מחזור 27: גליל עליון ניצחה את רמה"ש, באר טוביה ירדה לארצית

מחזור די חד צדדי היה השבוע בליגה הלאומית לנשים. לצד הניצחון הדרמטי של גליל עליון על רמה"ש, 4 משחקים נוספים הסתיימו בהפרש דו ספרתי גבוה במיוחד והסטטוס קוו בטבלה נשמר. באר טוביה שהפסידה למג'דל כרום איבדה סיכוי להישאר בליגה וירדה לארצית.

מאת: לילך וייס-רוזנברג

א.ס. רמה"ש – הפועל גליל עליון 60:59 (השלמה מחזור 14)

גליל עליון כבר הובילה ב-16 הפרש במהלך הרבע השלישי, אבל רמה"ש בקאמבק מרשים דאגה לנו לסיום דרמטי במיוחד. סל קריטי של גליידה וחסימה של אמה רוזנסטון בשניות הסיום השאירו בסופו של דבר את הניצחון אצל האורחת.

גליל פתחה יותר טוב את המשחק עם נקודות בצבע ויתרון 8:4. רמה"ש עם כמה דקות טובות בהגנה ושלשה של יעל גלילי הפכה את התוצאה, אבל גליל שוב השתלטה על המשחק. נקודות בצבע של רג'י גליידה החזירו את הצפוניות ליתרון קל, ושלשת באזר של ענבר לברון חתמה את הרבע הראשון ב-19:12 גליל.

שלשה של אמה רוזנסטון בפתיחת הרבע השני העלתה את גליל ליתרון דו ספרתי. חילופי שלשות וסלים בין הקבוצות השאירו את האורחת ביתרון דו ספרתי 12-14 הפרש, ובסיום המחצית הראשונה 37:25 אורח. צמד שלשות נוספות של גליל ברבע השלישי הביאו אותן ליתרון שיא של 16 הפרש, וכאן הגיעה נקודת המפנה של המשחק. המארחת הגבירה אגרסיביות בהגנה, חטפה כדורים ואט אט קיזזה את הפער כשצמד שלשות של גלילי הורידו ל-49:46 בלבד בכניסה לרבע האחרון.

אמרנו שלשות? שתיים נוספות של אלה נר והילה הניג קבעו שוויון 52. גליל הגיבה מהר עם 4 רצופות של לברון, אבל רמה"ש לא נתנה לה לברוח והורידה שוב. אחרי כמה דקות עקרות מנקודות משני הצדדים שפית סחטה ב"ס ממנו ייצרה 4 נקדות והיתרון שוב של רמה"ש – 56:59. למארחת היו כמה הזדמנויות להגדיל את הפער אך הן לא נוצלו, ובדקה האחרונה נקודות מהקו וסל קריטי בצבע של גליידה החזירו את היתרון לגליל. לרמה"ש נשארו 7.5 שניות לנסות לנצח את המשחק – אבל נעצרו בחסימה גדולה של רוזנסטון ולאחר מכן החטאה. בסיום 60:59 דרמטי במיוחד לגליל עליון.

קלעו לרמה"ש: שלי שפית 13, יעל גלילי 12 (4 שלשות), גילי ליאור 10, עפרי מנור 7, נועה שבת כהן ותמר אנגל 5 כ"א, אלה נר 4, הילה הניג 3.

קלעו לגליל עליון: ענבר לברון ורג'י גליידה 14 כ"א, מיקה ביתן 11, קרן מוזס 7, אמה רוזנסטון ושני לוי 6 כ"א, הדר רפאל 2.

אס"א ירושלים – הפועל גלבוע מעיינות 92:56

רבע שני קטלני בו קלעה 34 נקודות הוביל את גלבוע מעיינות להשיג ניצחון שני העונה על הקבוצה מהבירה. ברבע הראשון המארחת הצליחה לשמור את עצמה בפיגור קל וקרובה ליריבה שלה, אבל אז כאמור הגיע הרבע השני בו גלבוע טסה קדימה וירדה להפסקה בפער דו ספרתי גבוה של מעל 20 הפרש עליו היא הצליחה לשמור גם במחצית השניה בדרך לניצחון.

קלעו לירושלים: נטע רפאל 18, טליה פרידמן 12, מורן שחם 9, לין כהן 6, עדן כהן 5, דניאלה בן אבו 3, אופיר דרור 2, נעה נבו 1.

קלעו לגלבוע מעיינות: אליס חתוקאי 27, שיר רביב 16, יעל פרחי, גילי ארמה ועדי פירסטנברג 11 כ"א, מורג'אן סעדה 7, מאיה משה 5, עמית סרויה 4.

הפועל גליל עליון – אליצור יבנה 45:81

יממה אחרי הניצחון הדרמטי ברמה"ש, גליל עליון חזרה הביתה והשיגה ניצחון קצת יותר קל על חשבון יבנה. האורחת לא נכנסה טוב למשחק וקלעה רק 3 נקודות ברבע הראשון, כשגליל מנגד קולעת בקצב נהדר ומסיימת את הרבע ביתרון 3:24. האורחות איפסו את היד ברבע השני והציגו רבע התקפי טוב, אבל לא מספיק כדי לחזור למשחק. רבע שלישי רווי שלשות של הצפוניות שוב הגדיל את הפער וסגר מוקדם את הסיפור. גליל רושמת כבר ניצחון 8 ברציפות והיא קרובה מאוד להבטיח לעצמה את המקום בפיינל פור.

קלעו לגליל עליון: מיקה ביתן 19, הדר רפאל 18 (5 שלשות), קרן מוזס ורג'י גליידה 11 כ"א, ענבר לברון 10, שני לוי 6, אור דוידי ואמה רוזנסטון 2 כ"א.

קלעו ליבנה: הדר לזרוב 19, יאנה שפירו 12, ליהי עזורי 8, אופק טלקר, דניאל לוי ומעיין זילברמן 2 כ"א.

הפועל באר טוביה – הפועל מג'דל כרום 93:47

ניצחון שלישי ברציפות למג'דל כרום ששומרת על המקום הרביעי, ועל הדרך גם סוגרת סופית את גורלה של באר טוביה להיפרד מהליגה בסוף העונה כשהיא 4 נקודות מהקו האדום 3 מחזורים לסיום העונה. המשחק עצמו היה בשליטה מוחלטת של מג'דל מההתחלה, כשכבר ברבע הראשון היא הגיעה ליתרון של 20 הפרש. הרבע השני היה שקול והפער נשאר, אבל אז הגיע הרבע השלישי בו האורחת שוב קלעה בקצב מרשים מאוד מה שהקפיץ את הפער לאזור ה-40 והרבע האחרון כבר היה לפרוטוקול בלבד.

קלעו לבאר טוביה: יובל בן אבו 16, ראם נונו 14, יעל שטיינברג 7, תמר קופילביץ 6, תמרה צור והילה ממן 2 כ"א.

קלעו למג'דל כרום: נור כיוף 22, שדא כנעאן 21, ג'ואן מוחמד 17, רואן חמדאן 16, אסיל בדראן 7, ליאור ראשית 5, עלית כהן 3, דוניא חדיד 2.

אליצור עירוני נתניה – הפועל עמק יזרעאל 58:48

עמק יזרעאל חוזרת מנתניה עם ניצחון שני ברציפות, אחרי משחק שהיה שקול ברובו. נתניה עם נקודות בצבע שמרה על יתרון קל לאורך המחצית הראשונה, כשיזרעאל עונה לה עם צליפות מחוץ לקשת. השלשות של האורחת המשיכו להיכנס גם ברבע השלישי בו היא הצליחה להפוך את התוצאה, וברבע האחרון המשיכה במומנטום והגדילה את הפער בדרך לניצחון. 

אליצור נתניה – אקדמיית וינגייט 78:26

האקדמיה לא התקשתה להביס בחוץ את השכנה מנתניה, שעדיין לא מצאה נצחונות העונה.