נתניה ניצחה בנהריה, עפולה ניצחה ברוממה

שני משחקים נערכו היום (שישי) בליגה לאומית Winner והסתיימו בניצחונות חוץ של שתי המוליכות. הפועל עפולה יצאה עם וי מרוממה והתבססה במקום הראשון. אליצור 'בריגה' נתניה ניצחה בנהריה וביססה את מקומה כסגנית.

מאת: ניב שמולי
צילום: מכבי חיפה

עירוני 'גשם' נהריה – אליצור 'בריגה' נתניה 84:74

אליצור 'בריגה' נתניה בדרך להבטיח את המקום הנשי בתום העונה הסדירה. הקבוצה של רובן נייברגר יצאה מעין שרה עם ניצחון גדול, וניצלה את היעדרותם של יוגב אוחיון ועומר טל. היהלומים ברחו ברבע השני ליתרון דו ספרתי שנשמר במחצית השנייה. איתן בורג ובן שרף שוב סיפקו משחק אדיר עם 39 נקודות משותפות. מנגד, בנהריה יצטרכו לעבוד קשה על מנת להשיג את יתרון הביתיות בפלייאוף.

אחרי פתיחה שקולה, האורחים עלו ליתרון 9:5. הקבוצה של שי סגלוביץ' הגיבה מהר עם נקודות בצבע ומהקו והשלימה ריצת 2-8 בדרך ליתרון 11:13. עילאי שאול ועמית ראובן החליפו שלשות -16:20 לסגולים לאחר הרבע הראשון. אליצור 'בריגה' נתניה פתחה טוב את הרבע השני ועם נקודות של ג'סטין רובינסון וסל ועבירה של איתן בורג זה 27:27. מכאן, היהלומים קלעו 9 נקודות ברצף, תוך שהם מנצלים את ההרחקה של אייזיאה אייזנדורף, ועד למחצית היתרון גדל ל-46:34. הרבע השלישי נפתח עם ריצת 5-16 של הביתיים בתוך 6 דקות והפער ירד ל-51:50. בן שרף וג'סטין רובינסון בשלשה עצרו את המומנטום – 62:59 בסוף הרבע השלישי. המשחק השקול נמשך וחטיפה של ג'סטין רובינסון הולידה נקודות קלות – 74:68, 5:55 לסיום. מאליק טרנט ועומר פולג השאירו את קבוצתם במשחק, אבל שלשה של איתן בורג בתוספת דקות ארוכות ללא סל שדה של הסגולים הכריעו את המשחק.

לעירוני 'גשם' נהריה: רומלו ווייט (11 ריבאונדים) 16 נק', מאליק טרנט 15 נק', עמית ראובן 14 נק', דולב דראפיץ' 8 נק', עומר פולג 7 נק', אופק בן יעקב 6 נק', אלכס צ'וברביץ' ואייזיאה אייזנדורף 4 נק' כ"א.

לאליצור 'בריגה' נתניה: ג'סטין רובינסון 22 נק', איתן בורג 21 נק', בן שרף (7 ריבאונדים, 6 אסיסטים) 18 נק', אריאל אייזיק 10 נק', אל וואחיד אמינו 6 נק', עילאי שאול 3 נק', יהל פלג ונדב סהר 2 נק' כ"א.

מכבי 'נקסט אורבן' חיפה – הפועל עפולה 95:89

הפועל עפולה ממשיכה להתבסס במקום הראשון בטבלה, וקרובה להבטיח יתרון ביתיות עד לסוף הפלייאוף. לכל אורך המשחק האורחים שלטו ובכל פעם שהירוקים התקרבו – עפולה סיפקה סל חשוב. הקבוצה של רועי פרל חזרה לשחק אחרי שבועיים וחצי, קלעה ב-65 אחוז לשתי נקודות וקיבלה בחזרה את קורן ג'ורנו שסיפק 21 נקודות. במכבי 'נקסט אורבן' חיפה התרחקו עוד קצת מהמקום השמיני ויצטרכו נס כדי להשיג כרטיס לפלייאוף.

אדמון גילדר הוביל את הירוקים ליתרון קטן בפתיחה, אבל האורחים נשארו במשחק – 22:22 לאחר הרבע הראשון. הרבע השני נפתח עם ריצת 12-2 של האורחים שעלו ליתרון 34:24, 5 דקות למחצית. המקומיים קלעו 4 נקודות ברצף ורועי פרל מיהר לקח פסק זמן. המומנטום הירוק נמשך עם נקודות של דניאל קופרברג ושלשה של אופק מלכה. דור ענבי הגיב עם שלשה, אך המילה האחרונה הייתה של סטדמון למון שקבע 46:43 בלבד לאורחים במחצית. לכל אורך הרבע השלישי המקומיים היו קרובים להפועל עפולה, שידעה לייצר נקודות ברגעים חשובים וסיימכ את הרבע ביתרון 72:64. התסריט חזק על עצמו גם ברבע האחרון – הירוקים הורידו ל-79:73, 6 דקות לסיום. רועי נציה ותומר אסייג הגיבו עם נקודות חשובות והחלטות טובות של קורן ג'ורנו הבטיחו להפועל עפולה ניצחון חוץ.

למכבי 'נקסט אורבן' חיפה: סטדמון למון 17 נק', דניאל קופרברג 15 נק', אופק מלכה 14 נק', דנאל כוזהינוף (10 אסיסטים) 13 נק', אדמון גילדר 12 נק', ג'ו אלכסנדר 9 נק', ריצ'ארד האוול 5 נק', אלי אבייב 3 נק'.

להפועל עפולה: קורן ג'ורנו 21 נק', תומר אסייג וג'ימי הול (14 ריבאונדים) 17 נק' כ"א, לוקאס גולדנברג (10 ריבאונדים) ודור ענבי 13 נק' כ"א, דניאל נג'ר 6 נק', רועי נציה 5 נק', תום ספקטור 3 נק'