מחזור 4: ניצחון בכורה להפועל מנשה, כפ"ס, ראשל"צ והאקדמיה עדיין ללא הפסד

השבוע קיבלנו 2 משחקים מעניינים בצמרת של כל מחוז, כשבצפון עמק יזרעאל השיגה ניצחון דרמטי על השכנה גלבוע מעיינות ובדרום רמה"ש חזרה מחולון עם ניצחון מרשים. האקדמיה, כפ"ס וראשל"צ שמרו על מאזן מושלם בראשות המחוזות שלהן, בני יהודה מתחה את הוד"ש, מודיעין ברחה מהתחתית הדרומית ומנשה השיגה ניצחון ראשון לעונה.

מאת: לילך וייס

דרום

אליצור חולון – א.ס. רמה"ש 58:49

רמה"ש קטע את רצף ההפסדים שלה מהליגה והגביע, ורשמה ניצחון חוץ מרשים בחולון. המארחת הייתה הראשונה לעלות על הלוח, אבל מכאן ועד הסיום היתרון היה כמעט קבוע בצד של האורחת באדום שהצליחה לברוח כמה פעמים ליתרון דו ספרתי. פעמיים חולון הצליחה לסגור, אבל בסיום רמה"ש יצאה עם ידה על העליונה אחרי הגנה טובה ברבע האחרון.

כבר בפתיחה ראינו הגנה טובה של רמה"ש שתורגמה לחטיפות ומתפרצות בצד השני, והעלתה אותה ליתרון 9:4 מהיר. פסק זמן של רועי אייזנברג העיר את הקבוצה שלו, שהשוותה את התוצאה עם 5 אישיות של אליסה רוזנפלד. הרבע המשיך שקול עם חילופי סלים והסתיים ביתרון קל 15:13 לרמה"ש.

ההגנות בשני הצדדים עבדו קשה ברבע השני, והקבוצות התקשו לייצר נקודות – 20:19 אורח 5 דקות בתוך הרבע. רמה"ש הגבירה לחץ על כל המגרש וזה השתלם לה עם 5 חטיפות פלוס כמה איבודים של חולון, ובלי ששמנו לב הפער קפץ ל-29:19. הפעם הייתה זאת הודיה קבדה שהחזירה את חולון לעניינים עם 3 סלים רצופים שקבעו 29:25 בתום המחצית הראשונה.

רוני נווה האורחת פתחה פשוט נהדר את המחצית השניה, עם 5 נקודות, 2 אסיסטים וחטיפה ששוב הובילה את האורחת ליתרון דו ספרתי 36:25. חולון התקשתה ללכת פנימה אז החלה לקלוע מחוץ לקשת  (2 של רוזנפלד) ושוב קיזז את ההפרש ל-41:38 בלבד, ועל הדרך גם העירה את קהל ההורים שהגיב בקריאות 'חולוניה'. חולון המשיכה עם האנרגיות והלחץ אבל לא הצליחה להשלים את המהפך ואחרי 3/4 משחק 44:42 לרמה"ש.

גם בתחילת הרבע האחרון לא ראינו יותר מדי סלים, הודות ללחץ מאסיבי מאוד וסגירת הצבע על ידי ההגנות משני הצדדים. נעמי כהן מינץ עם שני סלים רצופים הצליחה להגדיל קלות את היתרון האורח, ולאחר מכן חטיפות של נווה ורותם ורסנו עזרו לרמה"ש להגדיל עוד ל-52:44. ההתקפה של חולון איבדה את הריכוז ולא הצליחה לייצר נקודות דקות ארוכות, ושלשה של נווה סגרה את הסיפור. בסיום 58:49 לרמה"ש.

קלעו לחולון: אליסה רוזנפלד 21 (5 שלשות), הודיה קבדה 16, רותם כחלון 6, שני סבאן 4, נוי ברקסמאיר 2.

קלעו לרמה"ש: רוני נווה 18, רותם ורסנו 10, אלה נר 8, נעמי כהן מינץ 7, אריאל סולומון 6, נועה ליפוביץ 3, שירה בן אלי, נועה בן דוד ויערה ים 2 כ"א.

עוד השבוע בדרום:

עוצמה מודיעין השיגה ניצחון שני העונה, כשהביסה בבית 53:93 את אליצור יבנה שמסובכת בתחתית. למרות התוצאה הגבוה, המשחק הזה דווקא נפתח שקול עם יתרון קל למודיעין ברבע הראשון ובתחילת השני. אבל אז יבנה פשוט נעלמה מהמשחק. מודיעין שחטפה לא פחות מ-7 כדורים בכ-5 דקות השלימה ריצת 2-20 (!) קטלנית שסידרה לה יתרון 29:55 בירידה להפסקה. הרבע השלישי נפתח באופן דומה עם עוד ריצת 0-15 של מודיעין שלא השאירה לאורחת סיכוי לחזור לעניינים. ברבע האחרון יבנה הצליחה קצת למזער נזקים, מה שכנראה לא ממש יעודד אותה לאור המצב שלה בטבלה. ירדנה שוורץ הובילה את קלעיות מודיעין עם 18, 16 ליובל קצב ו-15 לנטע מישר.

משחקים נוספים שהסתיימו באופן חד צדדי קיבלנו בצמרת המחוז כשהפועל ראשל"צ והפועל כפ"ס המוליכות שמרו עוד שבוע על מאזנן המושלם. כפ"ס הביסו בבית את אס"א ירושלים 27:98 ( אופיר וינטרוב 23, שחר גרנות 18, מאיה זילברשלג 15), ראשל"צ הביסו בחוץ את הפועל לב ירושלים 106:51.

מכבי הוד"ש השיגה ניצחון שלישי העונה כשגברה בחוץ 89:76 על בני יהודה. המשחק היה ברובו השליטה של השרונוית, שהצליחו כמה פעמים לברוח ליתרון דו ספרתי גבוה. קאמבק גדול של בני יהודה ברבע השני הצליח להחזיר אותה מפיגור 16 לפיגור נקודה בלבד (40:39) בתום המחצית הראשונה, אחרי דקות טובות בהן לחצה בהגנה וקלעה באחוזים טובים. אבל במחצית השניה האורחת בהובלת שירה הלוי, מאיה ליבל ונועה גורדון שוב ברחה ליתרון דו ספרתי בדרך לניצחון. ליבל גם סיימה כקלעית המובילה של המשחק עם 30 נקודות, הלוי הוסיפה 23, נטע פייגנבוים עם 13. בבני יהודה רותם מלאכי עם 21 (5 שלשות), אדג'ה הואטרה 20.

צפון

גם בצפון יש לנו 2 קבוצות ששומרות על מאזן מושלם בראשות הטבלה. הראשונה היא אקדמית וינגייט, שניצחה את מכבי רעננה 75:56. האקדמיה הובילה לאורך רוב המשחק וברחה ליתרון דו ספרתי במחצית הראשונה, אבל רעננה עם רבע שלישי טוב הצליחה לחזור למשחק והוריד את הפער ל-5 בלבד. אבל ברבע האחרון האקדמיה קלעה בקצב קטלני בדרך לרבע של 26 נקודות וכאמור ניצחון נוסף. שיראל נחום שהייתה על סף טריפל דאבל סיימה עם 24 נקודות לזכות האקדמיה, עופר כספי הוסיפה 13. ברעננה מיכאלה יעקובוביץ 13, ליאן כהן 10.

השניה היא הפועל עמק יזרעאל, ששבוע אחרי שניצחה אותה בגביע ניצחה אמש גם בליגה את הפועל גלבוע מעיינות 51:54. המשחק היה צמוד מאוד והפכפך, ובכניסה לרבע האחרון גלבוע הובילה 37:35. גלבוע כבר הצליחה לברוח לפלוס 7, אבל יזרעאל הצליחה לחזור לעניינים ולקראת הסיום 2 שלשות רצופות של נעמה הלוי קבעו מהפך. לגלבוע היו עוד כמה הזדמנויות להשוות מהקו אבל הן לא נוצלו, ויזרעאל נשארה עם הנקודות בבית. נעמה הלוי הובילה את קלעיות יזרעאל עם 34, יולי טל עם 11. בגלבוע מורגאן סעדה עם 14 ועמית סרויה עם 13.

בקרב התחתית בין הפועל מנשה לאום אל פאחם השיגה מנשה את נצחונה הראשון העונה – 59:35. מכבי חיפה והפועל לב השרון נפגשו שוב אחרי המשחק ביניהן בשבוע שעבר בגביע, וגם הפעם המשחק הסתיים בניצחון של חיפה 67:52. המשחק האחרון במחוז בין אליצור עירוני נתניה להפועל נצרת אורטודוקס נדחה לשבוע הבא.