רעננה שניה בצפון, מודיעין ירדה ליגה

רעננה ניצחה בבית את גלבוע מעיינות והבטיחה את המקום השני בבית העליון הצפוני, נס ציונה גברה על כפ"ס ושיפרה את מאזנה לקראת מחזור הנעילה של הבית. מודיעין הפסידה לאס"א ירושלים ונפרדה סופית מליגת העל, מעגן ניצחה את הפועל חיפה והאקדמיה את עמק יזרעאל.

מאת: לילך וייס-רוזנברג

בית עליון צפון

שתי הכרעות היו לנו השבוע בבית הצפוני, כשרעננה הבטיחה את המקום השני וגלבוע תסיים שלישית. במחזור הסיום של הבית ביום חמישי הקרוב נשארה לנו הכרעה אחת והיא מי תסיים במקום הרביעי. כרגע נתניה רביעית עם מאזן פנימי עדיף על עמק יזרעאל, כך שרק במצב של הפסד של נתניה (לאקדמיה) וניצחון של עמק יזרעאל (על גלבוע) ישנו את המצב של הבית.

מכבי רעננה – הפועל גלבוע מעיינות 40:60

רעננה וגלבוע נפגשו לקרב ישיר על המקום השני בצפון, ששווה ביתיות בשלב רבע הגמר. במפגש הקודם בין השתיים גלבוע שמרה על הבית, אבל אמש היא לא נכנסה טוב למשחק. רעננה הייתה עדיפה כבר מהרבע הראשון וברחה בשלב מוקדם ליתרון דו ספרתי, שבמחצית השניה גם צמח מעל ל-20 הפרש שם הוא נשאר עד לסיום. השרוניות מבטיחות לעצמן את המקום השני בבית הצפוני, גלבוע תסיים שלישית.

המארחת פתחה את המשחק בקצב טוב כשהיא שומרת חזק מצד אחד וקולעת באחוזים טובים בצבע הצד השני, ו-5 אישיות כ"א של עלמה כהן וגילי גולוד הובילו אותה ליתרון 5:16. גלבוע ירדה לפסק זמן וחזרה ממנו יותר מחוייבת בהגנה והצליחה לעצור את המומנטום המקומי, אבל היא לא ידעה להעניש על זה כשהציגה אחוזי קליעה פחות טובים בהתקפה. שני סלים של נגה הרן שכן נכנסו צמצמו ל-9:17 בסוף הרבע הראשון.

הרבע השני התחיל עם סל לרעננה וסל לגלבוע, אבל אז עברו כמה דקות בלי נקודות כשמשני הצדדים חודרים בצבע אבל לא מצליחים לסיים עם הנקודות. שלשה של מאיה שבח מגלבוע קטעה את הבצורת, אבל זה גם היה סל השדה האחרון של האורחת ברבע הזה. בצד השני תמר כהן מסרה אסיסט יפה לתמר ברייטמן ואחר כך אחד גם לשלשה של עלמה כהן, ושלשה גם של דנה גרציאני הקפיצה את רעננה לראשונה ליתרון דו ספרתי בדרך ל-16:28 בירידה להפסקה.

הרבע השלישי נפתח כמו הראשון – עם מומנטום התקפי של רעננה שקולעת באחוזים טובים (לא מעט הודות לזריקות פנויות שהגיעה אליהן בצבע) ודי מהר עלתה ליתרון 20 – 18:38. גלבוע לא ממש מצאה את עצמה בהתקפה וגם כשהגיעה למצבי זריקה טובים הכדורים לא נכנסו כשפה ושם סעדה ושירה כהן הצליחו לייצר קצת. לקראת סוף הרבע שלשה וגם שתי חטיפות שהסתיימו בנקודות תוך חצי דקה של ברייטמן הגדילו עוד קצת – 25:50 אחרי 3 רבעים.

הרבע האחרון כבר היה לפרוטוקול בלבד. גלבוע עוד ניסתה קצת לצמצם עם שלשות שלא נכנסו, ובצד השני גרציאני עם השלשה השלישית שלה במשחק וסל ועבירה של קטיה ויליקי הגדילו את הפער למעל 30. בדקות האחרונות שתי הקבוצות חילקו דקות גם לשחקניות הספסל, ומיני מומנטום של גלבוע עם נקודות של שירה כהן ושלשה של נגה הרן חתם את המשחק ב-40:60 לרעננה.

קלעו לרעננה: תמר ברייטמן 15 (5 רב', 4 אס', 5 חט'), עלמה כהן 12 (6 רב', 5 חט'), דנה גציאני (8 רב') וגילי גולוד (8 רב', 6 אס') 9 כ"א, עמית אריאלי ומיכאלה יעקובוביץ 4 כ"א, קטיה ויליקי 3, נטע רובין ותמר כהן 2 כ"א.

קלעו לגלבוע מעיינות: נגה הרן 16 (11 רב', 3 חט'), שירה כהן 9 (6 רב'), מורג'אן סעדה 6 (6 רב', 3 חט'), מאיה שבח 4, ליהיא שחם 3 (6 רב', 3 חט'), נטע חן 2.

הפועל עמק יזרעאל – אקדמיית וינגייט 82:71

האקדמיה התאוששה מההפסד בשבוע שעבר לרעננה וחזרה מהצפון עם ניצחון נוסף על עמק יזרעאל. המשחק התחיל עם רבע ראשון שקול וקצבי שהסתיים ביתרון 2 לאורחת. ברבע השני האקדמיה המשיכה לקלוע בקצב גבוה במיוחד, אך הפעם העמק כבר לא הצליחה לעמוד בקצב והאקדמיה ברחה ליתרון דו ספרתי גבוה שברבע השלישי גם חצה את ה-20 הפרש. ברבע העמק עם כמה שלשות הצליחה לצמצם אבל לא מספיק כדי להפוך את התוצאה.

קלעו לעמק יזרעאל: ליאן אשל 28, מיקה ינאי 16, יהלי אורן 13, יולי טל 9, אלה דוידסון 3, טל כץ 2.

קלעו לוינגייט: שיראל נחום 37, לי טייכמן 14, יעל מעיין 11, נועה פלר 6, מאי בייקו ויהלי לוי 4 כ"א, רומי בן זקן 3, מיקה קניץ 2, נועה מגד 1.

בית עליון דרום

בבית הדרומי ראשל"צ כבר מזמן הבטיחה את המקום הראשון, והניצחון אמש של נס ציונה יצר מצב מעניין לקראת מחזור הנעילה ביום רביעי בו רמה"ש תשחק מול כפ"ס וחולון מול ראשל"צ. במצב בו גם רמה"ש וגם חולון הפסידו יהיה לנו בית משולש יחד עם נס ציונה, בו כל אחת ניצחה 3 פעמים והפסיד 3 פעמים ליריבותיה ובחישובי הסלים רמה"ש היא זאת שתסיים שניה, נס ציונה שלישית וחולון רביעי. במידה וחולון ורמה"ש ינצחו רמה"ש עדיפה על חולון במאזן הפנימי ותסיים שניה (וחולון שלישית), וגם במידה ורק רמה"ש תנצח היא שניה וחולון שלישית כי חולון עדיפה על נס ציונה (ניצחה אותה פעמיים). במידה ורמה"ש מפסידה וחולון מנצחת רמה"ש יורדת עד למקום הרביעי בגלל מאזן פנימי נחות מנס ציונה שתעלה למקום השלישי, וחולון תסיים שניה.

עירוני 'בורגר סאלון' נס ציונה – הפועל כפ"ס 69:74

נס ציונה מסיימת את הבית העליון עם ניצחון ביתי שמשפר את סיכוייה להתקדם למקום השלישי בסוף משחקי הבית העליון הדרומי (תלויה בתוצאות של חולון ורמה"ש להן משחק אחד פחות). המשחק עצמו היה שקול מאוד, והתנהל ברובו כשהאורחת בירוק שומרת על יתרון קל של 4-6 הפרש. המארחת הציגה רבע אחרון טוב מאוד עם 31 נקודות באחוזים מצויינים ל-2 (11/14) והצליחה להפוך את התוצאה, וכ-3 דקות לסיום גם הובילה בפלוס 9. כפ"ס במיני ריצה הצליחה להשוות את התוצאה ל-69:69, אבל כאן נס ציונה ברחה שוב והבטיחה לעצמה את הניצחון.

קלעו לנס ציונה: מעין כהן 29 (7 רב', 5 חט'), איילה אורן 21 (7 רב', 6 אס', 6 חט'), תמר אלון 10 (7 רב'), סנדרה אקל 6 (5 רב'), איילה רובין 4 (7 רב', 4 אס'), דורין קראוזה וליים שכטמן 2 כ"א.

קלעו לכפ"ס: מיקה קרט 25 (7/7 ל-3), דניאל רפפורט 9 (6 רב'), מאיה זילברשלג 14 (9 רב'), תהילה כהן 7, אופיר וינטרוב (8 רב', 11 אס', 2 חס') ויובל ישראלי 4 כ"א, דנה פוקס ואופק דניאל 3 כ"א,

בית תחתון צפון

הפועל נצרת אורתודוקס – הפועל חיפה 51:60

נצרת מנצחת בבית את הפועל חיפה ושוב פותחת פער של נקודה בינה ובין מעגן מיכאל בקרב של השתיים נגד הירידה. נצרת עלתה ליתרון דו ספרתי כבר ברבע הראשון ובשני עם מטווח שלשות גם הגדילה את יתרונה לאזור ה-20. חיפה לא ויתרה ועם אחוזי קליעה טובים ברבע השלישי החלה לצמצם את הפער, כשברבע הרביעי גם הצליחה להגיע למינוס 4 בלבד. אבל כאן נצרת התעוררה, עצרה את הקאמבק בזמן והגדילה שוב את היתרון בדרך לניצחון.

קלעו לנצרת: ג'וויל ג'ובראן 16 (12 רב', 3 חט', 2 חס', 4 שלשות), רוזאנה זבורה 14 (3 חט'), שדא עווד 11 (7 רב', 4 חט'), ג'ולי ח'ליף (4 אס') וקרול חבייס 8 כ"א, מייס קסיס 3 (8 רב', 5 חט').

קלעו לחיפה: איה הס 22 (4 אס', 3 חט'), רון הזנפרץ 7 (8 רב'), יהלי ויניגר (12 רב') ונטע גבאי (7 רב', 2 חס') 6 כ"א, אור סילנה 4 (8 רב'), עמית תורג'מן (5 רב'), עומר אביטן ושחף כץ 2 כ"א.

מכבי AON חיפה – הפועל מעגן מיכאל 43:100

חיפה ממשיכה ברצף הנצחונות שלה והפעם גם מגיעה לראשונה העונה ל-100 נקודות אחרי משחק חד צדדי. חיפה שקלעה בקצב מרשים במיוחד כבר מהפתיחה סיימה את המשחק עם מעלה 60% ל-2, וכבר ברבע השני עלתה ליתרון של מעל 20 הפרש. במחצית השניה הפער המשיך וצמח כשמעגן מיכאל נשארה הרחק מאחור.

קלעו לחיפה: דניאלה גיל 32 (18 רב', 7 אס'), נועה ליפשיץ 18 (6 אס', 4 חט', 5 שלשות), ויקטוריה רסינה 14 (7/9 ל-2), רוני ברק 13 (4 אס'), סיוון גלר 10 (6 רב'), יערה ליכטנטריט 4 (7 רב', 6 אס'), רוני פורמן ושירה סולומון 3 כ"א, יעל ניקס 2 (5 אס'), אופיר הירשנהויז 1.

קלעו למעגן מיכאל: אור לין 17, קורי בראון וספיר צוקר 10 כ"א, יעלה ורד 6 (6 רב').

בית תחתון דרום

אס"א ירושלים – עוצמה IPRO מודיעין 34:63

ירושלים משיגה ניצחון חשוב שמשאיר אותה קרובה להוד"ש במאבק נגד הירידה, ועל הדרך גם חותמת סופית את גורלה של מודיעין לחזור אל המחוזית אחרי שאיבדה סיכוי לשרוד בליגת העל. ירושלים הובילה כמעט לאורך כל המשחק, כשב-3 הרבעים הראשונים היא מצליחה לשמור על יתרון סביב ה-9-12 הפרש. בין סיום הרבע השלישי לתחילת הרבע האחרון המארחת יצאה לריצת 2-19 שקירבה את הפער ל-30 ולמעשה הכריעה את ההתמודדות.

קלעו לירושלים: נעה דניאל שלום 16 (10 רב', 3 חס'), דניאלה בן אבי 15 (7 רב', 6 אס'), רוני זלצבוך 10, שירי ספיר 9 (4 חט'), נעה גגול 6 (9 רב', 4 אס', 4 חט'), דפנה לוי 5.

קלעו למודיעין: ירדנה שוורץ 11 (16 רב', 4 חט', 2 חס'), נויה נבון 8, מאיה דביר 6 (6 רב', 3 חט', 3 חס'), טלי הרמן 4 (4 אס'), סופי טרמר (5 רב') ויובל קצב 2 כ"א, סמי לנדסמן 1.