דן שמיר לקראת ספרד: נצטרך להיות במיטבנו כדי לגשר על הפערים

עם 2 ניצחונות והרבה רוח גבית, תגיע מחר נבחרת ישראל למשחק נגד ספרד (20:45, שידור בערוץ הספורט) למה שהפך למשחק על המקום הראשון. בנבחרת מכירים את כל החישובים. במידה ופינלנד תפסיד לצרפת במשחק המוקדם יותר, הנבחרת לא תסיים במיקום נמוך ממקום שני בבית. במידה ופינלנד תנצח, הנבחרת יכולה להפסיד לספרדים ב-4 הפרש ומטה ולסיים במקום הראשון ומצד שני תבוסה ב-17 הפרש ויותר, ישלחו אותה למקום השלישי.
דן שמיר והצוות שלו, עובדים כמו בכל יום על היריבה הבאה, אבל גם מתחילים להסתכל על השלב השני של האליפות. על היריבה ספרד אמר שמיר: "ספרד כרגיל אחת הנבחרות הטובות באליפות. הם מגיעים אחרי שני משחקים צמודים, אבל גם בשנה שעברה באליפות בה הגיעו לגמר, הם התחממו לאט והשתפרו עם האליפות. הם מספרים שעשו הכנה של שלושה שבועות בלבד, אבל כבר אתמול נגד פינלנד אפשר היה לראות את האיכויות שלהם. יש להם 3 גארדים שאני מאוד מחזיק מהם. רוב השחקנים שלהם משחקים בקבוצות השניות של המועדונים הגדולים של ספרד, לברצלונה יש פה 6 שחקנים מקבוצת המשנה. הרכז מספר 6 סרחי גארסיה ושני הגארדים האחרים יוסטה ומרק גארסיה, הכי מרשימים. הם שחקנים עם קליעה טובה מבחוץ, גארדים גבוהים ויש להם עומק גדול וכדורסל מאוד בוגר של קבוצה ספרדית. הם נראים כמו קבוצת בוגרים בליגה בלי בעיה בכלל. זו ספרד אמיתית, עם הרבה איכויות. נגד צרפת הם היו אמורים להפסיד את המשחק וניצחו משלשה גדולה ואתמול במשחק אדיר באווירה נהדרת הפסידו בסל של השנייה האחרונה לפינים שהיו מאוד אגרסיביים".

אז מה עושים מולם?
"צריך להכנס טוב למשחק. יש הייפ סביב הנבחרת ואנחנו מודעים לו, אבל יש גם פערים מול קבוצה כמו ספרד כמעט בכל עמדה, בעומק ובפיזיות. נגד צרפת המשחק הלך לכיוון שלנו מהתחלה וצריך להגיד לזכות השחקנים שלנו שהם באו בלי רגשי נחיתות. לפעמים במשחק כזה אתה זקוק לכדורסל של אנדר-דוג והגנות אזוריות, אבל נגד צרפת לא נזקקנו לזה, התקפנו טוב את הלחץ שלהם והיינו אגרסיביים בהגנה. אני חושב של משחק זה אופרה חדשה וכדי לנצח את ספרד נצטרך להיות במיטבנו כדי לגשר על הפערים".

מחר בשעה שתיים בצהריים, ילך שמיר יחד עם הצוות שלו, לראות את המשחק על המקום השני בבית שמצטלב עם זה של ישראל, בין ליטא לגרמניה. בנבחרת מתחילים להסתכל על השלב השני ושמיר מדבר על הצפוי:
"לשמחתנו אנחנו לא יכולים לסיים במקום הרביעי ונחלצנו מטורקיה, שכרגע אני רואה אותה מגיעה לגמר נגד ספרד. עדיין לא ראיתי אל ליטא בחי, אבל ראיתי את גרמניה והיא קבוצה הרבה יותר טובה מאשר בשנה שעברה. מי שיגמור ראשון בבית שלנו יקבל את הונגריה שכרגע נראית חלשה. יש להם פציעות של שני שחקנים מובילים שאמורים לחזור להצלבה, אבל בינתיים הם חוטפים. המשחק בין ליטא לגרמניה יכריע את הבית הזה ובכל מקרה מדובר בקבוצות טובות. כולם מבינים שמשחקי המפתח עוד לפנינו. לנצח את משחק מספר 4 ולעלות לרבע גמר זה החלום ואם לא אז חייבים לנצח את משחק מספר 5 כדי לא להגיע לקרבות רחוב נגד הירידה".