מחזור אחד לסיום – נקבעו המשתתפות בפלייאוף העליון

מחזור אחד נותר לתום העונה הסדירה בליגה הלאומית, והערב (שלישי) קיבלנו את תמונת המשתתפות בפלייאוף העליון. מכבי עירוני ר"ג ניצחה בדרבי את הפועל ר"ג גבעתיים והדיחה אותה מהשמינייה הראשונה בדרך למפגש עם אליצור איתו אשקלון שניצחה בכפר בלום 72:70 במשחק הבכורה של אריק אלפסי. מכבי אשדוד תסיים את העונה במקום השני באופן סופי ותחכה ליום שישי על מנת לראות את יריבתה. בין מקומות 3 עד 6 יש בית מרובע, כאשר הפועל 'נופר אנרגיה' גליל עליון ממוקמת שלישית ותהיה חייבת לנצח את עכו/מטה אשר בכדי לשמור על המקום הזה. בתחתית, עירוני 'יובלים' רעננה עלתה מעל לקו האדום בזכות ניצחון ביתי מרשים על עירוני קרית אתא.

מאת: ניב שמולי
צילום: יעל הראל 

מכבי עירוני ר"ג – הפועל URDUNS ר"ג גבעתיים 79:84

גם הדרבי השני של העונה ברמת גן שייך למכבי עירוני רמת גן שמשיגה דאבל על האורדונים ומבטיחה את מקומה בין השמינייה הראשונה. המשחק היה צמוד ברובו, אך במחצית השנייה הקבוצה של שמוליק ברנר ידעה לברוח עם שלשות של שחר עמיר וגיא פרבר שהבטיחו ניצחון יוקרתי. מנגד, האורדונים עם הפסד כואב יסיימו את העונה בבית התחתון.

הלחץ שיחק תפקיד בפתיחת המשחק ולאחר 5 דקות הלוח הראה 7:7. מייק הולטון והראל רינסקי קלעו מחוץ לקשת, מנגד ריקי טרנט ויובל רחמילביץ' הגיבו עם שלשות משלהם וקבעו 17:16 לאדומים בסוף הרבע הראשון. גם בפתיחת הרבע השני אף קבוצה לא הצליחה לברוח עד שבני בוטרייט דייק מחוץ לקשת וריקי טרנט הוסיף סל ועבירה בדרך ליתרון 23:28. האורדונים התקשו לייצר נקודות עד שגיא פלטין צימק בשלשה ל-28:32, 3 דקות למחצית. מייק הולטון קלע שלשה וסחט עבירה בדרך ל-33:37 במחצית למכבי עירוני ר"ג. האחרון פתח את הרבע השלישי עם 9 נקודות וקבע יתרון לאורדונים 42:39. מכבי עירוני ר"ג הגיבה עם 7 נקודות ומתן חרוש לקח פסק זמן כשהקבוצה שלו בפיגור 42:46. עד סוף הרבע השלישי המשחק השקול נשמר והלוח הראה 54:59 למכבי עירוני ר"ג. הרבע השלישי נפתח עם שתי שלשות של גיא פרבר ואחת נוספת של שחר עמיר והיתרון של הלבנים קפץ ל-57:68. גיא פרבר המשיך להיות בכל מקום על המגרש, אך מגד גיא פלטין התעורר וצימק ל-66:72, 5 דקות לסיום. מכאן ריקי טרנט וגיא פרבר דאגו לשמור על ההפרש בדרך לניצחון יקר ומקום בפלייאוף העליון.

הרבו למכבי עירוני ר"ג: ריקי טרנט (13 ריבאונדים, 8 אסיסטים) 22 נק', תומר זלמנסון 16 נק', שחר עמיר 14 נק', גיא פרבר 8 נק'.

הרבו להפועל ר"ג גבעתיים: גיא פלטין (9 ריבאונדים, 9אסיסטים) ומייק הולטון 22 נק' כ"א, ג'רמי קומבס 21 נק'

אליצור יבנה – אליצור 'קוסמוס נדל"ן' נתניה 99:86

אליצור 'קוסמוס נדל"ן' נתניה לא עוצרת. אחרי הניצחון הגדול על אליצור איתו אשקלון בסוף השבוע, הקבוצה של רובן נייברגר הצליחה לשפר עמדות לקראת הפלייאוף עם ניצחון חוץ יקר ביבנה. צמד הזרים הנתנייתי שיתק את ג'רארד דה וון, ועם 9 שלשות ב-42 אחוז ו-18 איבודים של אליצור יבנה – הניצחון של האורחים הובטח. רק במחזור הסיום תדע אליצור 'קוסמוס נדל"ן' נתניה את מקומה הסופי, כשהיא יכולה לסיים בין מקום 3 למקום 6.

אחרי פתיחה שקולה, האורחים יצאו לריצת 7-0 והובילו 21:14. שמואל מלכוב הגיב עם שלשה עבור אליצור יבנה, אך רבע נהדר של עמית אהרוני (7 נקודות) קבע 25:17 לאורחים. היתרון של אליצור 'קוסמוס נדל"ן' נתניה נשמר בפתיחת הרבע השני והלוח הראה 37:28, 6 דקות למחצית. מכאן אליצור יבנה יצאה לריצת 2-13 והמחצית נגמרה בשיוויון 43:43. לאחר מחצית מהרבע השלישי השיוויון נשמר – 58:58. הקבוצה של רובן נייברגר יצאה מאותה נקודה לריצת 16-4 בדרך ל-78:63 בסוף הרבע השלישי. ברבע האחרון היהלומים שמר על ההפרש שלהם בדרך לניצחון גדול ביבנה שממשיכה במאבקי התחתית שלה.

הרבו לאליצור יבנה: יונתן לוי (10 ריבאונדים) 20 נק', אלעד הופמן ודניאל מולינגס 17 נק' ו-6 אס' כ"א.

הרבו לאליצור 'קוסמוס נדל"ן' נתניה: עבדוליא גויא (10 ריבאונדים) 20 נק', ברייס וושינגטון (8 ריבאונדים, 7 אסיסטים) 19 נק', בוריס בוגוסלבסקי 17 נק', איתי מושקוביץ 13 נק'.

הפועל 'נופר אנרגיה' גליל עליון – אליצור איתו אשקלון 72:70

משחק הבכורה של אריק אלפסי כמאמן אליצור איתו אשקלון מסתיים בניצחון מתוק ודוחק שקוטע רצף של שלושה הפסדים. הקבוצה מהדרום הצפינה לכפר בלום ולאורך המחצית הראשונה סבלה מיותר מדי עליות וירידות. בפתיחת הרבע השלישי היתרון כבר גדל ל-15 הפרש, אך הגנה טובה החזירה את האורחים למשחק ובמהלך האחרון אארון אפס חסם את עומר טל שהיה נהדר עם 25 נקודות. אליצור איתו אשקלון, שתסיים את העונה בפסגה, תפגוש ברבע הגמר את מכבי עירוני ר"ג. הפועל 'נופר אנרגיה' גליל עליון נשארת במקום השלישי, למרות ההפסד ותהיה חייבת לנצח במחזור הסיוןם את עכו/מטה אשר על מנת להישאר שם.

צילום: גיל נוימן

המקומיים פתחו טוב, אולם לא הצליחו לתרגם זאת ליתרון משמעותי. פול דילייני סגר מתפרצת עם סל ועבירה ועומר בן דוד הוסיף שלשה, אך דקות הגנתיות טובות של הפועל 'נופר אנרגיה' גליל עליון עזרו למקומיים להוביל 18:23 לאחר הרבע הראשון. הרבע השני נפתח עם 7 נקודות רצופות של המארחת שעלתה ל-18:30. מוליכת הטבלה קלעה 2 נקודות בלבד ב-7 הדקות הראשונות של הרבע השני, אך הצליחה לעצור את המקומיים לקראת המחצית והירדה לחדרי ההלבשה כשהיא בפיגור 33:40 בלבד. הפועל 'נופר אנרגיה' גליל עליון פתחה את הרבע השלישי עם 8 נקודות רצופות והגדילה את הפער ל-33:48. דווקא כאן אליצור איתו אשקלון הפגיה אופי ועם דקות טובות של אארון אפס, פול דילייני וקלארק רוזנברג הפכה את התוצאה – 53:52 וסגרה ריצת 20-4. בסוף הרבע השלישי הלוח הראה 55:56 לביתיים. המומטנום של האורחים נמשך לרבע האחרון – אארון אפס ופול דילייני הנהדרים כבר העלו את קבוצתם ליתרון 69:58, אלא ששוב המשחק חזר להיות צמוד לאחר שגליל עליון קלעה 12 נקודות ברצף ועלתה ליתרון 69:70. פול דילייני קלע סל גדול ולאחר מכן דייק מהקו ובהתקפה האחרונה עומר טל לקח אחריות, אך נחסם ואפשר לאליצור איתו אשקלון לחגוג.

הרבו להפועל 'נופר אנרגיה' גליל עליון:עומר טל (8 אסיסטים) 25 נק', קנדל אנטוני 12 נק', אלון ספיר (8 ריבאונדים) 10 נק', אייזיאה אייזנדורף 8 נק'.  

הרבו לאליצור איתו אשקלון: פול דילייני (8 ריבאונדים, 7 אסיסטים) 16 נק', אלונזו קולמן 14 נק', אארון אפס (9 ריבאונדים) וקלארק רוזנברג 11 נק' כ"א.

עירוני 'יובלים' רעננה – עירוני קרית אתא 64:77

יוסי בונן מנצח את שרון אברהמי בקרב בין שני מאמנים שעבדו ביחד, ולא פחות חשוב מכך – עולה מעל לקו האדום. הקבוצה מפנינת השרון הצליחה לתסכל את עירוני קרית אתא שקיבלה רק 3 נקודות מאלייז'ה הירש וקלעה 5 שלשות ב-18 אחוז בלבד. מנגד, ירין איינהורן פלרטט עם טריפל דאבל ועירוני 'יובלים' רעננה ספגה 23 נקודות בלבד במחצית השנייה בדרך לעוד ניצחון ביתי. עירוני קרית אתא תדע רק במחזור הסיום את המיקום הסופי שלה כשהיא יכולה לסיים בין מקומות 3 עד 6.

עירוני קרית אתא פתחה טוב את המשחק והובילה 9:2, אלא שבהמשך גל שטרנברג וקווינטרל תומאס דאגו שהרבע הזה יהיה צמוד והקבוצה שלהם תובילו בסופו 19:21. המשחק השקול נשמר גם בפתיחת הרבע השני ו-4 דקות למחצית הלוח הראה 34:34 אחרי שלשה של ירין איינהורן. האחרון קבר עוד שלשה וסגר את המחצית הראשונה ב-41:43 לביתיים. ברבע השלישי עירוני קרית אתא לא הצליחה למצוא נקודות במשך דקות ארוכות, אלא שגם עירוני 'יובלים' רעננה לא הצליחה לנצל זאת ולקראת סוף הרבע ברחה וסיימה אותו ביתרון 48:55. ברבע האחרון המומנטום המקומי נמשך – הקבוצה של יוסי בונן המשיכה להציג הגנה אגרסיבית ועם אסיסט של איינהורן לקווינטל תומאס הלוח הראה 56:67. מרליין ויל ורועי נציה צימקו קצת, אלא שהערב הזה היה של המארחת. קווינטרל תומאס וגל שטרנברג סיפקו נקודות חשובות בצבע והבטיחו ניצחון יקר במאבקי התחתית.

הרבו לעירוני 'יובלים' רעננה: קווינטרל תומאס 21 נק', ירין איינהורן (11 ריבאונדים,6 אסיסטים) 16 נק', אנטינו ג'קסון 14 נק', גל שטרנברג (9 ריבאונדים) 13 נק'.

הרבו לעירוני קרית אתא: מרליין ויל (6 אסיסטים) 19 נק', רועי נציה וסטו דאגלס 11 נק' כ"א.

הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין – הפועל עפולה 116:77

הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין הגיעה למשחק ללא יריב עמירם ועידן רג'ואן הפצועים, ומנגד הפועל עפולה ידעה שהיא חייבת את הניצחון בכדי להיות בשמינייה ולהגיע למחזור האחרון במצב נוח יותר. הקבוצה של ניר קפלן ניצלה את ההיעדרויות הרבות אצל המקומיים וכבר מהפתיחה היה ברור לאן הולך המשחק. האורחים פתחו בסערה והובילו 21:9. היתרון של העפולאים, שקלעו הערב 14 שלשות, גדל ככל שהתקדם המשחק בדרך לניצחון משכנע. בעקבות הניצחון הערב, הפועל עפולה הבטיחה את מקומה בבית העליו והיא תסיים את העונה במקום השביעי. מגד, הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין תקווה להשיג את המקום החמישי במחזור הנעילה של העונה הסדירה שיתקיים ביום שישי.

הרבו להפועל 'מגה אור' חבל מודיעין: מתיו פינקל 21 נק', אריאל נבון 15 נק', עומר שושני 12 נק'.

הרבו להפועל עפולה: קרון דשילדס 37 נק', ג'ימי הול ותומר כהן 13 נק' כ"א, איגור מאיור, תומר פורת, ודין ויינר 12 נק' כ"א.

הפועל עכו/מטה אשר – מכבי אשדוד 83:75

מכבי אשדוד מבטיחה באופן סופי את המקום השני בטבלה והיא תשחק בשלב רבע הגמר מול הפועל עפולה. הקבוצה של עופר רחימי לא פתחה טוב את המשחק, אך ברבע השני הצליחה לעצור את הביתיים על 16 נקודות בלבד. מכאן האורחים נטלו את ההובלה עד לסיום המשחק ועם 13 שלשות הבטיחו ניצחון. הקבוצה של עמית תמיר, שאימן בסוף העונה שעברה באשדוד, עם הפסד שישי משבעת המשחקים האחרונים והיא נכנסת לבית התחתון במומנטום שלילי.

ג'יי אר הולדר וג'ורדן לואיס בלטו בפתיחת המשחק, כשמנגד דורנד סקוט ודולב דראפיץ' קלעו פעמיים כל אחד מחוץ לקשת והלוח הראה 14:14 לאחר 6 דקות. מכאן, מכבי אשדוד נתקעה בהתקפה וסיימה את הרבע הראשון בפיגור 14:19. השלשות של האורחים המשיכו להיכנס גם ברבע השני כשנועם לייש ושלומי הרוש העבירו את היתרון לקבוצתם – 24:23. כריס סמית הגיב עם שלשה, אך ב-3 הדקות האחרונות של הרבע השני הביתיים קלעו שני סלי שדה וירדו בפיגור 40:35 לחדרי ההלבשה. ג'ורדן כהן ורביב פיטשון שמרו על היתרון של האורחים בפתיחת הרבע השלישי, מנגד ג'יי אר הולדר החזיק את קבוצתו במשחק – 48:46. נועם לייש קבר שלשה חשובה ורביב פיטשון הוסיף סל ועבירה ומיד לאחר מכן גם אריאל ז'אנו ייצר מהלך של שלוש נקודות – 63:56 למכבי אשדוד בתום הרבע השלישי. גם ברבע האחרון האורחים ידעו לשמור על הפער שלהם. ג'יי אר הולדר עוד צימק ל-77:74, 2 דקות לסיום אבל דולב דראפיץ וחדירה נהדרת של ג'ורדן כהן סגרו את הסיפור.

הרבו לעכו/מטה אשר: ג'יי אר הולדר 31 נק', כריס סמית 14 נק', ג'ורדן לואיס 9 נק'.

הרבו למכבי אשדוד: רביב פיטשון (8 ריבאונדים) 17 נק', דורנד סקוט (8 ריבאונדים) 14 נק', דולב דראפיץ/ 14 נק', נועם לייש (4/7 לשלוש) וג'ורדן כהן 12 נק' כ"א.

א.ס רמה"ש שיין נדל"ן – מכבי 'סנו' הוד"ש 70:82