גביע האיגוד נשים: כפ"ס וירושלים בגמר

מחזיקת הגביע מאשתקד הפועל כפ"ס ומוליכת הטבלה הנוכחית הפועל לב ירושלים יפגשו בגמר גביע האיגוד לנשים, אחרי שהשתיים השלימו אמש נצחונות כפולים על הפועל מג'ד אלכרום ובני יהודה. משחקי הגמר ייערכו ב-9/4 וב-7/5 בשיטת בית חוץ.

מאת: לילך וייס-רוזנברג

בני יהודה – הפועל לב ירושלים 83:61

ירושלים מעפילה בפעם הראשונה לגמר גביע האיגוד אחרי ניצחון חוץ על בני יהודה במשחק בו הובילה מההתחלה ועד הסיום. בני יהודה ידעה שיש לה משימה לא קל למחוק פיגור של 13 הפרש מהמשחק הקודם, אבל לא הצליחה לעצור את הקצב של ירושלים שברחה לה כל פעם מחדש ליתרון דו ספרתי.

האורחת מהבירה פתחה בטירוף את המשחק עם שלשות של תמר אנגל וקרן נחמה ועלתה די מהר ליתרון דו ספרתי 15:5. שלשה של רעות מסילתי שהוסיפה אחר כך גם סל בצבע העירו את בני יהודה שעם 6 אישיות של סהר דגן הצליחה להוריד את הפער לנקודה בלבד, אבל אז שוב נתקעה בהתקפה. שלשה של רבקה רוס ונקודות מהקו של שיר תירוש הגדילו שוב – 23:17 סוף רבע ראשון.

הרבע השני נפתחה דומה לראשון – עם שליטה של ירושלים ונקודות של נחמה, תירוש ואנגל שהגדילו את היתרון האורח ל-13. פסק זמן של בני יהודה עשה את העבודה והשחקניות בכתום לבן חזרו לקלוע בצבע בהובלת אריאנה פיליפס כשאת הצד ההגנתי הובילה מורן ספיר עם 3 חטיפות רצופות, ופתאום זה רק 32:29. ושוב רגע לפני הקאמבק בני יהודה מאבדת ריכוז וגם כמה כדורים, וירושלים חתמה את הרבע בשלשה של הדר מור יוסף וירדה להפסקה ביתרון 35:29.

הרבע השלישי נפתח בקצב טוב עם חילופי סלים בין הצדדים, כשבין לבין ירושלים שוב מגדילה קלות את הפער. בכמה דקות טובה בהגנה של בני יהודה היא שוב חטפה אך הפעם לא ממש הענישה, אבל כן ידעה לקלוע מהקו ולצמצם משם שוב למינוס 5 בלבד – 46:41. אנגל בשלשה וחדירה יפה הגדילה חזרה, לאחר מכן סל לפה וסל לשם ובכניסה לרבע האחרון 55:44 אורח.

הרבע הרביעי התחיל אגרסיבי כששתי הקבוצות שומרות חזק במיוחד אבל רק קבוצה אחת קולעת – וזאת ירושלים ששוב הגדילה את הפער. 5 רצופות נוספות של תירוש מלוות בשלשה של נטע מישר הקפיצו את הפער ל-20, ויחד עם יתרון ה-13 של ירושלים מהמפגש הראשון היה די ברור שהסיפור גמור. האורחת חילקה דקות לשחקניות מחלקת הנערות שגם הן הציגו משחק טוב ושמרו את הפער סביב ה-20 הפרש עד לסיום.

קלעו לבני יהודה: אריאנה פיליפס 15, סהר דגן ורעות מסילתי 13 כ"א, מגי איזה 9, נועה שרביט 5, מורן ספיר 4, שילב מאי סואה 2.

קלעו לירושלים: שיר תירוש 21, קרן נחמה ותמר אנגל 20, הדר מור יוסף 8, נטע מישר 6, קרני לבון ארוטשאס 5, רבקה רוס 3.

הפועל ADVICE כפ"ס – הפועל ALSISTERS מג'ד אלכרום 47:66

אחרי שכפ"ס ניצחה במפגש הראשון בחוץ ב-23 הפרש, לא נשאר למג'ד הרבה תקווה להצליח להפוך את התוצאה ולהעפיל לגמר. האורחת מהצפון אומנם הייתה ביתרון קל רוב המחצית הראשונה, אבל לא בפער גבוה מספיק ובהמשך גם איבדה את ההובלה ובסופו של דבר כפ"ס שוב רשמה ניצחון ביתרון דו ספרתי גבוה והעפילה לגמר בפעם השניה ברציפות.

כפ"ס הייתה הראשונה לעלות על הלוח במשחק, אך מג'ד הפכה מהר את התוצאה ועם רבע ראשון טוב של אעישה חיג'אזי שגם קלעה וגם חילקה אסיסטים לחברותיה שמרה על יתרון קל בדרך ל-14:7 אחרי 10 דקות. חילופי שלשות בתחילת הרבע השני השאירו את האורחת ביתרון קל עד שכפ"ס במיני מומנטום וריצת 4-10 הפכה וירדה להפסקה ביתרון 23:28. המחצית השניה כבר הייתה ברובה בשליטה של המארחת. בתחילתה מג'ד עוד הצליחה להישאר בפיגור קל, אבל כפ"ס עם אחוזי קליעה טובים ל-2 ומשחק קבוצתי הצליחה לברוח ליתרון דו ספרתי. ברבע האחרון המארחת שמרה על יתרון סביב ה-15-18 הפרש וסיימה את המשחק עם הניצחון והכרטיס לגמר.

קלעו לכפ"ס: שירה גרינבוים, דרור מייברג וליעד אורבך 9 כ"א, שי אלון (3 חט') , ענבר לברון (9 רב', 6 אס') ווגלי קונטס 8 כ"א, רוני טמיר 7 (12 רב'), תהילה כהן 6 (7 רב'), אופיר פרפרה 2.

קלעו למג'ד אלכרום: מיתר אסולין 10 (10 רב'), שדא כנעאן 9 (3 חט'), רואן חמדאן 8 (10 רב'), אעישה חיג'אזי 6 (4 אס'), ג'ואן מוחמד 4 (5 רב'), אמאני ארעף ומרווה קייס 3 כ"א, איה בדרהאן וקארינה נאכס 2 כ"א.