מחזור 4: עמק יזרעאל תגיע להרצליה, יבנה תארח את הפועל ת"א

המחזור הרביעי נפתח כבר בסופ"ש עם שני משחקים. בצפון הפועל עמק חפר הביסה 41:109 את מכבי זכרון יעקב, ושמרה על מאזן מושלם בצמרת הטבלה. בדרום הפועל חולון גברה בבית 47:91 על ע.ל.ה יהוד, והשיגה ניצחון שלישי ברציפות. המחזור ימשך הערב (שני) עם עוד 9 משחקים וינעל מחר עם המשחק בין הפועל גליל עליון ואליצור נתניה.

מאת: לילך וייס

צפון

בני הרצליה – הפועל עמק יזרעאל

המשחק המרכזי של השבוע בצפון, שיועברו בשידור ישיר בפייסבוק של איגוד הכדורסל, ייערך בהרצליה שם העולה החדשה תארח את עמק יזרעאל. האורחים מהצפון מגיעים למפגש כשהם במאזן מושלם של 3 נצחונות, כולל ניצחון ביתי יפה בשבוע שעבר על רעננה. השרונים מגיעים במומנטום חיובי אחרי שרשמו בשבוע שעבר ניצחון בכורה לעונה, וינסו להמשיך אותו גם בבית מול היריבה החזקה.

מכבי 'עמיחי' חדרה – הפועל גלבוע מעיינות

מפגש נוסף בו עולה חדשה תנסה להפתיע, כשהפעם חדרה מארחת את גלבוע מעיינות שכמו שכנתה מעמק יזרעאל גם היא מחזיקה במאזן נקי מהפסדים. גלבוע נראית כמו פייבוריטית ברורה לניצחון כאן, אבל חדרה (למרות ההפסד המאכזב בשבוע שעבר) מציגה אחרי פתיחת עונה טובה עם ניצחון והפסד בנקודה ליזרעאל.

עירוני רעננה – א.ס. רמה"ש

השכנות מהשרון נפגשות השבוע ראש בראש, כשהן אומנם מגיעות במאזנים הפוכים אבל על הנייר מדובר בשתי יריבות שאמורות להיות דומות ברמתן. רמה"ש נמצאת במאזן חיובי בטבלה של שני נצחונות, אחרי שבשבוע שעבר הביסה את חדרה. רעננה מנגד ספגה בשבוע שעבר את הפסדה השני העונה, בחוץ מול עמק יזרעאל. יחד עם זאת – רמה"ש עדיין לא ניצחה העונה בחוץ, ורעננה לא הפסידה העונה בבית, ונראה אם תשמור עליו גם השבוע.

הפועל גליל עליון – אליצור עירוני נתניה (שלישי)

מפגש נוסף השבוע שאמור להיות שווה כוחות יערך בצפון הרחוק, כשגם גליל המארחת וגם נתניה האורחת מחפשות להשיג ניצחון שני העונה. את הנצחון הראשון שלהן אגב, שתיהן השיגו מול נהריה, כשגליל עשתה זאת בשבוע שעבר אחרי מאבק עיקש שהוכרע רק אחרי הארכה.

הפועל 'אביב' כפ"ס – הפועל  'ניר' נהריה

שתי הקבוצות נמצאות כרגע בחלק התחתון של הטבלה, כפ"ס עם ניצחון אחד ונהריה ללא כאלו. אבל על הנייר השרונים, בטח בבית, עדיפים על פני היריבה מהצפון ואמורים "לנצל" את המשחק הזה כדי לצבור מומנטום להמשך העונה. יחד עם זאת – נהריה בשבוע שעבר הצליחה לתת פייט לגליל עליון ולא הייתה רחוקה מניצחון, אז אולי תצליח להפתיע השבוע.

דרום

אליצור 'ברק' יבנה – הפועל ת"א

המשחק המרכזי של המחזור (בשידור ישיר בערוץ הספורט) יפגיש בין שתי קבוצות עם מאזנים זהים ורצון למצוא ניצחון שלישי העונה שישאיר אותן חזק בצמרת. ת"א תנסה להתאושש מההפסד המאכזב בדרבי בשבוע שעבר, שהיה מסוג המשחקים ש'פשוט שום דבר לא הלך' להם. יבנה מנגד נמצאת במומנטום של שני נצחונות חיוביים ותנסה לנצל את הביתיות כדי להמשיך ברצף.

מכבי 'איציק' ראשל"צ – עירוני 'מ. רוטנשטיין' נס ציונה

דרבי הכתומות של אזור השפלה. ראשל"צ שנחה בשבוע שעבר חוזרת לליגה כשהיא מחזיקה במאזן מושלם של 2 נצחונות מפתיחת העונה, ותארח את נס ציונה לה יש 2 הפסדים. יחד עם זאת – נס ציונה נראתה לא רע בהפסדים האלו וגם לא הייתה רחוקה מלנצח את מכבי ת"א, וקרוב לודאי שתבוא להילחם גם השבוע.

מכבי 'טדי' ת"א – הפועל ב"ש

מכבי ת"א תנסה לשמור על מאזן נקי מהפסדים גם השבוע, כשתארח את ב"ש שנמצאת ברצף שלילי ולא ניצחה מאז המחזור הראשון. על פניו יחסי הכוחות במפגש הזה ברורים, וכל תוצאה פרט לניצחון מוחץ של המארחת תהיה הפתעה.

עצמה מודיעין – מכבי 'עומר' רחובות

מפגש קריטי להמשך העונה עבור שתי הקבוצות שנמצאות בחלק התחתון של הטבלה, וחייבות לאגור נקודות. שתי הקבוצות מגיעות אחרי שני הפסדים כואבים בשבועות האחרונים, כשלזכות רחובות עומד גם ניצחון אחד דרמטי מהמחזור הראשון. כאמור לשתי הקבוצות מדובר במשחק חשוב שיכול לתת להם מומנטום הלאה, וצפוי לנו משחק שקול וחם.

הפועל ברנר – הפועל 'עזרא' ירושלים

אחרי פתיחת עונה טובה של שני נצחונות רצופים, ירושלים נעצרה בשבוע שעבר עם הפסד ביתי לחולון ותנסה לחזור לקצב השבוע כשתצא דרומה לברנר. המארחים מנגד מגיעים במומנטום חיובי אחרי ששבוע שעבר רשמו ניצחון ראשון לעונה, בחוץ על ב"ש, וינסו לפתוח ברצף שישאיר אותם לחלק העליון של הטבלה.