מחזור 3 בליגה הלאומית: חבל מודיעין תארח את רעננה, עפולה מול ר"ג/גבעתיים

חמישה משחקים במסגרת המחזור השלישי ועוד משחק אחד מהמחזור ה-28 ישוחקו הערב בליגה הלאומית, המשחק בין הפועל עכו/מטה אשר להפועל גליל עליון ישודר בערוץ ספורט5+ בשעה 21:00, המשחק בין אליצור יבנה לא.ס רמה"ש ישודר בדף הפייסבוק שלנו באותה שעה. יתר המשחקים בערוץ הטלויזיה שלנו באיגוד הכדורסל.

מאת: ניב שמולי

הפועל עכו/מטה אשר – הפועל 'נופר אנרגיה' גליל עליון (ישיר בערוץ הספורט)

קרב צפוני בין שתי קבוצות עם מטרות שונות לגמרי – העולה החדשה מחפשת להישאר בליגה, ולאחר תוצאות יריבותיה לתחתית זה לא יהיה פשוט. אמיט וויליאמס רשם הופעת בכורה פושרת באמצע השבוע, אך מי שהיה פחות טוב מהרגיל הוא ג'יי אר הולדר. מנגד, הפועל 'נופר אנרגיה' גליל עליון מגיעה אחרי מנוחה בת שבוע. הקבוצה מכפר בלום מובילה את הליגה באחוזים מחוץ לקשת עם 38.2 אחוז. אנטוני פישר, שלא שיחק במשחק האחרון, נמצא בספק. על הקווים נקבל קרב בין שני שחקנים בולטים בכדורסל הישראלי בעבר – עמית תמיר וברק פלג.

אליצור יבנה – א.ס רמה"ש שיין נדל"ן (ישיר בפייסבוק)

אחרי הניצחון בזיסמן, באליצור יבנה רוצים להמשיך עם התנופה ולהשיג ניצחון ביתי ושני ברציפות. הניצחון האחרון של היבנאים נגד קבוצה שהיא לא הפועל ר"ג גבעתיים היה בסוף פברואר נגד הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין. קיילב ווקר מעמיד עד כה 23 נקודות למשחק וסוחב את הקבוצה, כשבמשחק האחרון ביבנה קיבלו את ג'רארד דה וון. מנגד, א.ס רמת השרון שיין נדל"ן עוד חולמת על הפלייאוף העליון, ולשם כך תצטרך להירשם בחודש אפריל העמוס. גיא קנטור יקווה להמשיך את המומנטום מהחצי השני נגד עירוני 'יובלים' רעננה בו קלעה הקבוצה 56 נקודות.

הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין – עירוני 'יובלים' רעננה

משחק הבכורה של יוסי בונן יהיה נגד הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין. עירוני 'יובלים' רעננה החליטה על שינוי על הקווים ומינתה את יוסי בונן במקום עופר ברקוביץ' בתקווה להישאר בליגה. בכדי שזה יקרה ברעננה יצטרכו לעבור שינוי מנטלי לאחר ההפסדים הצמודים האחרונים. ירין איינהורן צפוי לשחק אחרי חבלה בקרסול שהשביתה אותו. מהעבר השני, הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין רוצה לשמור על המקום השני בתום העונה הסדירה. בהפסד לאליצור איתו אשקלון באמצע השבוע קלעה הקבוצה רק 74 נקודות – שיא שלילי עונתי. עידו סטולרו, שפתח את העונה בעירוני 'יובלים' רעננה, יפגוש את האקסית. בצבע נקבל קרב בין שני שחקנים שהחלו את דרכם בישראל במכבי 'סנו' הוד"ש – קווינטרל תומאס וסטורם וורן.

מכבי עירוני ר"ג – אליצור איתו אשקלון

אם בסיבוב הקודם זה היה קרב צמרת, הפעם זהו משחק בין זאת שרוצה להבטיח את המקום הראשון לבין זאת שרוצה להיכנס לפלייאוף העליון. שמוליק ברנר עדיין ללא ניצחון בארבעה משחקיו כמאמן מכבי עירוני ר"ג שהפסידה שבעה משמונת משחקיה האחרונים. רוברט רוטבארט יפגוש את האקסית לאחר שקלע 8 נקודות בממוצע בארבעת המשחקים האחרונים. מנגד, אליצור איתו אשקלון קרובה מאד להשיג יתרון ביתיות לכל אורך הפלייאוף. בניצחון הביתי על הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין עידן פז וקלארק רוזנברג חזרו לסגל, ועם מחצית שנייה נהדרת תרמו לניצחון שהושג בעיקר בזכות ההגנה. אארון אפס ימתין להופעת בכורה במדי מוליכת הטבלה.

הפועל עפולה – הפועל URDUNS ר"ג גבעתיים

משחק שיכול לקבוע לא מעט בנוגע למאבקי מיקום בשמינייה הראשונה. לא הפועל עפולה השיגה בשבוע החולף שני ניצחונות רצופים שקטעו רצף הפסדים. גוני יזרעאלי ממשיך להפעיל נהדר את חבריו לקבוצה, והמשחק האחרון הצטרף אליו מוריאל לוטאטי שחילק 7 אסיסטים. מנגד, האורדונים מגיעים אחרי שני הפסדים ביתיים ברצף וביניהן ניצחון על עכו/מטה אשר. מתן חרוש יהיה חייב לקבל יותר מהצוות הישראלי שלו, כשבמשחק האחרון אף שחקן לא קלע בדו ספרתי. בהמשך חודש אפריל צפויים האורדונים לפגוש שוב את הפועל עפולה, פעמיים את מכבי אשדוד ואת אליצור נתניה – כולן קבוצות אשר נמצאות כרגע בשמינייה הראשונה.

מכבי קרית מוצקין – מכבי 'סנו' הוד"ש

אם במכבי קרית מוצקין עוד חולמים על הישארות בליגה, הם יהיו חייבים לנצח את המשחק הזה. נציגת הקריות ספגה השבוע הפסד ביתי להפועל עפולה וראתה את יריבותיה לתחתית מנצחות – אחת מהן היא מכבי 'סנו' הוד"ש. הקבוצה של אלון שטיין ממשיכה בתקופה הנהדרת שלה וניצחה בשלושה מארבעת המשחקים האחרונים. אקסבייר מון תרם בשני המשחקים האחרונים 35.5 נקודות, כשלצידו בולט גם הראל דדון. ניצחון נוסף של הקבוצה מהשרון עשוי לקדם אותה אל עבר מאבקי הכניסה לפלייאוף העליון.