שון דאוסון: "היו הרבה רגשות, עם ישראל חי", דני אבדיה שר את ההמנון עם הקהל

בהמשך לניצחונות של מכבי ת"א והפועל ת"א בזירה האירופית, אתמול גם הפועל חולון והפועל ירושלים עלו לראשונה לפרקט במסגרת ליגת האלופות וחזרו עם ניצחונות מרשימים, אך בסיום המשחקים לאף אחד מהשחקנים לא היה רצון לדבר על הניצחון אלא אך ורק מילים על המצב בישראל. גם למשחקים עלו השחקנים עם הנצחת הנרצחים וקריאה להשבת החטופים הישראלים, אם זה על גבי הנעליים או בגופיות החימום.

שון דאוסון: "אני מתנצל אבל אני לא הולך לדבר על המשחק, יש דברים שהם חשובים הרבה יותר מכדורסל, המדינה שלנו כואבת ולכולנו כואב והמשחק הזה היה מיוחד מאוד עבורנו והיו המון אמוציות במשחק הזה ובמיוחד במדינה הזו ומה שהאנשים שלנו עברו במדינה הזו, כך שאני פשוט שמח שהצלחנו להשיג את הניצחון עבור האנשים שלנו. לא עוד ועם ישראל חי, ואני רוצה לשלוח את תנחומיי אהבתי ותמיכתי למדינה שלי ולכל מי שאיבד מישהו יקר לו”.

עמית שרף: "לפני הכל, אני רוצה להקדיש את הניצחון לעוזר שלי עידו לויט ולמנהל המשק אושר מיכאלי שגויסו לצבא, ומשתתפים בלחימה ובהגנה על הארץ שלנו. בזכותם אנחנו יכולים לבוא ולשחק כדורסל. תודה לעיר בון ולקבוצה שאירחה אותנו. מה שהם עשו בשבילנו חשוב יותר מהמשחק עצמו, וזה לא מובן מאליו".

״אני רוצה להגיד תודה לכל מי שתמך מרחוק״, אמר עוז בלייזר מהפועל ירושלים. "ראינו את קטעי הווידאו ששלחו לנו אוהדים שנמצאים בצבא, ששומרים עלינו, וזה נתן לנו כוח״.

הפועל ירושלים עלתה למשחק הזה כשבמהלך היום היא קיבלה בשורות איומות עם הידיעה על נפילתם של שני אוהדי הקבוצה, רועי דאווי ואריאל רייך, שנהרגו בעזה – ושמותיהם נכתבו על נעליהם על חלק מהשחקנים. לפני המשחק, השחקנים לבשו חולצות עם תמונת האוהדים שנפלו ונרצחו, ובגב קריאה להשבת אוהדיה החטופים, הרש גולדברג פולין ואופיר אנג׳ל.

״אנחנו רוצים להקדיש את הניצחון הזה להרוגים. לחטופים ולחיילים שנמצאים בקו הראשון של המלחמה, הלוואי שכולם יחזרו בשלום״, הוסיף בלייזר. ״אחרי המשחק היה לי חשוב להסביר לזרים בעיקר שעשינו משהו גדול ששימח את האנשים בארץ שנמצאים בתקופה קשה. זו זכות גדולה לשמח ככה אנשים״.

בארה"ב, דני אבדיה קלע 22 נקודות בהפסד של וושינגטון הלילה לאטלנטה ובסיום המשחק התעטף בדגל ישראל ושר את התקווה עם עשרות האוהדים היהודים שהגיעו לצפות בו. "עבר הרבה זמן מאז הפעם האחרונה שהתרגשתי ככה", כתב אבדיה באינסטגרם.