הסתיימה הליגה: חיפה סיימה את העונה ללא הפסד בצפון, כפ"ס שניה בדרום

הליגה לנערות א' לאומית הגיעה לסיומה בימים האחרונים במשחקי השלמות למיניהם, שעברו בלי הפתעות מיוחדות. בצפון מכבי חיפה סיימה את העונה במאזן מושלם, אחרי שניצחה בחוץ את מכבי אום אל פאחם 75:25. גם אום אל פאחם סיימה את העונה בטעם טוב עם ניצחון חוץ 46:15 על מכבי אעבלין שפרעם, נועלת הטבלה. הפועל נצרת אורטודוקס השיגה השבוע 2 נצחונות, שהקפיצו אותה עד למקום ה-5 בטבלה. בבית נצרת ניצחה 35:58 את הפועל גליל עליון (שסיימה מקום אחד מתחתיה בטבלה), ובחוץ 61:31 את אעבלין שפרעם.

מאת: לילך וייס
בצילום: שחר גרנות מהפועל כפ"ס

בדרום במשחק שנעל את הליגה נפגשו הפועל מנשה והפועל כפ"ס. השתיים נמצאות במקומות שונים לחלוטין בטבלה, אבל מנשה מהתחתית הצליחה לתת פייט לכפ"ס שניצחה בסופו של דבר וסיימה את העונה במקום השני בטבלה. מנשה מנגד סיימה במקום האחרון בטבלה, אבל הצליחה בלא מעט משחקים להראות יכולת טובה ולתת פייט לשאר קבוצות המחוז.

שתי הקבוצות הציגו הגנה לוחמנית בתחילת המשחק, שהשאירה אותו על סקור נמוך. שחר גרנות ורוני דן בכמה פעולות אישיות טובות בצבע וחטיפות הובילו את כפ"ס לפתוח פער ראשון – 13:6. מנשה הרבה בזכות ריבאונד התקפה ונקודות מהזדמנויות שניות הצליחו להישאר בתמונה עוד כמה דקות, אבל לקראת סוף הרבע האורחת שוב ברחה בדרך ליתרון 20:10 סוף רבע ראשון.

מנשה המשיכה להציג הגנה טובה ברבע השני אבל למרות חטיפות ושליטה בריבאונד לא הצליחה לנצל זאת לנקודות ולסגירת הפער. אחרי כמה דקות בהן שתי הקבוצות לא פגעו שלשה של גרנות העירה את המשחק ולאחרי קיבלנו חילופי סלים, בעיקר בצד של האורחות שהגדילו את יתרונן ל-29:14. המשחק המשיך להתנהל סביב ה-15 הפרש לכפ"ס כשבר עינת מחליפה סלים עם טופז דייגי, וסל באזר מהחצי של גרנות שלח את הקבוצות להפסקה ב-41:26 ירוק.

המארחת פתחה טוב את המחצית השני. בעוד יריבתה לא פגעה, מנשה בהובלת עינת קיזזה בעקביות את ההפרש ל-9 בלבד, 43:34. שלשה של דייגי שוב העירה את האורחות, ואחת נוספת של מאיה אטיאס הגדילה ל-40:55. שתי הקבוצות לא מצאו את הסל בדקות הבאות, וזאת גם הייתה התוצאה בסיום הרבע השלישי. הרבע הרביעי נפתח עם חילופי סלים, כשכפ"ס שוב יותר מדוייקת ומגדילה את הפער ל-66:46. הרבע המשיך בצורה דומה כשמנשה למרות המלחמה לא מצליחה להוריד משמעותית את הפער, ובסיום 76:56 לכפ"ס.

קלעו למנשה: בר עינת 22, לין מואסי 9, מאי סולומון 8, שחר פרולה 6, לי מונטאנו 4, אלה שרגאי 3, שחר פוקס ומאסה מואסי 2 כ"א.

קלעו לכפ"ס: שחר גרנות 27, טופז דייגי 16, אופיר פרפרה 8, הילה עזריאלי ורוני דן 5 כ"א, שירה צוקר ועדי דודי 4 כ"א, מאיה אטיאס 3, רוני דרופקין ומיקה ארז 2 כ"א.