נבחרת עתודה נשים גברה על פורטוגל, סיימה את הבית המוקדם במקום השני

נבחרת העתודה נשים סיימה את הבית המוקדם באליפות אירופה עם ניצחון על פורטוגל 74:81 לאחר ששלטה ברוב שלבי המשחק. דוריאן דהן בלטה עם 17 נקודות באחוזים גבוהים. בזכות הניצחון, ישראל סיימה את הבית המוקדם במקום השני עם שני ניצחונות משלושה משחקים.

נבחרת העתודה של ישראל השיגה היום (שלישי) ניצחון שני ברצף באליפות אירופה לנשים – 74:81 על פורטוגל. השחקניות בכחול-לבן שלטו לאורך רוב שלבי המשחק, וכבר מהפתיחה עלו ליתרון שגדל ברבע השלישי ל-20 נקודות הפרש. ברבע האחרון הפורטוגליות צימקו אך פעולות טובות בהתקפה הבטיחו ניצחון. ישראל נהנתה מ-17 נקודות של דוריאן דהן (אחת מחמש שחקניות בספרות כפולות) ומ-9 שלשות ב-35%. בעקבות הניצחון הבטיחה הנבחרת את המקום השני בבית המוקדם. כבר מחר תתמודד הנבחרת במשחק החשוב ביותר באליפות, כאשר ניצחון יבטיח הישארות בדרג א' ועלייה לשלב רבע הגמר.

הנבחרת פתחה טוב ועם שתי שלשות ברצף הלוח הראה 5:13, והרבע הראשון נגמר ב-11:17 לישראל. דווקא הונגריה פתחה טוב יותר את הרבע השני והצליחה לצמק, אבל שלשה חשובה של נעמה הלוי קבעה 15:20. הפורטוגליות לא עצרו ועם 12 נקודות ברצף עלו ליתרון – 27:20. דקות ארוכות של בצורת נשברו עם סל מריבאונד התקפה של הילה קארש, ומכאן הנבחרת יצאה לריצת 3-16 בדרך ליתרון 30:36 במחצית. אליס חתוקאי פתחה את הרבע השלישי עם נקודות מחדירה ושלשה של נעמה הלוי קבעה יתרון 32:43. גם בהמשך הרבע החניכות של טל נתן ידעו לשמור על היתרון, בעיקר בזכות יכולת טובה של הילה קארש ותמר זינגר. בסוף הרבע השלישי הלוח הראה 42:59. דוריאן דהן סוויץ סיפקה יכולת טובה מתחת לסל והפער נשמר בפתיחת הרבע האחרון – 47:63, 7 דקות לסיום. הפורטוגליות עוד צימקו, אבל בכל פעם השחקניות בכחול-לבן ידעו לבצע את הפעולות הנכונות בדרך לניצחון.

קלעיות:

דוריאן דהן סוויץ (7/10 מהשדה) 17, אמי רינת 14, נעמה הלוי 12, הילה קארש ותמר זינגר (8 אסיסטים) 11 כ"א, עמית טרנר (8 ריבאונדים) 8, אליס חתוקאי 5, נגה אטינגר 2, הדר כהן 1.