מחזור 16: ניצחון דרמטי למכבי ת"א על ראשל"צ

מחזור מעניין ומפתיע עבר עלינו אמש בליגת העל לנוער, בעיקר בבתים התחתונים. בבית הצפוני יש לנו מוליכה חדשה אחרי שנהריה הפתיעה את ר"ג והרצליה ניצחה בצורה דרמטית את גליל עליון, גם ירושלים המוליכה בדרום הפסידה למודיעין ויהוד השיגה ניצחון קריטי על אשקלון. בבית העליון נצחונות לשתי התל אביביות, כפ"ס הרשימה בבית מול יבנה, חפר ונס ציונה ניצחו בחוץ.

מאת: לילך וייס-רוזנברג
צילום: דנה שיינין

בית עליון – מחזור 16

מכבי 'איציק' ראשל"צ – מכבי 'טדי' ת"א 83:80

קרב הצמרת בין ת"א לראשל"צ הסתיים בניצחון דרמטי של מוליכת הטבלה, לא לפני שראשל"צ כבר הצליחה לחזור מפיגור דו ספרתי שהגיע בשיא ל-17 הפרש. המחצית הראשונה במשחק הייתה שקולה – הקבוצות החליפו סלים והיתרון החליף ידיים, כשאף צד לא הצליחה לברוח ליתרון משמעותי, עד שהגיעה ריצת 10-0 של ת"א בסיום הרבע השני ששלחה אותה להפסקה ביתרון 7. האורחת המשיכה עם המומנטום לתוך הרבע השלישי בו הצליחה לעלות ליתרון דו ספרתי, אבל בתחילת הרבע האחרון ראשל"צ עם ריצת 0-10 משלה החזירה את המשחק להיות שקול. דקה וחצי לסיום ראשל"צ הצליחה להוריד למינוס 2 בלבד, אבל לא הצליחה להשלים את הקאמבק כשגם נסיון הזריקה האחרון מחוץ לקשת בשניות האחרונות לא צלח. ת"א שמרה על היתרון הקל עד לסיום ושמרה גם על המקום הראשון שלה לשבוע נוסף.

הפועל 'אביב' כפ"ס – אליצור 'ברק' יבנה 75:85

אחרי רצף הפסדים ארוך כפ"ס מצליחה סוף סוף לקטוע אותו עם ניצחון מפתיע על יבנה מצמרת הבית. המארחת הייתה בפיגור ברוב המחצית הראשונה וגם במינוס 13, אבל ידעה לחזור לעניינים ברבע השלישי ואחרי רבע וחצי שקולים יחסית הצליחה לנצח את המשחק במאני טיים. בדקות האחרונות כפ"ס הייתה עדיפה על היריבה שלה והצליחה לשמור על מרחק ביטחון בדרך לניצחון.

הפועל 'סילו' חולון – הפועל 'אלטשולר שחם' עמק חפר 76:58

מפגש הקצוות הנוסף שנערך השבוע בבית העליון הסתיים בלי הפתעות, כשעמק חפר התאוששה מצמד ההפסדים האחרון והביסה בחוץ את חולון. האורחת מהשרון שלטה במשחק מההתחלה, וברחה בשלב מוקדם ליתרון דו ספרתי. חולון הצליחה פעמיים לחזור למשחק ולהוריד את הפער למינוס 5 בלבד, אבל חפר ידעה בכל פעם לברוח מחדש ובמחצית השניה גם תחזקה יתרון גבוה שהגיע ברבע האחרון ל-30 הפרש. ריצת 2-11 של חולון עזרה להם למזער קצת נזקים לקראת הסיום, אבל לא יותר מזה.

הפועל ת"א – א.ס. רמה"ש 71:79

ניצחון שלישי ברציפות להפועל ת"א שנשארת קרובה לצמרת הבית העליון. האדומים פתחו פחות טוב את המשחק ומצאו את עצמם בפיגור דו ספרתי, אבל עלו הרבה יותר חדים למחצית השניה. אחרי שהתחילו אותה עם ריצת 0-10 שהעביר את היתרון אליהם, הם המשיכו בקצב הטוב כשהפעם רמה"ש הייתה על תקן הרודפת. רמה"ש הצליחה בעצמה לחזור מפיגור על סף הדו ספרתי למינוס 2 בלבד, אבל ת"א ידעה לעצור את הקאמבק בזמן, ברחה שוב לפלוס 8 והכריעה את המשחק לטובתה.

הפועל עמק יזרעאל – עירוני 'מ. רוטשטיין' נס ציונה 76:66

נס ציונה חוזרת מהצפון עם עוד 2 נקודות שמקדמות אותה במעלה הטבלה. האורחים בכתום פתחו יותר טוב את המשחק וכבר עלו ליתרון דו ספרתי, אבל מהר מאוד עמק יזרעאל חזרה למשחק ומהרבע השני כבר קיבלנו משחק שקול מאוד והפכפך כשכל קבוצה בתורה הצליחה לייצר מומנטום שהוביל אותה ליתרון קל, עד שהוא עבר לצד השני. את הרבע האחרון עמק יזרעאל פתחה כשהיא ביתרון 4, אבל דווקא אז אחרי 3 רבעים של קליעה בקצב טוב נתקעה בהתקפה וקלעה 6 נקודות בלבד בכל הרבע. נס ציונה ידעה לנצל זאת ודי מהר נטלה את ההובלה, ברחה ליתרון דו ספרתי ושמרה עליו כשהיא מסמנת עוד וי בסיום.

תחתון צפון – מחזור 13

הפועל 'ניר' נהריה – מכבי 'אהרון' ר"ג 74:76

הפתעת המחזור? נהריה משיגה ניצחון ביתי מרשים במיוחד על ר"ג, שהפסידה פעם אחת בלבד העונה עד אתמול. ר"ג הובילה לאורך רוב המשחק, אבל לא הצליחה לפתוח פער משמעותי כשנהריה נשארה קרובה אליה מאוד ולעיתים גם הצליחה להעביר את ההובלה אליה. הרבע האחרון היה שקול במיוחד כשסל רדף סל והיתרון זז מצד לצד, עד שמיני ריצת 1-5 של נהריה סידרה לה יתרון 3 כ-40 שניות לסיום. נקודה מהקו של ר"ג הורידה ל-2 כשעל השעון נשארו 23 שניות. האורחת כבר הצליחה לחטוף פעמיים את הכדור מנהריה בזמן שנותר, אבל לא הצליחה למצוא את הסל והתוצאה נשארה בעינה עם ניצחון גדול של הצפונים. בעקבות ההפסד ר"ג מאבדת את המקום הראשון בו החזיקה לאורך הרבה מאוד זמן, נהריה מצידה עם צעד משמעותי מאוד לעבר הבטחת עוד עונה בליגה.

אליצור עירוני נתניה – הפועל 'צביקה' חיפה 88:75

קבוצת צמרת נוספת שהפסידה השבוע היא נתניה שרשמה הפסד ביתי מאכזב מול הפועל חיפה. השרונים הובילו לאורך רוב המחצית הראשונה, כולל ביתרון דו ספרתי, אבל לקראת הירידה להפסקה קצת נתקעו בהתקפה וחיפה סיימה את המחצית ביתרון 5. האורחים באדום המשיכו עם המומנטום גם במחצית השניה, כשמהר מאוד הם עלו ליתרון דו ספרתי גבוה שהגיע בשיא ל-20. נתניה רדפה אבל לא הצליחה להוריד בצורה משמעותית את הפער, ורק לקראת הסיום הצליחה לצמצם ל-11 אבל לא יותר מזה. בסיום כאמור ניצחון חיפאי מרשים.

הפועל גליל עליון – בני הרצליה 82:79

והצלע השלישית לחבורת הצמרת בבית הצפוני, הרצליה, כן ניצחה השבוע ולאור ההפסד של ר"ג גם עלתה על חשבונה למקום הראשון. אבל גם היא לא ליקקה דבש. גליל שחייבת נצחונות כדי לקבל קצת אוויר לנשימה בחלק התחתון של הטבלה נתנה פייט רציני וגם הובילה בחלקים לא מעטים של המשחק. רק לקראת סוף הרבע השלישי השרונים סוף סוף הצליחו לייצר בריחה ורצו 15-2 בדרך ליתרון דו ספרתי, עליו שמרו כמעט עד הסיום. גליל במאמץ אחרון הצליחה לצמצם למינוס 3 בלבד כחצי דקה לסיום, ולאחר מכן גם למינוס 2 כשהיא עוצרת את השעון בעבירות. אבל קור הרוח של הרצליה מהקו השאיר אותה ביתרון קל וסידר לה בסוף את הניצחון.

תחתון דרום – מחזור 13

עוצמה מודיעין – הפועל 'עזרא' ירושלים 66:76

לא רק בצפון היה תוצאות מעניינות השבוע – גם מוליכת הבית הדרומי הפסידה אחרי 3 נצחונות רצופים. מודיעין אחרי הניצחון המרשים בשבוע שעבר הזאת זאת גם השבוע, כשבעזרת הקהל המקומי הצליחה לנצח בבית את ירושלים במשחק בו הובילה מההתחלה ועד הסיום. ירושלים הצליחה לחזור כמה פעמים מפיגור דו ספרתי לפיגור קל, אבל מודיעין עם הרבה אופי הראתה עדיפות גם במאני טיים כשלקראת הסיום ברחה שוב לדו ספרתי וסגרה את הסיפור.

ע.ל.ה יהוד – א.ס. אשקלון 74:83

יהוד משיגה ניצחון קריטי שנותן לה קצת אוויר בחלק התחתון של הביתה לקראת המשך המאבק נגד הירידה. גם כאן קיבלנו משחק שקול מאוד בין שתי קבוצות ברמות דומות עם יתרון מתחלף, כשאף אחת לא הצליחה לברוח ליתרון משמעותי. כדקה לסיום המאחרת הובילה ביתרון 3. בהתקפה הבאה אשקלון איבדה כדור, ויהוד הענישה עם שלשה גדולה שהכפילה את הפער. גם בהתקפות הבאה אשקלון לא הצליחה למצוא את הסל, איבדה עוד כדור עליו שוב יהוד הענישה מייד והכריעה את המשחק.

הפועל ב"ש – הפועל גבעתיים 69:57

ניצחון שישי ברציפות לגבעתיים ששומרת על המקום השני בדרום עם ניצחון חוץ על ב"ש שנמצאת בצרות בחלק התחתון של הטבלה ותהיה חייבת להשיג נקודות בקרוב לפני שהליגה בורחת לב. גבעתיים, שעדיין נמצאת חזק במאבק על המקום בפלייאוף העליון, הובילה לאורך רוב המשחק ביתרון שנע סביב הדו ספרתי כשהיא מנצלת את השליטה שלה בריבאונד.

מכבי 'עומר' רחובות – הפועל ברנר 68:63

בדומה לרוב המחזור – גם המפגש בין רחובות לברנר היה שקול ברובו, כשבסיום ברנר יצאה עם הניצחון ורחובות יצאה עם תחושת פספוס. המארחת פתחה יותר טוב את הרבע האחרון ועלתה ליתרון 9 כ-6 דקות לסיום, אבל כאן ברנר יצאה לריצת 12-2 וכדקה לסיום הובילה ביתרון של פוזשן אחד. למרות 3 ריבאונד בהתקפה הבאה רחובות לא מצאה את הסל, וברנר חתמה את המשחק עם נקודות מהקו.