בשלישי הקדטים נגד טורקיה בשמינית הגמר

שיטת המשחקים באליפויות הצעירים בדרג א', מוחקת בסיום השלב הראשון כמעט את כל מה שקרה והופכת את המשחק הרביעי, משחק שמינית הגמר,  למשחק שעושה את ההבדל. ניצחון שווה רבע גמר, מאבק על המדליות והישארות ודאית בדרג א'. הפסד שולח את הנבחרת למשחקי דירוג 9-16 ממנו שלוש האחרונות יורדות דרג.

לנבחרת הקדטים היה בית מוקדם נהדר עם ניצחונות על קרואטיה וסרביה והפסד יותר ממכובד לליטא. אבל כל זה נמחק ומחר בשעה 19:15 הנבחרת תפגוש את טורקיה למשחק הזה שעושה את ההבדל.
הטורקים שבשנים האחרונות גרפו לא מעט מדליות באליפויות הצעירים, סיימו את הבית המוקדם עם הפסדים לגרמניה וסלובניה וניצחון על פינלנד שמיקם אותם במקום השלישי בבית.
את ישראל מוליכים באליפות דני אבדיה, כרגע השחקן היעיל באליפות כולה ורזיאן חיון עם 18.3 נקודות למשחק ו-16.3 בהתאמה. אצל הטורקים יש רק שחקן אחד בדאבל פיגרס ממוצע מוסטפה קורטולדום עם 14.3.
לקראת המשחק אמר המאמן אורן אהרוני: אנחנו מתחילים את השלב השני בטורניר נגד קבוצה מאוד מאוד אגרסיבית, עם שני גבוהים מאוד משמעותיים. ננוח, נתכונן כמו שצריך למשחק ונבוא לעשות את הדברים הכי טובים שאנחנו יכולים כדי להתחיל את השלב הבא, המשמעותי יותר, שמו שצריך.