מחזור 5: כפ"ס וראשל"צ ניצחו, האקדמיה ניצחה את רעננה

חצי מחזור נוסף אמש בליגת העל לנערות – במשחק המרכזי הפועל כפ"ס קטעה רצף הפסדים עם ניצחון ביתי על לב ירושלים, אליצור חולון הצליחה במשך 3 וחצי רבעים לתת פייט לראשל"צ אבל בסוף נכנעה לה. האקדמיה הביסה בחוץ את מכבי רעננה, עמק יזרעאל ניצחה בנתניה ובבית התחתון ניצחונות לאס"א ירשלים והפועל נצרת אורטודוקס.

מאת: לילך וייס

עליון דרום

הפועל כפ"ס – הפועל לב ירושלים 53:78

כפ"ס מתאוששת מההפסדים האחרונים, ומשיגה ניצחון נוסף על הפועל לב ירושלים. אחרי רבע ראשון שקול המארחת עם הגנה טובה השתלטה על המשחק, ואט אט ברחה ליתרון דו ספרתי שבמחצית השניה גם קפץ לאזור ה-30 והשאירה את ירושלים מאחור. הרבע הראשון היה שקול. אחרי כמה דקות של חילופי החטאות בין הקבוצות קיבלנו גם כמה דקות של חילופי סלים כשבשני הצדדים אנחנו רואים פעולות אישיות יפות בצבע שמסתיימות בנקודות מתחת לסל. בסוף הרבע עמדה התוצאה על שוויון 11.בתחילת הרבע השני השרוניות הגבירו לחץ בהגנה ועם נקודות בצבע בצד השני הצליחו לברוח ליתרון ראשון – 11:19. הדר מור יוסף עם מהלך יפה של סל ועבירה ובהמשך גם שלשה ניסתה לשמור את ירושלים בתמונה, אבל כפ"ס המשיכה עם הלחץ והחטיפות לצד הנעת כדור יפה בהתקפה כש-שלשה של עלמה כהן מגדילה ל-17:30. לאחר פסק זמן ירושלים חזרה קצת יותר חדה בהתקפה והצליחה שוב לצמצם, בדרך ל-24:34 בירידה להפסקה.

גם את הרבע השלישי כפ"ס פתחה טוב והגדילה את היתרון שלה עם ריצת 0-9. מור יוסף ולירי הירשהורן הצליחו עם כמה סלים לעצור את המומנטום של כפ"ס שנתקעה כמה דקות עם החטאות ללא נקודות, והורידו חזרה ל-33:45, אבל זה לא החזיק לאורך זמן. כפ"ס חזרה לקצב ועד סיום הרבע השלישי הגדילה חזרה ל-36:51.המגמה לא השתנתה הרבה ברבע האחרון – כפ"ס הייתה יותר טובה משני צידי המגרש, ובעוד לירושלים לקח 3 דקות למצוא נקודות ראשונות ברבע הזה, המארחת כבר התקרבה ל-30 הפרש. כמה דקות של לחץ הגנתי עזרו לירושלים להוריד חזרה לאזור ה-20, אבל לא יותר מזה. כפ"ס עם 10 נקודות של שירה צוקר בדקות הסיום שמרה על הפער הגבוה בדרך לניצחון 53:78 בסיום.

קלעו לכפ"ס: אופיר וינטרוב 15, שחר גרנות 13 שירה צוקר 12, אלה הדר, עלמה כהן ומאיה זילברשלג 7 כ"א, אנבל דנזינגר ועומר גרטי 6 כ"א, טופז דייגי 5.

קלעו לירושלים: קרני ארוטשאס 18 (5 שלשות), לירי הירשהורן 17, הדר מור יוסף 16, איילת קירמאיר 2.

אליצור חולון – הפועל ראשל"צ 73:58

ראשל"צ מסמנת ניצחון 13 ברציפות בליגה, אבל לא לפני שנאלצה לעבוד קשה מאוד מול חולון. המארחת הצליחה להתמודד יפה מאוד מול ההגנה הלוחצת של ראשל"צ עם לחץ משל עצמה. ראשל"צ אומנם הובילה רוב המשחק, אבל לאורך 3 וחצי רבעים המשחק נשמר שקול כשחולון לא נתנה למוליכת הטבלה לברוח ליתרון דו ספרתי. רק לקראת הסיום כשחולון קצת התעייפו האורחות הצליחו סוף סוף לייצר מומנטום ולברוח בדרך להבטחת הניצחון. ראשל"צ שוב הראתה יכולת קליעה מרשימה מחוץ לקשת (10 שלשות) בהובלת רוני גופר והילה קארש, לחולון מנגד היה את נועה ושדי, הודיה כבדה ומור שבתאי שהחזירו עם נקודות בצבע.

קלעו לחולון: הודיה קבדה 16, נועה ושדי 15, מור שבתאי 12, רותם כחלון 8, רביד פסר 4, אליסה רוזנפלד 2, שני סבן 1.

קלעו לראשל"צ: הילה קארש 26 (4 שלשות), רוני גופר 16 (4 שלשות), עמית טרנר 12, דוריאן דהן סוויץ 9, נגה אטינגר 7, רומי אלבז 3.

עליון צפון

מכבי רעננה – אקדמיית וינגייט 80:46

האקדמיה מביסה בחוץ את רעננה, בעיקר הודות לרבע ראשון חזק בו עצרה את רעננה על 7 נקודות וברחה ליתרון דו ספרתי 22:7 בסיומו. הרבע השני היה יותר שקול ורעננה גם הצליחה לצמצם קלות את ההפרש, אבל במחצית השניה וינגייט שוב שלטה בקצב וברחה ליתרון דו ספרתי גבוה שסגר את המשחק בשלב מוקדם שלו.

קלעו לרעננה: ליאל אריאל 13, ליאל כהן 11, גילי גולוד 9, מיכאלה יעקובוביץ 6, אלה שוסטר 4, קטיה ויליקי 2, ליעד פסטרנק 1.

קלעו לוינגייט: גל רביב 20, יהלי לוי 16, שיראל נחום 10, דאשה סמרו 8, לי טייכמן 7, ליאם בסטקאר, עלמה רשלבך, מיה ניקוליץ ועופר כספי 4 כ"א, אלה ליש 3.

אליצור עירוני נתניה – הפועל עמק יזרעאל 69:56

גם עמק יזרעאל משיגה ניצחון חוץ, ומעלה את רצף הנצחונות שלה ל-3. רבע ראשון טוב של הצפוניות בו צלפו 5 שלשות סידר להם יתרון קל על סף הדו ספרתי, עליו הם הצליחו לשמור לאורך המשחק עד לניצחון בסיום.

קלעו לנתניה: תמר כהן 14, מעיין זיידל 12, נעמה נעלי ו-ולריה דובינסקי 9 כ"א, שלי פרידמן 8, הילה יוגב וליאל ליבוביץ 2 כ"א.

קלעו לעמר יזרעאל: נעמה הלוי 36, ליאן אשל 24, אורי אהרוני 8, תלמה ליפניק 1.

בתים תחתונים

בדרום אס"א ירושלים עם ניצחון שלישי ברציפות ממשיכה להתרחק מהקו האדום, והיא כבר 2 נקודות ממנו (עם משחק אחד יותר). השבוע ירושלים ניצחה בחוץ 55:46 את יבנה שמסובכת מאוד במאבק נגד הירידה כשהיא עם ניצחון אחד בלבד העונה. במחוז הצפוני הפועל נצרת אורטודוקס הביסה בחוץ 54:23 את הפועל אום אל פאחם ועלתה למקום הראשון בבית.