במוקד המחזור ה-18 בלאומית: גליל/גלבוע תארח את עפולה; דרבי רמת גני בזיסמן

 

המחזור ה-18 בליגה הלאומית ייערך מחר, ובמרכזו מפגש הצמרת בין המוליכה הפועל גליל/גלבוע לשלישית בטבלה הפועל עפולה. המשחק יועבר בשידור ישיר בספורט 5, ובמהלכו יהיו פריצות לדרבי של ר"ג בין עירוני להפועל ר"ג/גבעתיים. באתר איגוד הכדורסל ניתן לצפות בשידור ישיר של המשחק בין מגדל העמק שתארח את הפועל ב"ש.

 

גליל/גלבוע (1) – הפועל עפולה (3) 19:00, שידור ישיר בספורט 5

אולם: גן נר

בסיבוב הקודם: 77-86 לעפולה.

מפגש שיכול בקלות להיות גם גמר הפלייאוף בלאומית בסיום העונה. שתי הקבוצות ניצחו בשבוע שעבר. גליל/גלבוע חלפה על פני משוכה לא פשוטה, וניצחה את עירוני ר"ג חוץ. עפולה גברה על כפ"ס ושמרה על מרחק של משחק אחד בלבד מהמוליכה. ניצחון של עפולה ישווה את המאזן של בין שתי הקבוצות, ואילו ניצחון של אריאל בית הלחמי ושות' יפתח פער של 2 משחקים בין השתיים.

הפועל ר"ג/גבעתיים (12) – עירוני ר"ג (6) 19:00

אולם: זיסמן

בסיבוב הקודם: 69-72 לר"ג/גבעתיים.

הדרבי הרמת גני יפגיש שתי קבוצות במגמה הפוכה. עירוני ר"ג של רועי חגאי אמנם הפסידה במשחק האחרון מול המוליכה, אבל מאז שחגאי נטל את המושכות מדובר באחת הקבוצות המלהיבות בליגה. מנגד, ר"ג/גבעתיים שפתחה את העונה כמרעננת הרשמית של הליגה, איבדה גובה וירדה עד המקום ה-12, כאשר חניכיו של יניב וייצמן יודעים שהם חייבים לנצח כדי לברוח מהתחתית ולשמור על הסיכוי להעפיל לפלייאוף.

הפועל כפ"ס (11) – גליל עליון (10) 19:00

אולם: "היובל" כפ"ס

בסיבוב הקודם: 79-81 לגליל

מפגש בין שתי קבוצות עם מאזן זהה – 6 נצחונות ו-11 הפסדים, כאשר למנצחת ברור שהיא משפרת את סיכויה להשתחל לשמינייה הראשונה ואילו המפסידה תמצא את עצמה שוקעת בבוץ התחתית הטובעני.

א.ס. רמה"ש (8) – קרית אתא (2) 19:30

אולם: אורנים רמה"ש

בסיבוב הקודם: 61-84 לקרית אתא

מפגש סופר מסקרן ייערך ברמה"ש, כאשר המקומיים שנוצחו בגליל עליון בשבוע שעבר, יארחו את השנייה בטבלה שפירקה את אשקלון במחזור הקודם. שניים מהזרים הטובים בליגה, לורנזו גורדון ובילי מקשפרד מרמה"ש, יפגשו את הישראלי הכי יעיל בליגה, תומר גינת מקרית אתא. ברמה"ש עוד זוכרים את המפלה שספגו במפגש בין השתיים בסיבוב הראשון שהסתיים בתבוסה של 23 הפרש, ובוודאי ירצו לסגור את החשבון הקטן הזה.

מגדל העמק (9) – הפועל ב"ש (4) 19:30

אולם: יערת העמק, מגדל העמק

בסיבוב הקודם: 66-85 לב"ש

עוד משחק סופר מעניין, כאשר המארחים נעצרו בשבוע שעבר ברעננה אחרי רצף נצחונות נאה בחודש האחרון. מנגד, ישראל ברוך וחבורתו יעמדו למבחן אופי חשוב, כאשר על הזנב שלהם יושבת מכבי רעננה במרחק של משחק אחד בלבד, והפסד של ב"ש עלול להוריד אותה למקום ה-5 במקרב של ניצחון רענני. המקומיים מצידם רוצים לחזור למסלול הנצחונות במטרה להבטיח לעצמם את המקום בפלייאוף.

אליצור יבנה (13) – מכבי רעננה (5) 19:30

אולם: "יצחק רבין", יבנה

בסיבוב הקודם: 72-97 לרעננה

מפגש בין שתי קבוצות במגמות הפוכות לחלוטין. בזמן שרעננה פתחה את העונה בצליעה אבל הצליחה להתאושש והפכה לסוס השחור של הליגה, המארחים מיבנה פתחו מצוין אבל מאז שבקו לגמרי והם השיגו ניצחון אחד בלבד בעשרת המחזורים האחרונים. ברעננה יודעים שניצחון ביבנה פלוס הפסד של ב"ש יקפיץ אותם למקום ה-4. יבנה ירצו לעצור את מפולת, לפני שזו תסתיים בירידת ליגה.

עירוני אשקלון (14) – הוד השרון (7) 19:30

אולם: שד' בן גוריון 37, אשקלון

בסיבוב הקודם: 102-136 להוד השרון

אם אצל האחרונה בטבלה עוד חולמים על הישרדות, עכשיו זה הזמן להתעורר. מנגד, האורחים רוצים לבסס את מעמדם בשמיניה הראשונה, והם יודעים שכל תוצאה פרט לניצחון תפגע במאמצי הפלייאוף שלהם. שתי הקבוצות עדיין זוכרות את המשחק המשוגע מהסיבוב הראשון שהסתיים עם סקור של אנ.בי.איי, ובעיקר יואב דביר מהוד השרון שהפגיז לא פחות מ-22 אסיסטים!!!