טורניר ה-NCAA נפתח עם ארבעה נציגים ישראלים

השבוע יצא לדרך טורניר המכללות הגדול בארה"ב, המכונה מרץ המשוגע. 64 מכללות ינסו להגיע לפיינל פור ומשם לזכות באליפות ה-NCAA. האוניברסיטאות והמכללות מחולקת ל-4 איזורים, המנצחת במשחק הגמר של כל אחד מארבעת החלקים של הטורניר תעפיל לפיינל פור. כמעט כמו כמעט בכל שנה, גם הפעם יש לנבחרות ישראל נציגים שונים.

אוניברסיטת ייל, בה משחק שחקן נבחרת העתודה שלנו דני וולף, לא רגילה להשתתף במעמדים הללו אבל זכתה השבוע באליפות הקונפרנס שלה, האייבי ליג, והבטיחה מקום בטורניר הגדול. היא מדורגת במקום ה-13 בחלק המזרחי של הטורניר ותתמודד בשמינית הגמר מול המדורגת רביעית אובורן ביום שישי בשעה 22:15 שעון ישראל (שידור ישיר בערוץ ONE).

נציג ישראלי נוסף הוא עמנואל שארפ, בנו של דריק שארפ שחקן נבחרת ישראל בעבר. גם עמנואל שיחק בעבר בנבחרת הקדטים של ישראל באליפות אירופה. שארפ משחק במכללת יוסטון והיא מדורגת ראשונה בצד הדרומי של הטורניר כשהיא אחת מהפייבוריטיות ללכת עד הסוף. במשחק שמינית הגמר היא תתמודד בלילה שבין שישי לשבת מול לונגווד המדורגת 16.

אצל הבנות, ירדן גרזון שמשחקת באוניברסיטת אינדיאנה תנסה להשיג יותר מהעונה שעברה, אז הטורניר נערך אצל קבוצתה בבית אך אינדיאנה נעצרה כבר בסיבוב השני אחרי הפתעה גדולה. הפעם אינדיאנה מדורגת במקום הרביעי בצד שלה והיא תפגוש את המדורגת 13 פייפירלד במוצאי שבת הקרובה בשעה 19:30 שעון ישראל (שידור ישיר בערוץ ONE).

הנציגה האחרונה שלנו בטורניר היא שיראל נחום בת ה-18 והיא משחקת באוניברסיטת ארווין, המדורגת במקום ה-13 בצד שלה בטורניר, היא תתמודד מול המדורגת רביעית גוזנגה בלילה שבין שבת לראשון.