ההשקה הרשמית של יורובאסקט 2017 שייצא לדרך בישראל ב-31 באוגוסט

מסיבת עיתונאים מיוחדת וחגיגית שנערכה במלון "הילטון" בת"א פתחה אחר הצהריים רשמית את אירועי יורו באסקט 2017 בישראל.
במהלך האירוע הוצגו 10 שחקני עבר שנבחרו ללוות את אירוע היורו באסקט בישראל. ה-10 הם: בועז ינאי, טל ברודי, מיקי ברוקביץ', דורון ג'מצ'י, שמעון אמסלם, גור שלף, טל ברודי, תומר שטיינהאור, מאיר טפירו ונדב הנפלד.

שרת הספורט, מירי רגב: "בעוד פחות מ-4 חודשים תארח ישראל לראשונה בסטוריה את אליפות היורו באסקט, האליפות הכי יוקרתית שנערכה כאן מעולם. הבאת המשחקים לארץ מעידה על מעמדה החזק של ישראל בעולם, בזמן שיש כאלה הקוראים להחרים אותנו. הנבחרות הגדולות והחשובות באירופה מגיעות להתארח בארץ, ואין לי ספק שהתנהלות איגוד הכדורסל היא שהביאה את הכבוד והערכה הגדולה שרוחשת פיב"א לישראל.
זהו אירוע הספורט הגדול ביותר היה אי פעם בישראל, והוא משמש פטפורמה נהדרת לחשוף את פניה של ישראל בפניה כל האורחים שיגיעו לארץ בקיץ. אני קוראת לכל אוהדי הספורט במדינת ישראל לקחת חלק בחוויה הסאת, ולהראות לעולם את הפנים היפות שלנו – מדינה ספורטיבית ושוחרת שלום. אני רואה חשיבות רבה בהנגשת המשחקים לציבור הישראלי. בעזרת השם נעשה ונצליח, בהצלחה לכולנו".
ראש העיר ת"א-יפו, רון חולדאי: "הערי ת"א-יפו שמחה לארח את היורו באסקט. יש לנו ניסיון באירוח מפעלים מהסוג הזה. יש לנו מתקנים ראויים עבור המשחקים והאימונים. אנחנו שמחים ומדים לאיגוד הכדורסל ולפיב"א על כך שאיפשרו לנו לארח את המפעל הנהדר הזה".
יו"ר איגוד הכדורסל, עמירם הלוי: "כשקיבלנו את המנדט לארח כאן אליפות אירופה היה ברור לנו שאנחנו צריכים לעשות את זה בצורה הכי טובה. לשמחתי, היום בפיב"א מעמדנו איתן והם שמחים להגיע לישראל. האליפות הזאת אמורה לשמש כמנוף לקידום הכדורסל בישראל. אנחנו עושים הרבה דברים כדי לקדם את הענף. אני רוצה להודות לכל העוסקים במלאכה, ואני בטוח שבאמצעות האליפות הזאת נוכל להגדיל את מספר השחקנים והשחקניות שמשחקים כדורסל במדינת ישראל. אני מקווה שהאולם יהיה מלא בכל המשחקים. זאת חגיגה אמיתית, 3 משחקים ביום, משפחות שלמות שיושבות ונהנות מחוויה ספורטיבית יוצאת מהכלל".
מאמן הנבחרת, ארז אדשלטיין: "עוד שלושה חודשים ושלושה שבועות זה קורה. לפני שנתיים כשסיימנו את האליפות בצרפת, אם הייתם אומרים לי שאנחנו נארח בית – זה היה חלום. מי האמין בכלל? אני מקווה שהקהל יבוא בהמוניו, ויראה נבחרת מחוברת ולוחמת. מזמן לא ראינו את הנבחרת משחקת בארץ, ועכשיו יש היענות גדולה. כולם רוצים לבוא לת"א. ההתרגשות בשיאה, אצלי על המקרר יש לוח ואני סופר את הימים לתחילת האליפות".
קפטן הנבחרת, עומרי כספי: "כבוד גדול לייצג את הנבחרת בתור הקפטן. ההתרגשות בשיאה, לכל מקום שהולכים בת"א כולם מדברים על האליפות. אין ספק שזה חלום שהתגשם לייצג את הנבחרת כאן בישראל מול הקהל הישראלי. יש לנו צוות מקצועי מהטובים בעולם. המטרה היא להמשיך את המומנטום החיובי מהאליפות האחרונה. נתראה במשחק הראשון ב-31 באוגוסט".
"לשחק בבית זה אחד הדברים שחלמנו עליהם ורצינו שיקרה. הבית שלנו מורכב מנבחרות מצוינות. יש הרבה חבר'ה שעשו קפיצת מדרגה מקצועית. למאמן יהיה כאב ראש חיובי. הנבחרת רוצה לשחק כדורסל חיובי ויפה, ונקוו שנוכל לעשות הישגים. נצטרך להיות בכושר הכי טוב עם פתיחת האליפות".
יו"ר האיגוד, עמירם מילר: "קצב מכירת הכרטיסים בהחלט סביר. אנחנו 3 חודשים לפני האליפות. הליגות עדיין לא הסתיימו, עם סיומן קצב המכירה יילך ויגדל. אין לי ספק שההיכל יהיה מלא, ונעשה כל מאמץ שזה יקרה. השאיפה היא שכל אגודה וכל ילד שמשחק כדורסל בארץ מתוך ה-30 אלף שרשומים באיגוד, יוכלו להגיע לצפות במשחקים".

"האירוע יעלה קרוב ל-25 מיליון שקלים. משרד האוצר יעביר כ-12 מיליון שקל לטובת האירוע, ונקבל עוד קצת מהטוטו. אני אשמח מאוד אם מדינת ישראל תבנה אולם בסדר גודל של 15 אלף מקומות".