ביום שישי יתקיים בוינגייט הטורניר ה-14 לזכרה של דנה זמורסקי

ב-8 ביוני יום שישי הקרוב, יתקיים טורניר דנה ה-14 בהשתתפות נבחרת ישראל לנערות, קדטיות והאקדמיה למצוינות. את הטורניר יזמו ביחד איגוד הכדורסל, המפעל להכשרת ילדי ישראל, האקדמיה למצוינות בוינגייט והמשפחה.

דנה זמורסקי, בתם של ורדית וחיים, מוותיקי נס ציונה. נולדה בבאר שבע ביום ד' בניסן תשמ"ה. (25.3.1985). דנה התבלטה בשמחת החיים שלה, והתאפיינה יותר מכול בחיבור המשמעותי שהיה לה עם בני האדם. דנה הַרגישה, העדינה, המודעת, הקשובה, ידעה להתחבר לכולם, ולגעת בנפשו של כל אחד. החברים היו הדבר החשוב ביותר בחייה של דנה, ומקור הכוח והמשמעות. "דנה של כולם" הייתה מוקפת אהבה כל העת, והגשימה את ייעודה כשליחת האור והיופי שבעולם – היא היטיבה לעשות זאת בדרכה הבלתי אמצעית. היו לדנה חברים בלי סוף, והיא הצליחה לטפח קשרי רעות אמיצים גם עם מבוגרים רבים, ידידי הוריה והורים של ידידיה. את חיבוטי הנפש ואת רגשותיה העמוקים ביטאה דנה בשירים רבים שכתבה, ובהם העלתה הרהורים ומחשבות – על החיים, על המוות – ועל מה שביניהם. השירים גם היו דרך נוספת של דנה להביע אהבה, תמיכה והזדהות. פרט לכתיבה אהבה דנה גם לשיר, והפליאה לעשות זאת.

ב-1.10.2003 התגייסה דנה לחיל המודיעין, ושירתה כרכזת כוח אדם. גם כאן, בדרכה המיוחדת, מתוך מסירות והתמסרות מלאה, שמה לה דנה למטרה לתמוך בחיילים ששידרו מצוקה, ומיד החלה לאסוף סביבה אנשים שחשה כי זקוקים לה. דנה התחבבה על כל שוכני הבסיס, רכשה במהירות את אמון המפקדים ואת הערכתם, ואף קיבלה על עצמה אחריות לארגון המסיבות והאירועים החברתיים.

רב-טוראי דנה זמורסקי נפלה בעת שירותה ביום י"ב בניסן תשס"ד (3.4.2004), בתאונת דרכים מחרידה וחסרת כל היגיון שהתרחשה קרוב כל כך לביתה. בשעת לילה מאוחרת, בתום בילוי, עשתה דנה את דרכה הביתה, במכונית של ידיד. בהגיעם למחלף גן רווה שעל כביש החוף נתקע הרכב, והם התקשרו לאמו של הידיד, בבקשה שתבוא לחלצם. בינתיים חלפה במקום ידידה שזיהתה את דנה והציעה לה טרמפ, אך דנה האחראית והנאמנה הודתה לה, והעדיפה להמתין בסבלנות עם ידידהּ. לכשהגיעה אמו, נעמדו השלושה לצד המכוניות, ובדקו מה אירע לרכב. לפתע הגיח רכב אחר שנהגו הצעיר איבד את השליטה, החליק וזגזג, ופגע בדנה ובאמו של החבר. דנה נהרגה במקום. אמו של הידיד, נפצעה בינוני.

מפעל ההנצחה המרכזי לזכרה של דנה, שיוזמו העיקרי היה רלף קליין, הוא טורניר "דנה" לכדורסל תלמידות/בנות, המתקיים מדי שנה בהיכל הספורט שבנס ציונה, ובמסגרתו מתחרות הקבוצות המובילות בליגת העל של נבחרות בתי הספר. בתום הטורניר מחלקת משפחתה של דנה שתים-עשרה מלגות על שמה – לתלמידה מקבוצת הכדורסל "ויצו דנה הדסים", לתלמידים מבתי ספר אחרים של "ויצו", ולתלמיד מתיכון "בן גוריון". האירוע זוכה לסיקור נרחב במדורי הספורט ומעורר התרגשות רבה. אביה של דנה מספר כי גם דוֹדוֹ, אלימלך "ממה" זמורסקי, שנהרג במלחמת העצמאות, הונצח במשך עשור כמעט בטורניר כדורסל שהתקיים בנס ציונה. מסביר חיים: "יש הרואים בכל הזדמנות משבר ויש הרואים בכל משבר הזדמנות – אנו בחרנו להתגבר כך על המשברים, והטורניר הוא אחת מההזדמנויות שלקחנו כדי לחזק ולהתחזק, לזכור ולהזכיר."

בשנת 2009 הוקדש טורניר "דנה" החמישי גם לזכרו של רלף קליין, שהלך לעולמו באוגוסט 2008. באופן סמלי ומרגש, הסתיים הערב בזכייתה של קבוצת הבנות "ויצו דנה הדסים" במקום הראשון. "חבל שהטורניר הזה הוא לזכרה של דנה ולא עם דנה," אמרה טובה בן-דב, יושבת ראש הנהלת "ויצו" העולמית. "היא נשארה בת תשע-עשרה – יפה, צחה. איזו נשמה ענקית הייתה לה, איזה רוחב לב".

דברים שנכתבו לזכרה של דנה שנה שעברה בטורניר ה-13

כדורסל של אהבה ונתינה.
הטורניר הוא בשבילנו יום ההולדת של דנה. הוא משלב את כל הדברים שדנה אהבה.כדורסל, הרבה אנשים ונתינה.
מה יותר מחגיגה באולם כדורסל?
על זה תמיד חלמה מסיבה במקום גדול שאפשר יהיה להזמין את כל החברים הרבים שלה, את כל החברים שלנו ואת כל המשפחה, את כולם – כי דנה של כולם.

הטורניר מגלם בתוכו את כל האלמנטים שחייה של דנה סבו סביבם:

כדורסל:
אהבתה לכדורסל לא ידעה גבול והיא הייתה אוהדת מושבעת של מכבי תל אביב, מעריצתו של רלף קליין האגדי ואוהדת מספר אחת של קבוצת הבנות ויצו הדסים שרלף קליין הקים וארז דגן אימן.ארז דגן מארגן את טורניר דנה מאז הטורניר הראשון ועד היום.

נתינה:
תמיכה בסביבה היה חלק בלתי נפרד מחייה של דנה ולכן היה טבעי שבמהלך הטורניר נקיים מפעל לחלוקת מלגות לילדים שתרמו לעצמם ולחברה.

החברה והחברים:
הדבר שאפיין את דנה במיוחד היה ההתחברות לבני האדם. היא ידעה לגעת בכל אחד מהאנשים שפגשה בחייה.דנה הייתה מחוברת לכולם כל העת. היא השאירה מעצמה בכל אחד משהו, לכל אחד יש את הדנה שלו.
החברים של דנה , החברים של ההורים והמשפחה היו צירים מרכזיים בחייה. היה אך טבעי שסביב צירים אלה נקיים מפגש חברתי רב משתתפים אליהם מצטרפים מכירים מקרוב ומרחוק, חברים ותיקים וחברים חדשים חברים של הילדים וחברים של הנכדים.

היה כל כך מתאים שדנה תנצח בעצמה על כל האירוע הזה. בלית ברירה אנו נאלצים לעשות זאת עבורה מתוך ידיעה ברורה שבכך אנו מנציחים אותה מתוך חיבוק ואהבה כפי שהיא הייתה רוצה.

השנה 2018 הוחלט להעתיק את טורניר דנה למכון ויגייט מהסיבה שהורי דנה חיים וורדית עברו לגור בעיר ימים נתניה ובכדי לשדרג את רמת הטורניר.