ברביעי – חגיגת גביע המדינה ווינר יוצאת לדרך

מחר 3 משחקי בשמינית גמר גביע המדינה ווינר

מכבי ראשל"צ – הפועל אילת 20:45
שידור: משולב בערוץ הספורט
אולם: בית מכבי ראשל"צ
שופטים: ספי שמש, ליאור ביניש, גיא סימאני
שתי הקבוצות נפגשו רק ביום ראשון האחרון אז אילת ניצחה בקלות יחסית 72-84. אלאדה אמינו בלט באילת עם 23 נקודות ו-10 ריבאונדים, שון דוסון בראשל"צ עם 16 ו-7. אלישי כדיר חסר באילת וספק אם ישחק גם הפעם. בראשל"צ אמור לערוך הזר החדש טיילור בראון הופעת בכורה. בראון אולי לא כל כך מוכר, אבל אביו ריקי היה כוכב ענק בכדורסל האירופי. אחרי 5 עונות ב-NBA האבא ריקי הגיע לאירופה ובשנת זכה בגביע אירופה לאלופות עם מילאנו שניצחה בגמר את מכבי ת"א 84-90. זה לא היה התואר האחרון של בראון האבא ובשנת 1992 זכה עם ריאל מדריד הגדולה בגביע אירופה למחזיקות גביע עם ניצחון 63-65 על פאוק סלוניקי בגמר אותו סיום עם 18 נקודות ו-18 ריבאונדים. כריס רייט שנפצע בכתף במשחק היורופ-קאפ בשבוע שעבר בנובו-מסטו, לא שיחק גם הוא ביום ראשון וספק אם ישחק מחר.
במחזור הראשון בליגה השתיים נפגשו בבית מכבי ואז ראשל"צ 86-95 עם 18 נקודות של מונרו ורייט, מול 20 של קווין פאלמר.
ראשל"צ מחזיקה במאזן 3-8 ,עם מספר ההפסדים הקטן ביותר כמו זה של מכבי ת"א והפועל ירושלים. אילת עדיין במאזן שלילי 7-5 והניצחון ביום ראשון היה בסך הכל הפעם השנייה בה הקבוצה הצליחה לחבר שני ניצחונות רצופים העונה.
באילת מחכים להתפוצצות של אפיק נסים שלא הגיע למאזן דו-ספרתי ב-5 המשחקים האחרונים ועומד על ממוצע של 8.3 נקודות למשחק ורק 24.4 אחוזים מעבר לקשת לעומת 11.8 עם 34 אחוזים בעונה שעברה. בראשל"צ מחכים להופעה טובה יותר מאבי בן שימול, שביום ראשון סיים עם מדד שלילי 5- בזכות 1 מ-7 מהשדה ו-5 איבודים.
אילת הצליחה מאוד בשנים האחרונות בגביע. לפני שתי עונות הגיעה לגמר ובשנה שעברה לחצי.

עירוני נהריה – בני הרצליה 20:55
שידור: משולב בערוץ הספורט
אולם: עין שרה
שופטים: גילי כהן, דן ילון, ניר מאירסון
הרצליה צרפה לסגל שלה את יפתח זיו, בוגר נבחרת העתודה שעזב את מכבי חיפה.
שתי הקבוצות מגיעות למשחק במומנטום הפוך. הרצליה שמחזיקה במאזן 5-7 ובמקום השלישי כרגע בליגה, ניצחה את 5 המשחקים האחרונים שלה. נהריה עם מאזן 6-6, הפסידה את שלושה האחרונים שלה מאז הניצחון הגדול על מכבי ת"א ואת כולם בהפרש דו-ספרתי.
הקבוצות נפגשו בליגה פעם אחת במחזור השישי והרצליה ניצחה בבית 72-88 עם 19 נקודות של סטיבן דניס ו-18 של אבירם זליקוביץ', לעומת 19 של ריצ'ארד הוואל ו-17 של קמרון קלארק.
הרצליה הלכה העונה על קונספט של 5 זרים וויתור על מענק המנהלת ונראה שזה משתלם לה. הזרים שלה קולעים יחד 55 נקודות למשחק, 3 נקודות יותר מרביעיית הזרים המוצלחת של נהריה.
אבירם זליקוביץ' בעונה מצויינת עם 11.1 נקודות בממוצע לעומת 9.9 בשתי העונות הקודמות, אבל בשני המחזורים האחרונים נתקע על 6.5 עם 3 מ-12 מהשדה שמתחברים ל-2.5 נקודות של מורן רוט בשני המשחקים האלו עם 2 מ-9 מהשדה. בנהריה ניב ברקוביץ' ממשיך להיות טוב ויציב, אבל עודד ברנדווין אחרי 11 נקודות נגד מכבי ת"א ו-12 במחזור שלאחר מכן נגד נס ציונה, לא קלע בכלל בשני המשחקים האחרונים נגד מכבי ראשל"צ ומכבי חיפה.
הרצליה, בזכות אמאדי אנג'יי, היא החוסמת הטובה בליגה עם מספר נדיר של 6.1 לערב. נהריה אחרונה בתחום עם 1.4 די עלובים אפשר להגיד.

הפועל גלבוע\גליל – מכבי ת"א 21:00
שידור: משולב בערוץ הספורט
אולם: גן נר
שופטים: אייל פוהורילס, אסף אוברלנדר, איציק טולדו
מכבי ת"א לא רשמה למשחק את דגן יבזורי, ג'ורדן פארמר ואייק אופיובו.
בגלבוע מספרים שהאולם בגן נר אמור להיות מלא כמו בימים הגדולים והיו בו הרבה ימים גדולים. הגלבוע אומנם ירדה לליגה הלאומית, אבל הקהל ממשיך לבוא ולתוך בקבוצה. בפעם האחרונה בה מכבי ת"א ביקרה בגן נר, זה נגמר עם 72-89 לאדומים. אבל זה לא ממש עזר והגלבוע ירדה לליגה הלאומית ושם יש רק 2 זרים ואין שמות גדולים.
גלבוע\גליל במקום הרביעי בליגה הלאומית עם מאזן 2-8 ו-3 ניצחונות רצופים. מדובר בקבוצת ההגנה הטובה ביותר בליגה עם ממוצע ספיגה של 72.9 נקודות למשחק, למעשה הטוב ביותר בשתי הליגות הבכירות. הבאה בתור היא מכבי ת"א עם 73.5.
ג'ייסון סיגרס עם 20.3 נקודות למשחק ודימטריוס טרינדוול עם 19.4 הם צמד הזרים האיכותי של הקבוצה והיחידים שקולעים במספרים כפולים. המאמן אריאל בית הלחמי משתמש בלא מעט שחקנים והרוטציה הקבועה שלו כוללת את אוראל לב, גיא לביא, רביב פיטשון, חואקין שוכמן, תמיר שמחוני, אופיר הובר והמתאזרח דניאל וול.
מכבי ת"א אחרי ההדחה מהיורולויג מגיעה עם 3 משחקי ליגה רצופים אותם ניצחה ב-25 הפרש בממוצע והיא בכושר קליעה טוב עם 91.3 נקודות בממוצע למשחק כולל 34 שלשות. במשחק האחרון רשם דראגן בנדר הזר הצעיר של מכבי שיא עונתי עם 15 נקודות על חשבון קרית גת. גם איתי שגב פורח אצל ז'אן טבק וב-5 המשחקים האחרונים הוא זוכה ל-13.6 דקות ומחזיר ב-5.6 נקודות, 5 ריבאונדים והרבה מאוד לב והגנה. שגב למי ששכח, שיחק בגלבוע בעונה שעברה.

מחר:
1. הפועל כפר סבא – מכבי אשדוד 18:50
2. הפועל מגדל העמק – עירוני נס ציונה 18:50
3. הפועל ר"ג/גבעתיים – מכבי הוד השרון 18:55
4. הפועל תל אביב – מכבי קרית גת 19:05
5. הפועל ירושלים – מכבי חיפה 21:00
6. הגרלת רבע הגמר תתקיים ביום ראשון הקרוב בשעה 16:00 במשרדי האיגוד.