השלמה: עמק יזרעאל ניצחה את האקדמיה, אס"א ירושלים ברחה מהתחתית

פגרת הגביע בליגת נערות א' סידרה לנו חצי שבוע של משחקי השלמה, כולל מפגש הפיסגה בין עמק יזרעאל לאקדמיה שהסתיים בניצחון הצפוניות. לצד ההפסד האקדמיה רשמה גם שני נצחונות השבוע, על נתניה וגלבוע, ומי שעוד עברה שבוע מוצלח היא אס"א ירושלים שהתרחקה מהקו האדום בבית התחתון הדרומי. במשחק מעניין נוסף אליצור חולון ניצחה בחוץ את הפועל לב ירושלים.

מאת: לילך וייס

עליון צפון

הפועל עמק יזרעאל – אקדמיית וינגייט 52:69

עמק יזרעאל חוזרת למקום הראשון בצפון עם ניצחון ביתי מרשים על האקדמיה, אחרי שהובילה לאורך רוב המשחק. האקדמיה הציגה יום התקפי בינוני עם אחוזי קליעה לא טובים, ורשמה את הסקור הכי נמוך שלה העונה בליגה.

המשחק נפתח עם קצת חילופי סלים, כשהאקדמיה היית קצת יותר מדוייקת ועם שלשות של שיראל נחום ועופר כספי עלתה ליתרון 11:5 אחרי 4 דקות. כאן האקדמיה נתקעה, ופשוט החטיאה את כל הזריקות שלה מהשדה עד לסיום הרבע. המארחת גם לא קלעה יותר מדי, אבל כן הייתה מדוייקת מהקו והצליחה לעלות ליתרון 12:14 אחרי 10 דקות של כדורסל.

האקדמיה פתחה עם הגנה טובה את הרבע השני וחטפה 3 כדורים, אבל לא ידעה לנצל אותם לנקודות בצד השני. שתי הקבוצות קלעו באחוזים לא טובים ברבע הזה, אבל יזרעאל שוב הייתה זאת שכן הצליחה לייצר קצת יותר והגדילה את יתרונה ל-18:27. בשתי הדקות האחרונות של המחצית המשחק התעורר קצת כשהאקדמיה חזרה לקלוע, וצמצמה קלות ל-26:32 בירידה להפסקה.

שתי הקבוצות ניסו ללכת פנימה לסל בתחילת הרבע השלישי, אבל נתקלו בהגנה טובה של הצד השני. האקדמיה הייתה הראשונה למצוא את הפרצות ולייצר נקודות, ו-5 אישיות של יהלי לוי השלימו ריצת 11-3 שהעלתה אותה ליתרון ראשון מאז הרבע הראשון. הלוי בשלשה הפכה חזרה, יזרעאל הגבירה לחץ בהגנה וגם חטפה כמה כדורים ושוב ייצרה לעצמה פער קל בדרך ל-46:42 בכניסה לרבע המכריע.

העמק הייתה קצת יותר חדה בהתקפה גם ברבע הזה, והצליחה לשמור על פער של 5-9 הפרש. סדרת החטאות של האורחות לצד מהלך של 4 נקודות של הלוי ואסיסט יפה של אהרוני לאשל הגדילו לראשונה לדו ספרתי, 49:61, כ-4 דקות לסיום. גם לאחר מכן האקדמיה פשוט לא מצאה את הסל בדקות האלו – כשגם נסיון להגביר לחץ בהגנה לא הצליח במיוחד כשהחטיפות לא נוצלו לנקודות. בהמשך יעלי אורן צלפה פעמיים מבחוץ וסגרה את הסיפור – ובסיום המשחק 52:69 לעמק יזרעאל.

קלעו לעמק יזרעאל: נעמה הלוי 39 (4 שלשות), ליאן אשל 15, יעלי אורן 11, יולי טל ואורי אהרוני 2 כ"א.

קלעו לוינגייט: לי טייכמן 12, יהלי לוי וגל רביב 10 כ"א, שיראל נחום 8, ליאם בסטקאר ועופר כספי 5 כ"א, אלה ליש 2.

לצד ההפסד לעמק יזרעאל, לאקדמיה היו עוד 2 משחקים השבוע. ביום חמישי האקדמיה ניצחה בבית את גלבוע מעיינות 61:77. כבר מהפתיחה וינגייט השתלטה על המשחק כשהיא קולעת באחוזים טובים ועם 5 שלשות ברבע הראשון (שתיים מתוכם של ליאם בסטקאר). גלבוע שוב קיבלה יכולת טובה מנגה הרן ונטע חן בהתקפה, אבל זה לא הספיק כי האקדמיה המשיכה בבריכה שלה וכבר עלתה ליתרון 15 בתום המחצית הראשונה. השליטה המקומית המשיכה גם במחצית השניה כשהפער של האקדמיה התייצב על אזור ה-20 הפרש עד לסיום. עופר כספי קלעה 14 למנצחות, לי טייכמן ורביב גל הוסיפו 10 כ"א. בגלבוע נגה הרן עם 19, מורג'אן סעדה עם 15 ונטע חן עם 13.

אמש וינגייט הביסה בבית את השכנה אליצור עירוני נתניה 23:85. ברבע הראשון נתניה עוד הייתה במשחק, ושמרה את עצמה בפיגור סביר מול האקדמיה. אבל ברבע השני ההתקפה האורחת לא הייתה בתמונה, קלעה 2 נקודות בלבד, וראתה איך האקדמיה מסרבת להחטיא ברבע של 28 נקודות שהביא את המשחק ל-30 הפרש בירידה להפסקה. המחצית השניה לא שינתה יותר מדי כשוינגייט שלטה לחלוטין במשחק והגדילה אפילו יותר את הפער עד לסיום. באקדמיה גל רביב ועלמה רשלבך 13 נק' כל אחת, דאשה סמרו 11. בנתניה מעיין זיידל 11.

עליון דרום

הפועל לב ירושלים – אליצור חולון 70:60

יופי של משחק קיבלנו בירושלים, שם המארחת לא הייתה רחוקה מלהפתיע את חולון. בפתיחה נראה היה שחולון בדרך לרשום ניצחון קל אחרי שכבר הובילה ב-20 הפרש במהלך הרבע השני, אבל ירושלים ידעה להתאושש בזמן ואט אט הורידה את הפער עד שהגיעה לשוויון 50 במהלך הרבע השלישי. אבל את הקאמבק המארחת לא הצליחה להשלים – חולון ברחה שוב והגיעה ליתרון 9. מיני קאמבק נוסף של ירושלים הביא אותה למינוס 5 דקה וחצי לסיום, אבל זה הכי קרוב שהיא הצליחה להגיע. חולון שמרה על היתרון ועם נקודות מהקו גם הגדילה אותו עד לסיום.

תחתון דרום

אס"א ירושלים רשמה שבוע מוצלח במיוחד, עם שני נצחונות שהעלו אותה למקום הראשון בבית מרחק של 2 נקודות מהקו האדום. הניצחון הראשון הגיע ביום רביעי, במשחק השלמה מהמחזור השני. אס"א אירחה את בני יהודה והשיגה ניצחון ביתי 66:73. המשחק היה צמוד ברובו, ואחרי 40 דקות כשעל הלוח שוויון 62 הוא גם נכנס להארכה. בתוספת הזמן ראינו רק קבוצה אחת – בני יהודה לא הצליחה לייצר סלים וקלעה נקודה אחת בלבד, כשבצד השני לין כהן עם צמד שלשות וסה"כ 10 אישיות הובילה את הירושלמיות לניצחון. כהן גם סיימה כקלעית המובילה של ירושלים עם 21, נעה נבו הוסיפה 12 וטלי כליפה 11. בבני יהודה 19 לרותם מלאכי ו-15 לאדג'ה הואטרה.

אמש במשחק השלמה נוסף ירושלים ניצחה בבית את אליצור יבנה שרה 54:67. המחצית הראשונה הייתה שקולה יחסית, כשיבנה למרות רבע ראשון פחות טוב הצליחה להתאושש ברבע השני ולרדת להפסקה כשהיא בפיגור 6. גם המחצית השניה היתה פחות או יותר שוות כוחות, רק שהמארחת הייתה קצת יותר מדוייקת בהתקפה ועם נצחונות קטנים בכל רבע הצליחה לברוח ליתרון דו ספרתי בדרך כאמור לניצחון שני בתוך פחות משבוע. טלי כליפה הובילה את קלעיות ירושלים עם 20 נקודות, 15 לנעה נבו ו-11 ל-לין כהן. את קלעיות יבנה הובילה שני ידין עם 13, נוי קסוטו הוסיפה 12 ושירה קנטור 10.