במוקד המחזור ה-4 בליגת העל לנוער: הפועל ירושלים מול מכבי ראשל"צ

המחזור הרביעי בליגת העל לנוער יתקיים במהלך השבוע, משחק אחד כבר התקיים בו ניצחה הפועל ברנר את עוצמה מודיעין. תשעה משחקים נוספים יתקיימו הערב, כולם בשידור ישיר בפלטפורומות השונות שלנו. המשחק בין הפועל עמק יזרעאל להפועל גלבוע מעיינות ישודר בערוץ ספורט5+ בשעה 17:30, יתר המשחקים בערוץ הטלויזיה של איגוד הכדורסל באתר, שם גם אפשר למצוא את כל שעות המשחקים.

מאת: לילך וייס ואילון סלוס

מחוז דרום

הפועל ברנר – עצמה מודיעין 57:81

המחזור הרביעי נפתח כבר ביום שבת עם משחק מוקדם בו ברנר גברה בבית על מודיעין והשיגה ניצחון שלישי ברציפות. כבר בפתיחה ברנר רצה ליתרון 0:8, מודיעין הצליחה להתעורר בהתקפה ולחזור לעניינים, אבל עד סוף הרבע ברנר רצה שוב וברחה ליתרון דו ספרתי 14:26. המארחים המשיכו לשלוט במשחק גם ברבע השני כשהפער עולה לו לאזור ה-20 הפרש כשלמודיעין אין תשובות בהגנה לקצב המקומי. ברנר המשיכה להגדיל את היתרון שלה שכבר עמד בשיא על 29, בדרך לניצחון 57:81 בסיום.

קלעו לברנר: יובל גלרון 17 (8/8 ל-2), איתי עמר 14 (4/7 ל-3), שורן מיכאלשבילי ועומר מוריץ (8 רב') 13 כ"א, אורי בלין (6 רב', 8 טס', 6 חט') ואמיר איובי (9 רב') 10 כ"א, אייל גולדשטיין (8 רב') וניר טאוב (6 אס', 3 חט') 2 כ"א.

קלעו למודיעין: איתי יקוטיאל 18 (9 אס'), אריאל ארגמן 13 (12 רב'), איתי מלץ 9, רועי נוימן 6, יובל ויטלם 5, עידו יהודאי, אלעד קורלי ועמית יהודאי 2 כ"א.

הפועל ירושלים עזרא – מכבי ראשל"צ איציק (שידור גם בפייסבוק שלנו)

מפגש צמרת בין ראשל"צ שעדיין לא הפסידה העונה, ומגיעה אחרי העפלה לרבע גמר הגביע, לבין ירושלים שמחזיקה במאזן של 3 נצחונות לעומת הפסד בודד. מאז החזרה מפגרת הקורונה לירושלים היה לוח משחקים נוח יחסית מול קבוצות תחתית, וראשל"צ הולכת להיות אתגר אחר לחלוטין עבורה.

מכבי ת"א טדי – ע.ל.ה יהוד

אחרי ההדחה המוקדמת בגביע המדינה (שקטעה רצף של 4 הופעות רצופות בגמר), ת"א חוזרת לליגה בה היא עדיין מחזיקה במאזן מושלם למשחק קצוות מול יהוד מהתחתית. רק בשבוע שעבר האורחת סוף סוף השיגה ניצחון ראשונה לעונה, מול מודיעין, ולאור פערי הכוחות על הנייר, לא סביר שהיא תצליח לפתח רצף. ת"א פייבוריטית ברורה למשחק הזה.

הפועל נס ציונה רוטשנט – אליצור יבנה ברק

נס ציונה גם היא העפילה בשבוע שעבר לרבע גמר הגביע, ומחזיקה גם במאזן טוב בליגה על 4 נצחונות ו-2 הפסדים. יבנה מנגד מגיעה למשחק במאזן שלילי של 3 הפסדים, אבל אלו הפסדים מול הקבוצות החזקות של הליגה כשבמשחקים מולם יבנה הצליחה לתת פייט. על פניו נס ציונה מגיעה במומנטום טוב יותר, אבל יבנה תבוא להילחם גם הפעם וצפוי פה משחק שקול.

מכבי רחובות עומר – הפועל ב"ש \ עומר

קרב תחתית בין שתי קבוצות שחייבות להשיג נקודות. רחובות כבר השיגה ניצחון אחד העונה, ב"ש עדיין לא, שתיהן חטפו הפסדים כואבים במשחקים האחרונים שלהם. זאת ההזדמנות של כל אחת מהקבוצות להראות מה באמת היא יודעת מול יריבה ברמה שלה.

הפועל ת"א – הפועל יורם חולון

משחק צמרת נוסף בין שתי קבוצות שמחזיקות באותו מאזן של 3 נצחונות והפסד בודד. לפני שבועיים האדומים ספגו את הפסדם הראשון העונה, אבל מאז כבר הספיקו להתאושש עם ניצחון בליגה ועוד ניצחון בגביע שהעלה אותם לשלב רבע הגמר. חולון ספגה את הפסדה הראשון בשבוע שעבר, הפסד מאכזב מאוד מסל ניצחון בשניה האחרונה.

מחוז צפון

מכבי אסי חיפה – א.ס. רמת השרון עלומים

המשחק המרכזי של המחזור בין השנייה לשלישית. רמת השרון מגיעה אחרי הפסד ראשון לצלע השלישית בחבורת הצמרת, עמק חפר ותרצה לתקן אם ברצונה להיאבק על מקומות 1-2 שיקנו יתרון ביתיות בפלייאוף. הקבוצה תרצה לקבל יותר מאדם קליין ולא רק מעומר שפר ובר דרורי מנגד חיפה מגיעה אחרי ניצחון שבו אילי חן ואיתן בש לקחו את הקבוצה על הגב מה שלא יספיק מול רמת השרון.

הפועל עמק יזרעאל  – הפועל גלבוע/מעיינות

דרבי ההתיישבות העובדת בין שתי קבוצות במומנטום טוב שמגיעות אחרי ניצחון ומאזנן 3 ניצחונות. גלבוע/מעיינות חזרה חדה, קבוצתית מאוד ונחושה, מפגרת הקורונה שמנגד יזרעאל מתקשה וניצחה בקושי את נתניה. ניצחון של גלבוע/מעיינות יבסס אותה חזק במקום הרביעי המוביל לפלייאוף העליון. עמק יזרעאל תרצה לנצח ולחזור לצמרת.

מכבי פתח תקוה נחמן – מכבי רעננה עירוני

קרב תחתית חשוב שהמנצחת תברח לחוף מבטחים. מכבי פ"ת מגיעה אחרי שתי ניצחונות ונראית פייבוריטית מול רעננה שלא רגילה למאבקי תחתית.

אליצור עירוני נתניה – מכבי זיכרון יעקב

נתניה מגיעה אחרי פספוס גדול מול יזרעאל ותרצה לחזור למסלול הניצחונות עם הטריו שלה: שוסהיים, שומלי ובונה מולה העולה החדשה זכרון יעקב שכבר מזמן לא טעמה טעמו של ניצחון.

הפועל עמק חפר – הפועל גליל צפת

המוליכה מעמק חפר מספקת עונה נפלאה ולא צפויה להיתקל בקשיים מול גליל עליון צפת שתחפש את הנקודות במקומות אחרים.

הפועל ניר נהריה – הפועל כפר סבא אביב

נהריה מגיעה אחרי ניצחון בכורה ומולה כפ"ס אחרי הפסד משמעותי לגלבוע/מעיינות יריבתה במאבק על הפלייאוף. האורחים מכפ"ס פייבוריטים לנצח בעיקר אם ברצונם לא לאבד קשר עין עם רביעיית הצמרת והכרטיס לפלייאוף העליון.