השני, כשהיא מנצלת הגנה רכה של שחקניות קבוצת הנערות של האורחת שקיבלו הרבה דקות. מימון, שירה חג'ג' וסבינה מרדנוב קלעו נקודות בצבע והצליחו להוריד את ההפרש ל-15, אבל לקראת סוף הרבע נתניה האורחת שוב איפסה את היד וכהן את כהן הגדילו חזרה. סל באזר של כהן קבע 47:25 בהפסקה.

המחצית השניה נפתחה דומה לפתיחת המשחק –  עירוני נראית הרבה יותר טוב ועם דקות טובות של כהן שגם קלעה מבחוץ וגם חילקה אסיסטים המשיכה להגדיל את הפער שכבר חצה את ה-30 הפרש. נתניה המקומית הצליחה פה ושם לייצר נקודות, בעיקר חג'ג' וענבל מיכל, אבל לא מספיק כדי להישאר במשחק. 73:37 היתה התוצאה בסוף הרבע השלישי (אחרי מהלך יפה של חסימה בצד אחד וסל בצד השני של הדר כהן), ואחרי עוד רבע ארוך של גראבג' טיים, המשחק נגמר ב-96:46 לאליצור עירוני נתניה.

קלעו לאליצור נתניה: ענבל מיכל ושירה חג'ג' 13 כ"א, הילה מימון 10, דניאל אורן וסבינה מרדנוב 4 כ"א, שירי יום טוב 2.

קלעו לאליצור עירוני נתניה: עמית כהן 29, קרן בויס 16, עמית כהן 13, הדר כהן 12, עדן אסטטקאו 8, לינוי ביטון 7, רדה בקטשב 4, שי מסד 3, ליאל ליבוביץ 2, דניאל שקד ויעל שטיינבגר 1 כ"א.

א.ס. רמה"ש גל – הפועל כפ"ס 67:54

כפ"ס הופיעה למשחק עם הרכש החדש שלה מיכל אפשטיין, שחזרה לשחק אחרי כמה שנים טובות בחוץ, כשמנגד רמה"ש חסרה את הדר לוי אחת הקלעיות הבולטות שלה בפתיחת העונה. אפשטיין הראתה שהיא בהחלטה זוכרת איך לשחק כשכבר ברבע הראשון קלעה 6 נקודות, ועזרה לכפ"ס לעלות ליתרון קל. כהאורחתהמשיכה לשמור על היתרון שלה לאורך שאר המשחק, כשמדי פעם רמה"ש מצליחה לצמצמם אבל לא מצליחה להשלים את המהפך. כפ"ס אחרי פתיחת עונה עם שני הפסדים רושמת ניצחון ראשון, האדומות מנגד אחרי שני ניצחונות חוץ רושמות הפסד ביתי.

קלעו לרמה"ש: לי קפיטולניק 11, קרן מוזס 9, יעל גלילי 8, אופיר אליהו 7, הילה הניג, אלה נר ואופק אפרגן  5 כ"א, אלה פינצ'י ומיטב פינקלשטיין 2 כ"א.

קלעו לכפ"ס: טל יעקב 21, מיכל אפשטיין 12, לירז קניג 9, דרור מייברג ועדן גיוסי 5, שחר יום טוב, מאיה איסרוב ושלי שפית 4 כ"א, שירה גרינבוים 3.

בני יהודה – אליצור יבנה 63:69

משחק הפכפך וצמוד ברובו קיבלנו בבית דני, שנגמר בניצחון דרמטי של בני יהודה שמשיגה את נצחונה השני העונה. יבנה פתחה טוב עם שתי שלשות של שחר עמית ועלתה ליתרון 8:2, והמשיכה לשמור על יתרון קל עוד כמה דקות בתוך הרבע. 5 רצופות של תמר אנגל וסל נוסף של מגי איזה החזירו את המשחק לשיוויון – 17:17 אחרי 10 דקות.

שתי הקבוצות הציגו הגנה קשוחה ברבע השני מה שהוביל לקצב נקודות נמוך כשהמשחק נשאר שקול. איזה החליפה סלים עם ענבר טנא אוריון, ובמחצית יתרון קל 26:27 לבני יהודה. יבנה לא עלתה טוב למחצית השניה, כשהיא מציגה הגנה פחות טובה ובני יהודה הענישה עם נקודות של תמר ברגל ודבי בלייברג כשהשתיים קלעו מחוץ לקשת. איזה המשיכה ביכולת הטובה והעלתה את המארחות ליתרון דו ספרתי, בדרך ל-37:47 סוף רבע שלישי.

יבנה לא ויתרה על המשחק ובאדיקות עם נקודות של טנא אוריון ושלשה של מאי נשר הצליחה להוריד את ההפרש ל3 בלבד – 52:55. בן ישי שקלעה 3 שלשות ברבע שמרה את בני יהודה ביתרון, וברגל עם נקודות מהקו ושלשת מאני טיים הגדילה חזרה לפלוס 5 פחות מדקה לסיום. מזה יבנה כבר לא הצליחה לחזור כשנסיונות הזריקה האחרונים לא נכנסו, ובני יהודה שמרה על הניצחון – 63:69.

קלעו לבני יהודה:  טלי בן ישי, תמר אנגל ומגי איזה 16 כ"א, יעל טויטו 8, דבי בלייברג 6, תמר אנגל 5, מיקה יקיר 2.

קלעו ליבנה: ענבר טנא אוריון 19, הדר רפאל 15, מורן שטרית 10, חנה הללי 7, מאי נשר ושחר עמית 6 כ"א.