מחזור 11 בבית התחתון: בני יהודה הפסידה וירדה למחוזית, לב השרון בדרך להישאר בליגה

אחרי שהבתים העליונים הסתיימו בשבוע שעבר ונקבעו סדרות רבע גמר הפלייאוף, הפוקוס השבוע עבר אל הבתים התחתונים שבאחד מהם יש לנו הכרעה ובשני הכל עדיין פתוח. בדרום בני יהודה הפסידה למודיעין ולמעשה ירדה למחוזית, בצפון לב השרון גברה בבית על מנשה ושיפרה משמעותית את סיכוייה להישאר בליגה.

מאת: לילך וייס-רוזנברג

צפון

הפועל לב השרון – הפועל מנשה 33:38

אחרי הניצחון בשבוע שעבר על נצרת, מנשה קיוותה להמשיך במומנטום ולנצח גם בלב השרון, ניצחון שהיה מבטיח לה כבר השבוע עוד עונה בליגת העל. אבל גם לב השרון רוצה להישאר, והיא הצליחה לשמור על הבית הודות לרבע שלישי טוב בו הצליחה לברוח ליתרון דו ספרתי.

המארחת פתחה יותר טוב את המשחק ועם הרבה אנרגיות ונקודות בצבע של עלתה ליתרון 0:6. למנשה לקח כ-5 וחצי דקות להיכנס למשחקים, כש-שחר פרולה העלתה אותה על הלוח ולאחר מכן גם הוסיפה שלשה. במקביל האורחת גם הגבירה את הלחץ ההגנתי שלה וייצרה כמה חטיפות רק שאלו לא נוצלו ליותר מדי נקודות. סל לפה וסל לשם חתמו את הרבע הראשון בשוויון 9.

הרבע השני המשיך שקול עם חילופי סלים בין הצדדים, כשהיתרון זז מצד לצד. סל ועבירה של ליהיא טסלר המקומית נענתה בשלשה של פרולה האורחת, כשמנשה הייתה הראשונה להצליח לפתח מומנטום קל שהוביל אותה לפלוס 5. סיום רבע טוב של דנה גרציאני עם 4 רצופות החזיר את המשחק שוב לשוויון – 19:19 בירידה להפסקה.

המחצית השניה התחילה בעיקר הגנתית עם שמירה אישית משני הצדדים, שהשאירה אותנו בלי סלים כמה דקות. המארחת הייתה הראשונה לקטוע את הבצורת ובהמשך גם עלתה ליתרון 19:24 מנקודות של עמית אריאלי. גם פסק זמן של מנשה לא עזר והיא המשיכה להתקשות לייצר נקודות מול הלחץ ההגנתי של המארחת. לב השרון עם שלשה של גרציאני וחטיפה וסל של אריאלי עלתה ליתרון 9 בדרך ל-22:31 בתום הרבע השלישי.

גם ברבע אחרון לקח לקבוצות כמה דקות עד שהתחילו לייצר נקודות, כששוב הייתה זאת המארחת לפגוע ראשונה ועם שלשה של אריאלי עלתה לדו ספרתי 22:34. בהמשך אריאלי גם הוסיפה אסיסט יפה למעיין פרי. לקראת סיום המשחק מנשה הגבירה לחץ הגנה, גרמה ללב השרון לטעות ולאבד, והצליחה להוריד את ההפרש למינוס 5. אם מנשה הייתה יותר מרוכזת בזריקות לסל בצד השני הייתה יכולה להוריד את הפער אפילו יותר, אבל 5 זה הכי קרוב שהיא הגיעה והמשחק הסתיים ב-33:38 מקומי.

קלעו ללב השרון: עמית אריאלי 11, דנה גרציאני 9, מעיין פרי, מאיה בן דוד ותהילה כהן 4, ליהיא טסלר ושיר גייר 3 כ"א.

קלעו למנשה: שחר פרולה 21, נעמה אבדר 5, לין מואסי 3, ריא אבו פרח ובר עינת 2 כ"א.

במשחק נוסף שנערך אמש בבית הפועל נצרת אורטודוקס הביסה בחוץ 44:28 את מכבי אום אל פאחם.

לקראת מחזור הסיום בשבוע הבא: נצרת אורטודוקס חייבת לנצח בבית את לב השרון, כשהפסד שלה יוריד אותה לליגה המחוזית. במקרה של ניצחון של נצרת ובמקביל ניצחון של מנשה על אום אל פאחם, יווצר בית משולש בו כל הקבוצות יהיו עם אותו מספר נקודות ומאזן של 4-4 בנצחונות והפסדים אחת מול השניה, ומה שיקבע הוא הפרש הסלים. כרגע נצרת נמצאת בנחיתות משמעותית מהיריבות שלה, ולכן היא תצטרך ניצחון בהפרש גבוה במיוחד על לב השרון על מנת לשרוד בליגה.

דרום

במשחק השלמה שנערך ביום חמישי הביסה עוצמה מודיעין בבית את בני יהודה 28:75 ולמעשה סגרה סופית את הסיפור של הבית. מודיעין הבטיחה לעצמה עונה נוספת בליגת העל, ושלחה את בני יהודה חזרה למחוזית יחד עם אליצור יבנה שירדה במחזורים הקודמים. המשחק נפתח בהססנות התקפית מצד 2 הקבוצות שהתקשו לעלות על לוח התוצאות. מודיעין בטראפים על חצי מגרש ובני יהודה עם לחץ על כל המגרש הפגינו אינטנסיביות גבוהה, אך עוצמה מודיעין הראתה ריכוז גבוה יותר בסיומות ובסיום הרבע הראשון הובילה 15:22.

בפתיחת הרבע השני מודיעין עברו לאזורית אשר שיבשה לבני יהודה את משחק ההתקפה וגרמו לאורחות לקחת 2 פסקי זמן מהירים. המארחת המשיכו לעשות עצירות ולרוץ ובני יהודה התקשתה לעמוד בקצב. היתרון המקומי הלך וגדל כשבירידה להפסקה 22:40. המחצית השנייה המשיכה באותה מגמה – שחקניות בני יהודה אשר סבלו מיום פחות טוב התקפית עם אחוזי קליעה לא טובים המשיכו להתקשות לצבור נקודות ואילו מודיעין המשיכה לשמור על קצב משחק גבוה. בסיום 28:75 למודיעין שכאמור מבטיחה לעצמה עוד שנה בליגת נערות א' על.

קלעו למודיעין: רוני טל 15, ירדנה שוורץ 13, קידר צחור 12, נטע מישר 9, רעות פסקרו 8, מאיה אורן 7, קסם פיין 3, יובל קצב, אביטל מגנס, טובי הרמן ואורלי שוורץ 2 כ"א.

קלעו לבני יהודה: מאי טוייג ורותם מלאכי  8 כ"א, ג'סיקה אזיקווי 6, נוי עטר 3, מאי שילב 2, אגם ג'אנו 1.

אמש במשחק לפרוטוקול אס"א ירושלים ניצחה בבית 36:47 את עוצמה מודיעין.