בחמישי: גמר גביע המדינה מגדל לנשים

מחר (חמישי) בשעה 18:45 יתקיים גמר גביע המדינה מגדל לנשים, כשהפועל ראשל"צ תתמודד מול אליצור סיגלית רווה אסתטיקס חולון בהיכל קבוצת שלמה. הכניסה חינם, השופטים יהיה עופר מנהיים, גיא שמואלי ואלי מרון, המשקיף הוא נמרוד ברין והמשחק ישודר בערוץ ספורט5+.

זו השנה  השניה ברציפות בה יכבד נשיא המדינה את אירוע השיא של כדורסל הנשים וזה יהיה גמר הנשים הראשון של יצחק הרצוג ורעייתו מיכל. בסיום הרבע הראשון יתקיים טקס לנבחרת 2011, האחרונה שעלתה לאליפות אירופה וזאת במסגרת ההערכות לאליפות שתתקיים בקיץ 2023 באותו אולם.

עדן ציפל, הגארדית בת ה-20 של ראשל"צ התייחסה לעובדה שקבוצתה רחוקה שמחק אחד מהיסטוריה, ותואר בכורה למועדון הצעיר: "זה מאוד מרגש. אנחנו עובדות קשה, ואני רוצה שנצליח לשחק את המשחק שלנו". ציפל הוסיפה בהמשך: "זה משהו חדש בשבילי, בחיים לא הייתי בסיטואציה כזאת. הדבר היחידי שאני מתמקדת בו זה להרים את החברות שלי, ושהקבוצה הטובה תנצח, מקווה שזאת תהיה אנחנו".

מאמן ראשל"צ, זיו ארז, חיזק את דבריה של ציפל: "המועדון הזה מיוחד, יש כאן שחקניות שמשחקות כאן מגיל צעיר, ומבלי לפגוע בקבוצות אחרות, אין עוד מועדון כזה בארץ, אנחנו חינכנו את הבנות אצלנו שאי אפשר להיות מקום שני". בנוגע לכך שראשון משמשת חממה לכדורסלניות ישראליות, ארז אמר: "השאיפה שיהיו להן הצעות ולא מהארץ. אנחנו רוצים שהן ילכו לרמות הגבוהות באירופה".

מי שתנסה למנוע מראשל"צ גביע ראשון למועדון היא אליצור חולון, שדווקא בסיום העונה, הראתה את הכדורסל הטוב ביותר שלה. מאמן הקבוצה, רועי אייזנברג אמר: עברנו עונה לא פשוטה, ובגביע הגענו לכמה פיקים טובים  והעפלנו לגמר. יש לנו הרבה כבוד לראשון, אבל הגענו לפה בשביל לקחת גביע".

קפטנית הקבוצה, דניאל אדאמס טענה כי הכול פתוח מחר, למרות שחולון מגיעה כאנדרדוגית ברורה: " הייתה לנו שנה לא פשוטה, ואיבדנו שחקניות, אבל הצלחנו להתאחד כקבוצה מול אשדוד. זאת קבוצה חדשה לחלוטין, ואנחנו יכולות לעשות את מחר".

שיעור בהיסטוריה: אליצור חולון זכתה בשמונה גביעים, האחרון שבהם ב-1998. ב-2017 ו-2018 הגיעה חולון לגמר, אבל הפסידה לר"ג ואשדוד. עבור ראשל"צ זהו הגמר הראשון בתולדותיה, אחרי שבשנים האחרונות זכתה באין ספור גביעים ואליפויות בגילאים הצעירים.

השנה בגביע: ראשל"צ עברה ברבע הגמר את הפועל פ"ת בחוץ 69-99 (סימס 38 נקודות, 12 ריבאונדים, 12 אסיסטים) ובחצי הגמר את מכבי חיפה 68-81 (סימס 24 נקודות, 12 ריבאונדים). חולון עברה ברבע הגמר את הדאבליסטית היוצאת מכבי ר"ג 72-74 (ירדן דנן 27) ואת מכבי אשדוד בחצי הגמר 71-74 (דייויס 24). בליגה הקבוצות נפגשו פעמיים, ראשל"צ ניצחה בבית במחזור השביעי 83-88 (סימס 37 לראשל"צ, אדאמס 27 לחולון), חולון ניצחה בביתה במחזור ה-16, 90-95 (אדאמס 39 לחולון, בלוק 23 לראשל"צ). בכל מקרה זה יהיה המשחק האחרון של חולון העונה, בעוד ראשל"צ תמשיך בשבוע הבא את סדרת חצי גמר הפלייאוף נגד רמלה, שם התוצאה 1-1.

יקדם למשחק הזה גמר נערות ב' ע"ש נילי נתכו ז"ל, בין א.ס רמה"ש להפועל נס ציונה רננה. המשחק ישודר באתר איגוד הכדורסל ובדף הפייסבוק שלנו.