הפתעות גדולות בגביע המדינה לנוער

סיבוב כזה מפתיע בגביע המדינה לנוער לא היה לנו כבר הרבה זמן – כשלא פחות מ-4 קבוצות לאומית הדיחו קבוצות מליגת העל. עמק חפר ומכבי ת"א רשמו ערב מושלם כששתי הנציגות שלהן העפילו לשלב הבא, ר"גבעתיים שוב הדיחה קבוצה מליגת העל והיו גם לא מעט דרמות. 15 עולות לשמינית הגמר כבר יש לנו (הרשימה המלאה באתר), עולה אחרונה תיקבע בחמישי הבא.

מאת: לילך וייס

רשימת העולות לשמינית הגמר: מכבי אסי חיפה, עירוני מ. רוטנשטיין נס ציונה, הפועל עמק חפר, הפועל עמק חפר רופין, הפועל חיפה צביקה, א.ס. רמה"ש, הפועל ברנר, הפועל ירושלים עזרא, מכבי טדי ת"א, הפועל גלבוע מעיינות, אליצור ברק יבנה, הפועל גבעתיים, מכבי ת"א, מכבי איציק ראשל"צ. העולה האחרונה תיקבע ביום חמישי הבא במפגש בין קרית אונו להרצליה, הפועל עמק יזרעאל.

לא פחות מ-4 קבוצות לאומית הצליחו להדיח בסיבוב הזה קבוצות מליגת העל. הראשונה לעשות זאת הייתה הפועל חיפה צביקה, שניצחה בבית 62:74 את הפועל גליל עליון. בפתיחה נראה היה שזה הולך לכיוון של גליל שהובילה ביתרון דו ספרתי ברבע הראשון, אבל רבע שני גדול של חיפה העביר את היתרון אליה. הקבוצה מהכרמל הצליחה ליצור לעצמה יתרון קל עליו שמרה במהלך המחצית השניה בדרך לסיבוב הבא. אדומה נוספת שעשתה זאת היא הפועל גבעתיים, שהביסה בבית 69:96 את מכבי עמיחי חדרה. גם בסיבוב הקודם האורדונים הדיחו קבוצה מליגת העל (הפועל יורם חולון), ונראה שאף קבוצה לא תרצה לקבל אותה בשמינית.

הפועל עמק חפר השלימה ערב מושלם מבחינתה, כששתי הקבוצות שלה העפילו לשמינית הגמר. זה התחיל עם הניצחון המפתיע של קבוצת הלאומית של המועדון, 88:92 על עירוני רעננה מליגת העל. המשחק היה הפכפך מאוד כשכל קבוצה מצליחה בתורה לברוח ליתרון דו ספרתי ולאחר מכן לאבד אותו. קצת יותר מדקה לסיום רעננה עלתה ליתרון 88:87, אבל מכאן והלאה לא הצליחה לייצר נקודות. חפר מנגד הייתה מרוכזת מאוד ועם סלים יפים בצבע הצליחה כאמור להשיג ניצחון ואת המקום בשלב הבא. לאחר מכן הגיע תורה של עמק חפר מליגת העל, מחזיקת הגביע של מי ששכח, שלא התקשתה לנצח את מכבי עופר ראשל"צ 100:51. כבר ברבע הראשון השרונים ברחו ליתרון של מעלה 20 הפרש, ולא התכוונו לעצור שם כשהם ממשיכים לקלוע מכל בלטה ומגדילים את הפער עד לסיום.

מועדון נוסף שהביא 2 קבוצות לסיבוב הבא הוא מכבי ת"א. מכבי טדי ת"א מליגת העל לא התקשתה להביס בחוץ 103:39 את מכבי חיפה צעירים מהלאומית. קבוצת הלאומית של הצהובים רשמה ניצחון דרמטי 78:80 על הפועל כפ"ס מליגת העל. המשחק היה שקול במיוחד, ברובו ביתרון קל של ת"א, ובתום 40 דקות על הלוח שוויון 72 והולכים להארכה. תוספת הזמן המשיכה צמוד והפכפכה, כשכ-45 שניות לסיום ת"א הצליחה לברוח לפלוס 4. כפ"ס הצליחה להוריד למינוס 2, וגם קיבלה הזדמנות לזריקה אחרונה כ-12 שניות לסיום אבל לא הצליחה לייצר כלום ושלחה את ת"א לחגוג עם ניצחון 78:80.

הפועל ת"א ומכבי איציק ראשל"צ, שתי קבוצות מהצמרת הדרומית בליגת העל, נפגשו ראש בראש ואפשר להגיד שהתוצאה די משקרת במשחק הזה. במשך 3 רבעים הכתומים הובילו ביתרון שנע סביב הדו ספרתי, כשהפועל רודפת ולא נותנת להן לברוח יותר מדי. אבל ברבע האחרון ההתקפה האדומה נתקעה, ההתקפה של ראשל"צ צלפה שלשות וברחה לדו ספרתי גבוה וניצחה 56:80. שתי קבוצות ליגת העל נוספות שנפגשו הן אליצור יבנה ברק ועוצמה מודיעין. במשך 2 וחצי רבעים קיבלנו משחק צמוד והפכפך כשהיתרון זז מצד לצד ואף קבוצה לא מצליחה לברוח. אבל אז הגיעה ריצת 2-15 שסימנה את התחלת הבריחה של יבנה, שלא נעצרה עד ל-50:76 בסיום.

מכבי חיפה ניצחה בחוץ את אליצור עירוני נתניה 87:64. נתניה כבר הצליחה להתאושש מפיגור 17 ברבע הראשון והורידה ל-4 בלבד ברבע השני, והצליחה לשמור את עצמה בפיגור סביר מהירוקים בהמשך. אבל ברבע השלישי ברחה שוב ליתרון דו ספרתי גבוה עליו שמרה עד לסיום. ובמפגש האחרון על טהרת ליגת העל הפועל מ. רוטנשטיין נס ציונה הביסה בחוץ את עירוני ניר נהריה 80:55. במחצית הראשונה עוד ראינו משחק שקול, אבל במחצית השניה האורחת בכתום פתחה מבערים והקפיצה את הפער לדו ספרתי גבוה ולא הביטה לאחור.

בדרבי אגודות הספורט רמה"ש מהעל הביסה את אשקלון מהלאומית 83:63. מכבי אהרן ר"ג נתנה פייט אבל בסוף נכנעה להפועל ברנר 67:61, וגם הפועל גלבוע צעירים לא הייתה רחוקה מלהפתיע אבל הפסידה בצורה דרמטית 64:62 להפועל ירושלים עזרא. קבוצת העל של גלבוע מעיינות נסעה דרומה לאילת וחזרה עם ניצחון 73:51 על הפועל אילת, גם הפועל עמק יזרעאל העפילה לשלבה הבא עם ניצחון חוץ 69:37 על הפועל קרית טבעון.