נבחרת הקדטיות גברה על מונטנגרו והבטיחה הישארות בדרג א'

הישג לנבחרות הצעירות של ישראל, אחרי שנבחרת הקדטיות של ישראל גברה היום 74-81 על מונטנגרו והבטיחה הישארות בדרג א', בכך נקבע שכל הנבחרות ישחקו גם בקיץ הבא בדרג א'. ישראל תשחק ביום שישי במסגרת משחקי הדירוג 9-12 מול המנצחת בין סרביה לשבדיה.

מיקה ינאי פתחה עם שלשה מהפינה אבל שתי הקבוצות איבדו הרבה כדורים ולא הצליחו להגיע לזריקות נוחות בפתיחה, עד שמיקה קניץ עם שלשה ואסיסט לסביון קמר העלתה את ישראל ליתרון 8-13. למרות היתרון, ישראל לא שמרה טוב ברבע הראשון אבל שלשה נוספת של ינאי הורידה אותה ביתרון 19-25 בסיומו. שתי שלשות רצופות של מונטנגרו הקטינו את היתרון עד 28-29 אחרי 5 דקות ברבע השני, למרות שמיקה ינאי המשיכה לצלוף מחוץ לקשת היתרון הישראלי עמד על 40-42 בלבד בהפסקה.

ינאי פתחה את המחצית השניה עם שלשה נוספת ותמר כרמי שמרה על היתרון של ישראל שלא הצליחה בשום שלב לברוח. שתי שלשות רצופות של מונטנגרו העלו אותה ליתרון ראשון במשחק, 49-50 חמש דקות בתוך הרבע השלישי, אבל מאיה זילברשלג עם סל שדה ראשון ענתה בשלשה והחזירה את היתרון לישראל עם 58-61 בסיום הרבע השלישי.

כרמי וזילברשלג הגדילו את היתרון של ישראל בפתיחת הרבע האחרון אבל הנבחרת לא הצליחה לברוח והמשחק הלך לדקות אחרונות מותחות. סל חשוב של מיקה בנימין קבע 72-78 לפני פסק זמן מונטנגרי ושלשה של מיקה קניץ סגרה עניין חצי דקה לסיום והעניקה לישראל ניצחון חשוב 74-81 שקבע הישארות בדרג א'.

קלעו לישראל: מיקה ינאי 25, מאיה זילברשלג 12, מיקה קניץ 12, תמר כרמי 10, סביון קמר 10, רותם שטיקלרו 5, מיקה בנימין 5, אור גדות 2.

מאמן הנבחרת רועי לזר אמר בסיום: "באנו למשחק הזה כשהלחץ היה על השחקניות שלנו אחרי ההפסד האכזרי אתמול, סימנו לעצמנו מטרה להגיע לרבע גמר וזו היתה אכזבה גדולה והרבה דמעות. אני שמח שעכשיו יש דמעות של שמחה, זה היה משחק קשה מנטלית והבנות עשו עבודה נהדרת במאני טיים. כולנו כאן גאים וכולנו מאושרים. אני שמח גם בשביל הצוות הנהדר שלי – לאיתמר העוזר שלי, לברוריה מנהלת הנבחרת, לגלעד מאמן היכולות הגופניות, לשירלי הפיזיוטרפיסטית ולגיל סלע ראש המשלחת. אנחנו מאושרים, נחגוג היום, מחר ננוח וננסה לנצח את שני המשחקים האחרונים, חשוב לנו להמשיך חזק עד הסוף".