ראשל"צ הביסה את רמה"ש, רמלה ניצחה בחולון

פגרת הנבחרות הסתיימה לה וליגת אתנה ווינר לנשים בכדורסל חזרה בקול תרועה רמה עם משחקים נהדרים שהיו ברובם צמודים ומלאי קאמבקים.

הפועל ראשל"צ – א.ס רמה"ש 54:82
המשחק בין הפועל ראשל״צ לבין א.ס רמה״ש התחיל בתור קרב מרתק בין שני סגנונות המשחק – הזריקה של המקומיות מחוץ לקשת מול משחק הריצה של האורחות. ג׳ורדן הופר התחילה עם אחוזים מצוינים לשלוש, בשעה שאליסיה ג׳נקינס ניצלה את המהירות שלה בהתקפה כדי למנוע מראשון לציון לפתוח פער גדול מדי.

זיו ארז יכול היה להיות מרוצה מהחניכות שלו, שסיימו את הרבע הראשון עם מהלך נפלא של עדן ציפל ויתרון 16:24. לרבע השני ראשון עלתה אפילו אגרסיבית יותר, משני צדי המגרש. מכסת העבירות אמנם התמלאה מהר, אבל השטף ההתקפי של ראשון לציון הקפיץ את הפער ל-15 נקודות. מצד שני, הכניסות של ג׳נקינס לצבע היו יעילות מספיק כדי לייצר נקודות קלות לאדומות ולצמק מעט את הפער לקראת המחצית ל-45:34.

ראשון לציון השתלטה על המשחק ועלתה לפער של 20 ברבע השלישי. זה היה שלב שבו המשחק כבר נראה גמור, אבל אנרגיה חיובית של האורחות מהשרון אפשרה להן לצמצם את הפער לקראת הרבע האחרון להפרש סביר משהו – 60:46.
אלא שלרבע הנועל עלתה רמת השרון כאילו האוויר יצא ממנה. ראשון לציון סגרה אותה נהדר מבחינה הגנתית ועשר נקודות רצופות של הביתיות מול אפס בחמש דקות שלמות סגרו את המשחק לטובתן. ניצחון גדול וחשוב לקבוצה מעיר היין, שגוברת 54:82 על יריבה ישירה בצמרת וחולפת על פניה בטבלה, כשהחלוקה לפלייאוף עליון ותחתון נמצאת במרחק של שלושה מחזורים בלבד.

קלעו לראשל״צ: הופר 22, צ'ארלס 19, סימון 13, ציפל 13, קארש 6, סויץ 3, אטינגר 3, אלבז 3.
קלעו לרמה״ש: ג'נקינס 23, קולייר 13, ג'ונס 11, סער 5, נשר 2.

בנות הרצליה – הפועל בני פ"ת 79:72
קלסי בון נזקקה ככל הנראה לשתי פגרות, אבל השחקנית שהגיעה באמצע העונה לחזק את הפועל בני פ"ת במאבקי התחתית שלה, סוף סוף נראתה הערב כמו שחקנית הפנים האימתנית שהיא הייתה בעונה שעברה. 12 נקודות ברבע הראשון של משחק החוץ הקריטי בהרצליה פתחו עבור קבוצתה יתרון, אף שהוא צומק לקראת סיום הרבע ל-20:26.
בריאנה ריצ'ארדסון נכנסה טוב לרבע השני ונעזרה בסידני זמברוטה כדי לשמור על משחק תחתית צמוד, אבל התפוצצות של קנישה בל וטיאנה מולדרו היטו את המשחק לטובת המלאבסיות בצורה ברורה. השתיים קלעו 30 נקודות משותפות, כששתיהן שומרות על מאזן של יותר מ-50 אחוז מהשדה. משחק הפנים של פ"ת המשיך גם הוא להיות דומיננטי יותר – ולראייה 7 ריבאונדים יותר מאשר המארחת. להפסקה ירדו הקבוצות כשהאורחות כבר מובילות 33:46.
זה היה משחק שהרצליה לא הייתה יכולה לוותר עליו – וככה זה גם נראה ברבע השלישי. לצד ריצ'ארדסון נכנסה גם בריאנה דיי לעניינים והאחוזים בהתקפה נראו כבר סבירים יותר. בון חזרה לקלוע לזכות פ"ת אחרי רבע שני חלש יחסית, אבל התחושה הייתה שהרצליה החליטה שבון לבדה לא תנצח את המשחק. 55:61 בלבד לפ"ת לקראת הרבע האחרון.
הרבע האחרון הלך ונצמד עוד יותר. 1:11 לסיום קלעה דיי את הסל שצמצם את הפיגור של הרצליה לשתי נקודות בלבד. אלא שאז ביצעה נועה זליבנסקי עבירה בלתי ספורטיבית על אילה רוט, שחזרה עם שתי נקודות מהקו. בל לקחה את הזריקה בהתקפה הבאה. היא החטיאה אבל גם לקחה לעצמה את הריבאונד ובעצם הפעולה הזו סיימה את המשחק. העבירות בוצעו, בון ובל ליקטו נקודות מהעונשין ופ"ת חזרה מהרצליה עם ניצחון שקשה להפריז בחשיבותו – 72:79 שעושה בלאגן גדול בתחתית.

קלעו להרצליה: ריצ'ארסון 22, דיי 18, זמברוטה 9, עזורי 7, אמוקמרה 7, לביא 5, זליבנסקי 2, שיי 2.
קלעו לפ"ת: בון 27, בל 18, מולדרו 15, פורביס 5, רוט 2, חדד 2.

מכבי בנות VJEZאשדוד – אס"א בנק יהב ירושלים 79:96
המשחק בין הקבוצה הבלתי מנוצחת העונה לבין העולה החדשה אמור היה להיות משחק עם עליונות ברורה לכל אורכו לזכות המארחת – אלא שמעודדות משני הניצחונות שלהן במחזורים האחרונים, הוכיחו השחקניות מירושלים שיש להם מה למכור גם מול הקבוצה שטרם הפסידה העונה. רבע ראשון שבו טיילר וורץ יצרה 9 נקודות הסתיים בשוויון 19:19, כשנטישה היידמן ואלכס כהן מתקשות לייצר את האחוזים הנפלאים מהמשחקים שלפני הפגרה.
המשחק המצוין של וורץ נמשך גם ברבע השני, שבו גם דניאל אדאמס ותאודורה טודוריץ' נכנסו לקצב. אשדוד נשענה בעיקר על שאטורי ווקר הנפלאה, אבל לא הצליחה לברוח לקבוצת התחתית בשום שלב של המחצית. אפילו משחק הפנים המפורסם של המקומיות לא סייע להן לקטוף יותר כדורים חוזרים מהיריבה, ולהפסקה ירדה סגנית האלופה כשהיא מוליכה ביתרון זעום של 40:41.
העוצמה של קבוצות גדולות כמו אשדוד מתגלה לפעמים בכך שהן מסוגלות להכריע משחקים או להטות אותם באופן קריטי בשתי דקות טובות של כדורסל. הרבע השלישי הערב נראה כמו השניים שקדמו לו: ירושלים המשיכה להציג יכולת מפתיעה והסתכלה לאשדודיות בלבן של העיניים. אבל שתי הדקות האחרונות של הרבע היו בסימן בריחה של הצהובות: נקודות של ווקר, דיין וסהר הקפיצו את הפער ל-8 נקודות, ולרבע האחרון עלתה ירושלים כשהיא כבר צריכה לסגור פיגור 69:61.
בדיעבד התברר שאלה אכן היו שתי דקות שהוציאו לירושלים את הרוח מהמפרשים. אשדוד המשיכה לרוץ ולקלוע מהשדה באחוזים נפלאים, בשעה שירושלים כבר מקפידה הרבה פחות על הירידה להגנה. אדאמס עוד ליקטה קצת נקודות בהתקפה אבל המשחק הוכרע למעשה כבר בתחילת הרבע. בשלב הזה של העונה ירושלים זקוקה לניצחונות ולא למחמאות, אבל נראה שיש לה המון מה לקחת מהמשחק מול המוליכה, גם אם בסיומו רשמה הפסד 96:79.

קלעו לאשדוד: ווקר 25, סהר 20, כהן 18, אדלמן 15, היידמן 7, יצחקי 5, דיין 3, אוסיגוואי 3.
קלעו לירושלים: וורץ 31, אדאמס 22, טודוריץ' 11, בר-גל 6, פירסטנברג 4, בסטקאר 3, שחם 2.

אליצור סיגלת רווה אסתטיקס חולון – אליצור לנדקו רמלה 85:78
המשחק שיכול היה להיות גם קרב בשלב רבע גמר היורוקאפ הצטמצם הערב לקרב ליגה "בלבד", אלא שלפחות על הפרקט נראה ששתי הקבוצות נמצאות בשלב אחר של העונה שלהן. רמלה פתחה בסערה והגדילה את הפער לכל אורך הרבע הראשון. בזמן שהמקומיות קלעו ב-27 אחוז בלבד מהשדה, רמלה בקושי החטיאה והעמידה אחוז מפלתי של 78 אחוזי דיוק. שאקירה אוסטין הפציצה בעצמה יותר נקודות מאשר חולון כולה, ובתום הרבע הוליכו האורחות 11:27.
אף שחקנית בחולון לא תציין באופן יוצא דופן את המחצית הראשונה, אבל תשע הנקודות של סימס ועשר הנקודות של קורטני הארט סייעו לצמצם מעט את הפער העצום מהרבע הראשון, במשחק שבו רמלה לא קיבלה אפילו נקודה אחת מהספסל. כשהאחוזים מהשדה התחילו להתאזן ורמלה המשיכה להיסמך בעיקר על אוסטין, הפער בהפסקה נראה כבר הגיוני יותר – 34:45 לאלופה.
הרבע השלישי של חולון היה לא פחות ממפואר. הקבוצה שנראתה מפורקת בתחילת המשחק חזרה מההפסקה עם רצון בלתי נגמר לעשות הגנה ולקצץ את הפער מול רמלה. אלכס הארדן הייתה התורמת הראשית בחלק ההתקפי, אבל העובדה שהאורחות קלעו 12 נקודות בלבד לכל אורך הרבע איפשרה את החזרה הסופית של חולון למשחק. 56:57 לרמלה לקראת הרבע המכריע.
משחקים גדולים מוכרעים בדרך כלל על מספר פעולות אישיות של שחקניות גדולות. הערב זו הייתה אלינה בבקינה, שביתרון 2 של רמלה לקחה את המשחק על עצמה. הזרה של רמלה קלעה שלשה ענקית 53 שניות לסיום, ואחרי שהארט צמצמה בחזרה ל-3, בבקינה נשלחה אל הקו, שמה פס על המתח, וחזרה עם שתי נקודות נוספות לזכות הקבוצה של שירה העליון. סימס החטיאה את הזריקה הבאה של חולון, בבקינה שוב נשלחה אל הקו ושוב חזרה עם שתי נקודות, שהפעם גם הכריעו סופית את המשחק. 78:85 בסיום לרמלה, ששבה מחולון עם ניצחון בתום דרמה גדולה.

קלעו לחולון: סימס 21, הארדן 21, הארט 20, פרסלי 11, קבדה 3, רבר 2.
קלעו לרמלה: אוסטין 36, בבקינה 22, קאנון 15, כיוף 12.

המשחק שינעל את המחזור, בין מכבי הפניקס חיפה למכבי רמת גן ביטוח בטאצ', יושלם ביום חמישי הבא.