חיפה שוב ניצחה את עמק יזרעאל, הפועל ראשל"צ נותרה מושלמת

גם השבוע היה לנו מחזור מצומצם בליגת העל לנערות. בצפון התקיים רק משחק אחד ובו חיפה גברה בפעם השניה תוך שבוע על עמק יזרעאל, בדרום רמה"ש המשיכה ברצף הצחונות שלה וכמוה גם ראשל"צ שנותרה מושלמת. במשחק השלמה חולון השיגה ניצחון דרמטי על כפ"ס, ובבית התחתון בדרום יבנה ניצחה לראשונה העונה וחזרה למאבק נגד הירידה.

מאת: לילך וייס

בית עליון

אליצור חולון – הפועל כפ"ס 66:68

במשחק השלמה שנערך בסופ"ש חולון השיגה ניצחון ביתי דרמטי במיוחד על הפועל כפ"ס. המארחת הובילה ביתרון דו ספרתי לאורך רוב המשחק, אבל כפ"ס סירבה לוותר על המשחק והצליחה במאמץ כביר לחזור למשחק ברבע האחרון. דקה אחרונה דרמטית במיוחד הסתיימה בסל שוויון של כפ"ס שלפי החלטת השופטים היה אחרי הזמן וכך הניצחון נשאר בחולון.

המשחק נפתח עם קצת חילופי סלים בין הקבוצות, עד שחולון עם 4 שלשות רצופות (2 מהן של הודיה קבדה) הצליחה לברוח ליריבה שלה. כפ"ס מנגד קלעה באחוזים פחות טובים וגם לא ידעה לנצל חטיפות כדור לנקודות בצד השני, ומצאה את עצמה בפיגור דו ספרתי 15:26 בסוף הרבע הראשון. האורחת הראתה קצת לחץ הגנתי בתחילת הרבע השני, אבל שוב לא ידעה לנצל אותו לקיזוז ההפרש. חולון שהגבירה לחץ בהגנה בעצמה הצליחה להגדיל קלות, והרבע המשיך עם יתרון שנע סביב ה-12-15 לזכות המארחת. שלשה משוגעת מהחצי של אופיר וינטרוב על באזר שלח את הקבוצות להפסקה ב-33:41 חולון.

נקודות של קבדה ונועה ושדי בתחילת הרבע השלישי שוב הביאו את המארחת ליתרון דו ספרתי, אבל וינטרוב בצד השני שוב צמצמה חזרה. כפ"ס המשיכה במומנטום והוריד כבר ל-6 בלבד, והייתה יכולה להוריד אפילו יותר אם לא הייתה רושמת כמה איבודים מיותרים. עד לסיום הרבע חולון הצליחה לשמור על יתרון קל וסל כמעט באזר של רותם כחלון קבע 43:53 סגול בכניסה לרבע האחרון.

מאיה זילברשלג האורחת נכנסה לעניינים ברבע האחרון, ועם יכולת חפירה טובה בצבע הצליחה להביא את כפ"ס למרחק פוזשן אחד בלבד מחולון. המארחת אומנם שלטה בריבאונד בדקות אלו אבל לא ממש ניצלה זאת, עד שהגיע טיים אאוט של רועי אייזנברג שעזר להם שוב לאפס את היד. על הלוח 52:63 כ-4 דקות לסיום. הדקות האחרונות היו קצביות במיוחד כשהקבוצות רצו וקלעו, ואט אט כפ"ס גם הצליחה לצמצם ל-66:68 בלבד כ-11 שניות לסיום.

מה שקרה בזמן הבא היה די מוזר – חולון הכניסה כדור מבחוץ, כפ"ס הצליחה לגרור ביניים שהעביר את הכדור אליה. בהתקפה הבאה חולון עשתה בדיוק את אותו הדבר, ושוב הכדור של המארחות. בהכנסת הכדור הבאה שחר גרנות חטפה מיידית את הכדור ועלתה לסל, אבל הכדור לא נכנס והיא נשלחה אל הקו. אחרי החטאה בזריקה הראשונה הזריקה השניה הוחטאה בכוונה, כפ"ס השתלטה על הריבאונד וגם על זה שאחריו, וזילברשלג קלעה בצבע. השופטים קבעו שהסל הנ"ל היה אחרי הזמן, והמשחק נגמר ב-66:68 לחולון.

קלעו לחולון: הודיה קבדה 22, נועה ושדי ורותם כחלון 11 כ"א, מור שבתאי 9, רביד פסר 7, אליסה רוזנפלד 5, שני סבן 3.

קלעו לכפ"ס: אופיר וינטרוב 22, עלמה כהן 13, שחר גרנות 9, מאיה זילברשלג וטופז דייגי 8 כ"א, אלה הדר 4, שירה צוקר 2.

עוד השבוע ברחבי הליגה: בדרוםהפועל ראשל"צ שמרה על מאזן נקי מהפסדים אחרי ניצחון חוץ 93:72 על כפ"ס, אבל הפעם היא נאלצה לעבוד קצת יותר קשה מהרגיל. במפגש הקודם בין השתיים ההגנה של ראשל"צ שיתקה את כפ"ס, אבל אמש השרוניות עשו את ההתאמות הנדרשות והצליחו לתת פייט למוליכת הטבלה. זה עדיין נגמר בניצחון דו ספרתי לראשל"צ, אבל בהפרש הרבה יותר נמוך ממה שהתרגלנו אליו.

קלעו לראשל"צ: דוריאן דהן סוויץ' 20, נגה אטינגר 19, עמית טרנר 16 ורוני גופר 16 כ"א, הילה קארש 15, רומי עובד 4, רומי אלבז 3.

קלעו לכפ"ס: מאיה זילברשלג 21, שחר גרנות 19, אופיר וינטרוב 12, שירה צוקר, טופז דייגי ואלה הדר 6 כ"א, דניאל רפפורט 2.

במשחק נוסף בבית העליון רמה"ש המשיכה במומנטום הנהדר שלה והשיגה ניצחון שלישי מאז פתיחת הבית– 57:62 על אליצור חולון. השרוניות הציגו רבע ראשון טוב בו הצליחו לברוח ליתרון על סף הדו ספרתי, ושמרו על ההובלה לאורך רוב המשחק עד לניצחון בסיום. בבית התחתון אליצור יבנה השיגה את נצחונה הראשון העונה, 53:57 על עוצמה מודיעין, ופתחה מחדש את המאבק על ההישרדות. 

קלעו לרמה"ש: רוני נוה 16, אלה נר 12, נעמי כהן מינץ ושירה בן אלי 10 כ"א, אריאל סלומון 5, יערה ים ועופרי מנור 3 כ"א, רותם ורסנו 2, גלי רוטשילד 1.

קלעו לחולון: הודיה קבדה 17, אליסה רוזנפלד, רותם כחלון ומור שבתאי 10 כ"א, נועה ושדי 8, רביד פסר 2.

במחוז הצפוני נערך רק משחק אחד, והוא שחזור של חצי גמר הגביע מלפני שבוע כשמכבי חיפה אירחה את הפועל עמק יזרעאל. בניגוד לשבוע שעבר, המשחק הזה היה הרבה יותר צמוד. העמק פתחה טוב את המשחק והובילה ביתרון קל רבע וחצי, כשהמשך המשחק היה צמוד והיתרון החליף ידיים. ברבע האחרון ריצת 0-12 של חיפה סידרה לה יתרון דו ספרתי, אבל יזרעאל הגיבה בריצת 10-0 משלה וצמצמה לנקודה בלבד כדקה לסיום. חיפה עם 2 סלים מריבאונד התקפה הצליחה לעלות ליתרון 60:65 וזאת גם הייתה תוצאת הסיום כשהעמק לא הצליחה לייצר נקודות בזמן שנותר לה.

קלעו לחיפה: דניאלה גיל 18, יובל טאו ותמר זינגר 16 כ"א, נעה ליפשיץ 9, מיקה דנה, ליהיא שמר ורוני ברק 2 כ"א.

קלעו לעמק יזרעאל: נעמה הלוי 19, ליאן אשל 13, יעלי אורן 12 (4 שלשות), אורי אהרוני 10, אלה דוידסון 4, יולי טל 2.