הבית התחתון הדרומי מתחמם: מודיעין גברה על אס"א ירושלים, ראשל"צ עדיין מושלמת

הוד"ש המשיכה במומנטום וניצחה את לב ירושלים, מודיעין גברה על אס"א ירושלים והשתיים פתחו מחדש את המאבק נגד הירידה. בבית העליון ראשל"צ שמרה על מאזן מושלם, ורמה"ש קטעה את רצף ההפסדים שלה עם ניצחון ביתי על חולון. בצפון האקדמיה גם היא נשארה מושלמת, נצרת ומכבי חיפה רשמו נצחונות חשובים.

מאת: לילך וייס-רוזנברג

תחתון צפון

הפועל חיפה – הפועל נצרת אורתודוקס 64:45

אחרי שפתחה את הבית התחתון עם צמד הפסדים, נצרת משיגה ניצחון חוץ חשוב על הפועל חיפה ופותחת שוב פער של נקודה בינה ובין הקו האדום. חיפה הייתה הראשונה לעלות על הלוח, אבל מכאן והלאה נצרת שלטה במשחק והובילה לאורך דקות ארוכות ביתרון דו ספרתי.

בדקות הראשונות של המשחק לא ראינו יותר מדי כדורסל. נצרת הייתה הראשונה להיכנס לקצב ועלתה ליתרון 8:2, חיפה התעוררה גם וצמצמה קלות אבל המומנטום המשיך עם האורחת שניצלה הגנה טובה לחטיפות ונקודות בצד השני. סוף רבע ראשון 14:9 אורח. הרבע השני נפתח כמו הראשון, עם כמה דקות של החטאות משני הצדדים. שלשה של איה הס העירה דווקא את נצרת שאחרי כמה דקות של הגנה קשוחה גם חזרה לקלוע וברחה לראשונה ליתרון דו ספרתי. סיום רבע עם קצת חילופי סלים שמר את האורחת ביתרון של 9-11 הפרש, ובמחצית 31:22.

רבע השלישי שתי הקבוצות הציגו הגנות קשוחות ואגרסיביות במיוחד שהקשו על הצד השני לקלוע. נצרת קלעה בעיקר מהקו, במקביל חיפה למרות הלחץ הצליחה לייצר קצת ועם שלשה של רון הזנפרץ וכמה סלים של הס הצליחה לצמצם את הפער ל-41:34 בסוף הרבע השלישי. רבע אחרון נפתח טוב לנצרת כשמייס קסיס בדקות טובות מגדילה חזרה לדו ספרתי. המארחת ניסתה לזרוק מבחוץ ולא פגעה, וקסיס יחד עם ג'וויל ג'ובראן הגדילו עוד את הפער. גם פסק זמן של חיפה לא ממש עזר, ושלשה של קרול ח'ביס וסל נוסף של קסיס קירבו את היתרון של נצרת ל-20 ולמעשה סגרו את הסיפור. 64:45 בסיום לנצרת.

קלעו לחיפה: איה הס 22, נטע גבאי 7, עומר אביטן 4, יהלי ויניגר ורון הזנפרץ 3 כ"א, שחף כץ, עמית תורג'מן ואור סילנה 2 כ"א.

קלעו לנצרת: מייס קסיס 19, שדא עואד וג'וויל ג'ובראן 14 כ"א, קרול ח'ביס 12, נור בישארה 3, מאיה סעד 2.

הפועל מעגן מיכאל – מכבי AON חיפה 76:35

מכבי חיפה שוב מביסה בחוץ את מעגן מיכאל, אחרי שהשתלטה על המשחק ברבע השני. המארחת הובילה לאורך רוב הרבע הראשון שהסתיים בשוויון, אבל כאן נתקעה בהתקפה עם אחוזי קליעה בינוניים. חיפה מצידה עם אחוזי קליעה לא רעים בצבע ברחה ליתרון דו ספרתי, כשבמחצית השניה היא המשיכה במומנטום והגדילה עוד ועוד את הפער עד לסיום.

קלעו למעגן מיכאל: אור לין 11 (6 רב', 7 אס'), גוילי דבורי 6, ספיר צוקר וקורי בראון 5 כ"א, נועם אדמון (7 רב'), אלמוג לוי, יעלה ורד (6 רב') ומאיה זיו ארי 2 כ"א.

קלעו לחיפה: דניאלה גיל 19 (14 רב', 3 חט'), ויקטוריה רסינה 11, נועה ליפשיץ 10, רוני ברק 9, רוני פורמן 8 (5 רב', 5 אס'), יערה ליכטנטריט (12 רב'), שירה סולומון (7 רב') וסיוון גלר 6 כ"א, יעל ניקס 2.

עליון צפון

מכבי רעננה – אקדמיית וינגייט 76:62

מוליכת הבית העליון הצפוני פגשה השבוע את סגניתה, למשחק שעמד בציפיות ולמרות שנגמר ביתרון דו ספרתי, סיפק יופי של כדורסל ומשחק שהיה שקול ברובו. אחרי רבע ראשון צמוד וקצבי במיוחד, את רבע השני האקדמיה פתחה עם מומנטום נהדר שהביא אותה ליתרון דו ספרתי, אך ריצת 2-15 נגדית בחצי השני של הרבע החזיר את המשחק לשוויון. המשחק המשיך צמוד ובקצב טוב גם למחצית השניה, כשהאקדמיה שומרת על יתרון קל וכ-5 דקות לסיום עמדה על פלוס 3. כאן העייפות השפיעה על רעננה והאקדמיה ניצלה זאת היטב כשהיא שוב בורחת ליתרון דו ספרתי והפעם גם שומרת עליו עד לתום 40 הדקות. האקדמיה רושמת את הניצחון ה-10 שלה העונה ושומרת על מאזן נקי מהפסדים.

קלעו לרעננה: עלמה כהן 25 (4 חט', 2 חס'), תמר ברייטמן 13 (12 רב', 4 אס'), נטע רובין 10, גילי גולוד 8 (4 אס', 3 חט'), מיכאלה יעקובוביץ וקטיה ויליקי 2 כ"א.

קלעו לוינגייט: שיראל נחום 32 (10 רב'), יהלי לוי 13, לי טייכמן 10 (9 רב', 6 אס'), נועה פלר 7 (13 רב'), רומי בן זקן 5, מאי בייקו 4 (8 רב'), אלה ליש 3, מיקה קניץ 2 (5 רב', 3 חט').

עליון דרום

עירוני 'בורגר סאלון' נס ציונה – הפועל ראשל"צ 73:57

כמו האקדמיה גם ראשל"צ שומרת על מאזן מושלם מתחילת העונה, אחרי ניצחון חוץ על השכנה מנס ציונה. אחרי כמה דקות שקולות בפתיחה ראשל"צ החלה בריחה שלה ועלתה די מהר ליתרון דו ספרתי, עליו היא שמרה לאורך רוב המשחק. מדי פעם נס ציונה במיני מומנטום הצליחה להוריד את הפער לאזור ה-7-9 הפרש, אבל לא יותר מזה. ראשל"צ ידעה בכל פעם לברוח מחדש עד שהכריע את המשחק לטובתה.

קלעו לנס ציונה: איילה אורן 29 (9 רב'), מעיין כהן 17 (5 חט'), איילה רובין 5 (4 אס', 3 חט'), תמר אלון ועלמה זילברמן 3 כ"א.

קלעו לראשל"צ: נגה אטינגר 30 (14 רב', 6 אס'), רומי אלבז 21 (10 רב', 6 אס'), רומי ויינר 8 (9 רב'), שי לבני 7 (4 אס'), רומי עובד 5 (16 רב'), מאיה קארש 2.

א.ס. רמה"ש – אליצור חולון 47:61

רמה"ש התאוששה מסדרת ההפסדים האחרונה וניצחה בבית את חולון במשחק בו הובילה כמעט לכל אורכו. כבר מהפתיחה רמה"ש ברחה ליתרון שנע סביב הדו ספרתי ושמרה עליו עד לירידה להפסקה. בתחילת הרבע השלישי חולון במיני ריצת 6-0 הקטינה את הפיגור שלה ל-6 בלבד, אבל כאן נעלמה וקלעה רק 2 נקודות נוספות ברבע הזה. רמה"ש עם כמה שלשות השלימה ריצת 2-15 וברחה ליתרון שהתקרב ל-20 הפרש, עליו שמרה גם ברבע האחרון כשלקראת הסיום חולון הצליחה לצמצם קלות.

קלעו לרמה"ש: אריאל סולומון 18 (8 רב', 4 אס', 5 חט'), רותם כחלון 11 (14 רב'), מאיה אלמליח וגלי רוטשילד 8 כ"א, רוני נוה 7 (8 רב', 4 חט'), עמית ארבל מאירוביץ 4, נעמי כהן מינץ (5 רב') ושי-לי קרינסקי 2 כ"א, נועה בן דוד 1.

קלעו לחולון: הודיה קבדה 22 (9 רב', 3 חט'), נועה ושדי 13, רביד פסר (3 חט') והילה מאיר (8 רב', 3 חט') 5 כ"א, נוי ברקסמאייר 2.

תחתון דרום

עוצמה IPRO מודיעין – אס"א ירושלים 67:73

אחרי שורה ארוכה של הפסדים, מודיעין סוף סוף חוזרת לנצח ואוספת נקודות חשובות במאבק נגד הירידה במחוז דרום. מודיעין פתחה נהדר את המשחק עם ריצת 3-12, אך ירושלים חזרה מהר לעניינים ומכאן קיבלנו משחק הפכפך עם מומנטומים מתחלפים כשכל קבוצה בתורה הצליחה לפתוח פער קל סביב ה-6-7 הפרש עד שאיבדה אותו. בתחילת הרבע האחרון אס"א הובילה בנקודה, אבל אז נתקעה והחטיאה הרבה זריקות מחוץ לקשת לצד כמה איבודים. מודיעין שקלעה ברבע האחרון באחוזים כמעט מושלמים (6/9 ל-2) ניצלה זאת כדי לעלות ליתרון דו ספרתי, ולמרות שאס"א התעוררה לקראת הסיום והצליחה לצמצם, מודיעין שמרה על קור רוח ועל יתרון קל וכאמור השיגה את הניצחון המיוחל.

קלעו למודיעין: ירדנה שוורץ 19 (17 רב', 4 חט'), יובל קצב 18 (7 רב'), מאיה דביר 13 (8 רב', 4 חט'), נויה נבון 11 (5 אס'), טלי הרמן 6, שירן בן ארי (6 רב', 3 חט') ורעות פסקרו (5 רב') 3 כ"א.

קלעו לירושלים: דניאלה בן אבי 21 (4 אס', 5 חט'), נועה גגולה 12 (8 רב', 7 חט'), טלי כליפה 11 (6 חט'), רוני זלצבוך 10, סימה מחאג'נה 9, איילת תדהר 4.

מכבי הוד"ש לילך – הפועל לב ירושלים 45:61

הוד"ש לא עוצרת, ועם ניצחון שלישי ברציפות חוזרת לחיים במאבק נגד הירידה בבית התחתון הדרומי. לב ירושלים הציגה יום התקפי חלש ומצאה את עצמה בפיגור דו ספרתי כבר ברבע השני, כשבשלישי הוד"ש עם רבע קטלני של 23 נקודות כבר ברחה ליתרון של מעלה 30 הפרש. רבע אחרון טוב של ירושלים ורווי שלשות בו היא קלעה יותר מאשר קלעה ב-3 הרבעים הקודמים עזר לה להוריד משמעותית את הפער, אבל לא הספיק לה כדי להפוך את התוצאה והוד"ש נשארה עם הנקודות בבית.

קלעו להוד"ש: מאיה ליבל 26 (4 שלשות), ליה ברנשטיין 14, אור גדות 11, נטע ניצן 5, נעמה תמרי 3, יעל ענבר 2.

קלעו לירושלים: הדר מור יוסף 16, ליה שפיגל 12, נטע מישר 7, רותם הירש 5, קרני לבון ארוטשאס 3, רעות לוי 2.