סיכום המחזור ה-12: סטטוס קוו בצפון, ניצחון ראשון להפועל מנשה בדרום

מאת: לילך וויס
בצילום: אופיר וינטראוב מבני הרצליה

דרום – ניצחון ראשון למנשה

אחרי 12 הפסדים רצופים, העולה החדשה הפועל מנשה סימנה וי ראשון העונה אחרי שגברה בבית 58:63 על רעננה. ומי שעדיין לא הפסידה העונה היא ראשל"צ, שאומנם קלעה השבוע לראשונה פחות מ-100 נקודות למשחק, אבל עדיין לא התקשתה והביסה 39:93 את כפ"ס. הקבוצה מעיר העין בודדה בצמרת המחוז הדרומי עם 13 נצחונות.

אליצור יבנה – בנות הרצליה 81:71

הרצליה עם ניצחון שני ברציפות שומרת על המקום השלישי בטבלה, יבנה מנגד עם הפסד חמישי ברציפות נשארת בחלק התחתון של הטבלה. הרבע הראשון היה ברובו בשליטה של הרצליה, שהלכה פנימה לצבע בקלות מדי ועם לייאפים הצליחה ליצור לעצמה יתרון קל. שלשה של אופק טלקר לזכות יבנה צמצמה קלות, אבל הרצליה שוב הגדילה וסיימה את הרבע הראשון כשהיא ביתרון 19:13.

ההגנה המקומית נראתה יותר טוב בפתיחת הרבע השני, ויחד עם חטיפה וסל של נוי קסוטו ועוד שלשה של טלקר הפער התקזז. אבל די מהר הרצליה חזרה לשלוט בקצב כשאופיר וינטראוב קולעת בלי הפסקה בצבע ומגדילה לדו ספרתי. אחרי כמה דקות עקרות שיר פלג קטע את הבצורת והעירה את ההתקפות משני הצדדים, ואחרי כמה דקות של חילופי סלים יורדים להפסקה ב-40:26 הרצליה.

הרבע השלישי המשיך דומה – הקבוצות קלעו בקצב טוב והפער של האורחות בכחול נשמר. שחר גורל בסל ולאחר מכן מהלך של חסימה בצד אחד ועוד סל בצד השני הגדילה את הפער לאזור ה-20 הפרש, מה שגרם ליבנה לקחת פסק זמן. המארחות חזרו קצת יותר טובות בהגנה ועם כמה חטיפות וניצול הגנה רכה של הרצליה רצו 0-7 ושוב צמצמו. מהלך נוסף של חטיפה וסל מצד קסוטו גרם להרצליה לקחת פסק זמן משלה, לאחריו היא חזרה לשמור ולקלוע. סל באזר של וינטראוב סגר את הרבע השלישי ב-62:49 אורח.

יבנה המשיכה לרדוף אחרי הרצליה, ושוב הורידה את ההפרש לחד ספרתי עם צמד שלשות של נועה מילון. טלקר באסיסט יפה לנטע דורפמן צמצמה עוד קצת, אבל הרצליה התעוררה בזמן ועם מיני ריצה משלה בהובלת גורל ו-וינטראוב ברחה שוב ולא נתנה ליבנה להשלים את הקאמבק. השלשה החמישית של טלקר במשחק סגרה את המשחק ב-81:71 להרצליה.

קלעו ליבנה: אופק טלקר 22, נוי קסוטו 16, נועה מילון 12, עדי ארקושין 10, נטע דורפמן 9, יעל יצחק 2.

קלעו להרצליה: אופיר וינטראוב 46, שחר גורל 14, שירה בן אלי 6, שיר פלג ושיר ולנר 4 כ"א, מאיה רובינשטוק 3, שחר ניסים ודניאל לוי 2 כ"א.

א.ס. רמה"ש – אליצור חולון 70:46

במפגש הקודם בחולון רמה"ש הצליחה לתת פייט למארחת, במשחק שהסתיים בדרמה. הפעם המשחק היהיותר חד צדדי כשחולון הובילה רוב המשחק ביתרון דו ספרתי, כשמדי פעם רמה"ש מצליחה לצמצם חזרה. אבל ברבע האחרון חולון עם הגנה טובה ו-27 נקודות ברחה ליתרון דו ספרתי גבוה וסגרה את הסיפור.

לא הרבה נקודות ראינו בפתיחת המשחק, כשאחרי 7 דקות של כדורסל התוצאה עמדה על 4:5. שלשה של רותם כחלון העירה קצת את ההתקפה של חולון שעם כמה חטיפות וסלים בצבע הצליחה לברוח ליתרון דו ספרתי 16:5 סןף רבע ראשון. המארחת איפסה את היד בתחילת הרבע השני עם שני סלים מהירים והורידה ל-16:10, כשחולון כ-5 דקות ללא נקודות. פסק זמן של האורחת החזיר אותה לאיפוס עם נקודות בצבע, כשגם רמה"ש ממשיכה לקלוע מבפנים. כמה דקות של חילופי סלים השאירו את האורחת ביתרון של 6-10 הפרש, ובסיום המחצית הראשונה 26:19 חולון.

הרבע השלישי נפתח דומה, עם חילופי סלים כשחולון עם 4 רצופות של מור שבתאי שוב בורחת ליתרון דו ספרתי. צמד שלשות של הגר בן דוד בצד השני הורידו חזרה ל-7, אבל חולון עם שלשה של כחלון סיימה את הרבע ביתרון 43:33. האורחת הגבירה את הלחץ ההגנתי ברבע האחרון, והקשתה על רמה"ש לייצר נקודות. לאט לאט היתרון של חולון הלך וצמח, כשהודיה קבדה עם עם 9 נקודות רצופות מגדילה ל-20, 62:42. מכאן רמה"ש כבר לא הצליחה להתקרב, ובסיום חולון אפילו הגדילה קצת ל-70:46.

קלעו לרמה"ש: הגר בן דוד 14, מיטב פינקלשטיין 8, גלי רוטשילד, אלה נר ורוני נוה 6 כ"א, נועה ליפוביץ 5, נועה בן דוד 1.

קלעו לחולון: מור שבתאי 17, רותם כחלון 14, הודיה קבדה 13, יובל גדליהו 11, סופי פייגין 7, דיאנה חומין, תומר קרניאלי, יובל כהן ודנה חומין 2 כ"א.

צפון – סטטוס קוו בצמרת, נתניה ניצחה בגליל

גם השבוע לא קיבלנו שינויים מרעישים בצמרת הצפונית. מכבי חיפה למרות סגל חסר שמרה על המאזן המושלם שלה אחרי ניצחון חוץ 51:35 על נצרת אורטודוקס. חיפה סיימה את הרבע הראשון ביתרון 19:2, אבל אז הורידה קצת רגע מהגז והמארחת מזערה קצת נזקים עד לסיום. גם אקדמיית וינגייט לא התקשתה יותר מדי כשגברה בחוץ על אום אל פאחם 65:21. תוצאות חד צדדיות נוספת היו לנו בכאוכב שם המארחת הפסידה להפועל עמק יזרעאל 73:38, ובשפרעם שם גלבוע מעיינות הביסה 100:29 את אעבלין \ שפרעם.

בצפון הרחוק קיבלנו משחק קצת יותר שקול, שהוכרע רק לאחר הארכה, ובסיומו נתניה התקדמה עוד קצת במעלה הטבלה עם ניצחון 72:66 על גליל עליון. השרוניות פתחו יותר טוב את המשחק כשתמר כהן, ירוסק סה ושי מסד מובילות ליתרון 20:13 בסוף הרבע הראשון. נתניה שמרה על היתרון שלה גם ברבע השני עם סלים של מסד והדר כהן, כשבצד השני אור מדינה עם 10 אישיות שומרת שהפער לא יגדל יותר מדי. בהפסקה 38:28  נתניה.

בצילום: מעיין זייגל מנתניה

גליל עלתה יותר מרוכזת בהגנה במחצית השניה, והחלה להוריד את הפער כשהיא עוצרת את נתניה על 9 נקודות בלבד ברבע השלישי. הקאמבק של הצפוניות נמשך גם לרבע האחרון, בו קלע 25 נקודות (8 מתוכן של נגה גיא) כדי לשלוח את המשחק להארכה בשוויון 61. אבל בתוספת הזמן ההתקפה של הגליל שוב נתקעה, היא קלעה סל שדה אחד בלבד בעוד נתניה הצליחה לברוח ליתרון קל בדרך לניצחון.

קלעו לגליל עליון: מיקה ביתן 18, נגה גיא 15, מיקה פלג 14, אור מדינה 13, שחר ספיר 4, מאיה טירקלטאוב 2.

קלעו לנתניה: מעיין זיידל 18, הדר כהן 15, שי מסד 13, תמר כהן 8, ירוס קסה 7, רדה ביקטשב והילה יוגב 4 כ"א, ליפז סמואל 3.