הליגה לנוער – בתים עליונים ותחתונים – מחזור 10

מאת איילון סלוס

בבתים העליונים במחוז צפון שלוש קבוצות בצמרת בדרך להבטחת מקום בפלייאוף: גלבוע/מעיינות, מכבי אסי חיפה והפועל אוסישקין ת"א. ונותר מאבקי מיקום וקרב על הכרטיס האחרון. במחוז דרום מכבי ת”א בודדה בראש הטבלה, שאחריה מכבי רעננה והפועל ירושלים דני הבטיחו מקומן בפלייאוף, ונאבקות על יתרון ביתית בשלה הבא, שהמאבק על הכרטיס האחרון פתוח בין כל ארבעת הקבוצות האחרות.
בבתים התחתונים. במחוז צפון מכבי חיפה וקרית טבעון בדרך להבטיח עונה נוספת בליגת העל ומאבק פתוח בין ארבע קבוצות על הכרטיס למבחנים, במחוז מרכז אליצור עירוני נתניה ועירוני אהרון ר"ג כנראה תעלנה לליגת העל וארבע קבוצות נאבקות על הכרטיס למבחנים. במחוז דרום שתי קבוצות הבטיחו מקומן בליגת העל: הפועל גן יבנה והפועל ירושלים יובל ושתי קבוצות נאבקות על הכרטיס למבחנים: הפועל באר טוביה ומכבי עופר ראשל"צ.

בית עליון:

בית עליון מחוז צפון:
הטבלה:
מחזור חד צדדי שהסתיים בניצחונות גדולים לקבוצות הביתיות. חבורת הצמרת מורכבת מהפועל גלבוע/מעיינות שמוליכה את הטבלה עם 39 נק', אחריה הפועל אוסישקין ת”א (מקום שני, 37 נק') ומכבי אסי חיפה (מקום שלישי, 36 נק'), המאבק על הכרטיס האחרון לפלייאוף בין גליל עליון/קרית שמונה (מקום רביעי, 36 נק' ומשחק עודף), מכבי הוד השרון (מקום חמישי, 35 נק'), ומכבי ראשל”צ איציק (מקום שישי, 34 נק'). סוגרות את הטבלה: הפועל עמק יזרעאל (32 נק' ומשחק עודף) ואליצור קריית אתא (28 נק').

התוצאות:
הפועל אוסישקין ת”א – מכבי אסי חיפה 68-90
קרב הצמרת בין הפועל ת"א אוסישקין למכבי אסי חיפה התקיים במעמד צד אחד, שהאדומים במשחק מצוין שטפו את המגרש ומשיגים ניצחון חשוב שמייצב אותם במקום השני עם פזילה לעבר המקום הראשון. פתיחה טובה של נועם חסון וסיוע של יובל שדה מביא את האדומים ליתרון 19-31 ברבע הראשון שמנגד רק דניאל קופרברג ושלשות של אופק אביטל משאירים את האורחים בירוק במשחק.
ברבע השני צימצמו הירוקים את הפער במעט עם חלוקת נקודות יפה בין כל השחקנים, שמנגד יונתן רבינוביץ וארז ניניו לא נותנים לחיפה להתקרב, ובמחצית 31-49.
הרבע השלישי היה צמוד והתאפיין באחוזים נמוכים ששתי הקבוצות לא מצליחות לייצר נקודות, נועם חסון ושלשות של יונתן רבינוביץ ודור וכנר באדום מול מופע יחיד של דניאל קופרברג והרבע מסתיים 43-65 לאדומים.
הרבע האחרון היה שייך לאדומים שפתחו פער בראשות אלמוג זקס ויונתן רבינוביץ שמנגד רק קופרברג ואביטל מגיעים למשחק בחיפה ובסיום 68-90 להפועל ת"א אושיסקין.
הרבו לקלוע להפועל ת"א אוסישקין: נועם חסון – 22, יובל שדה וצוף בן משה – 11, יונתן רבינוביץ -10, דור וכנר, ארז ניניו ואלמוג זקס – 8
הרבו לקלוע למכבי אסי חיפה: דניאל קופרברג – 26, אופק אביטל – 19.
מכבי הוד השרון – גליל עליון/קרית שמונה 46-66
מכבי הוד השרון קו האופק מנצחים בגדול 46-66 את הפועל גליל/קרית שמונה
אמש, אירחה במגרש רבין קבוצת נוער לאומית, "מכבי הוד השרון קו האופק" של חי דוידי ולירן ברמן את קבוצת הפועל גליל/קרית שמונה למשחק חשוב מאוד. ניצחון משאיר את הוד השרון לעת עתה בתמונת ההצלבה.
המשחק התחיל עם שלוש דקות של החטאות מצד שתי הקבוצות והוד השרון יורדת בפיגור 14-10.
הדוב ההוד השרוני התעורר ברבע השני ועם הגנה מצוינת ושלוש שלשות רצופות בהתקפה הסתיים הרבע 10-20 ותוצאת המחצית 24-30.
בתחילת המחצית השנייה נראה לרגע שגליל חוזרים למשחק ומצמצמים את התוצאה 28-32 אבל מכאן הוד השרון שוב רצה 3-18 במשחק התקפה נהדר וסיימה את הרבע 7-20 . הרבע האחרון הגיע להפרש של 19 נקודות עם תוצאה של 31-50. ברבע האחרון הצליחו שחקני הוד השרון לשמור על רמת ההפרש ולנצח ניצחון חשוב 46-66.
הפועל גלבוע/מעיינות – הפועל עמק יזרעאל 59-86
דרבי העמקים בין גלבוע/מעיינות לשכנה מעמק יזרעאל הסתיים בניצחון מוחץ לאדומים. 70 איש הטריחו את עצמם לסופר קלאסיקו של הצפון. הפתיחה הייתה מאוזנת שגלבוע/מעיינות עולה ל2-6 אך וינטרוב, אבודרהם וקריסי איזנו במהירות .אביאל לוי שעלה הפעם מהספסל, נכנס והביא מומנטום קטן בתוספת שלשה של נטע גל ובסיום הרבע הראשון 14-21 לגלבוע/מעיינות.
ברבע השני עמק יזרעאל שמרה על מרחק סביר שגלבוע/מעיינות אמנם עולה לדו ספרתי ראשון (36-21 ) אך דניאל ארד ברבע יוצא מן הכלל משאיר את החניכים של הנדלר במשחק, ובסיום המחצית הראשונה 35-45 גלבוע/מעיינות.
ברבע השלישי שתי הקבוצות פתחו לא טוב שאף אחת לא מוצאת את הטבעת בקלות. עין גל ווינטרוב הורידו למינוס 7 , אבל גרילק ברבע טוב מוביל את גלבוע/מעייינות שוב ליתרון דו ספרתי שהוא פשוט נמצא בכל מקום על המגרש. וקנין עלה מהספסל ונתן עוד פוש והמומנטום הראשון המשמעותי במשחק הגיע, וגלבוע/מעיינות בורחת עד ל+20 (48-68 ) בסיום הרבע השלישי ששגב גרילק קולע 14 נקודות ברבע מתוך 23.
ברבע הרביעי עמק יזרעאל עשתה את כל מה שאפשר כדי למזער נזקים ולצאת בכבוד ומנגד ליאור קרת חילק את הדקות היטב בין שחקניו שהוא יודע שעוד 72 שעות הוא במשחק סופר חשוב בחיפה ובסיום המשחק 59-86 גלבוע/מעיינות. 3 שחקנים בגלבוע/מעיינות מסיימים בדאבל דאבל.קלעו לגלבוע/מעיינות : שגב גרילק -16 נק'(הכול במחצית ה-2) , 10 כ"ח, 3 אס', 4 חטיפות, אביאל לוי -14 נק', 10 כ"ח, 3 אס' , נטע גל -14 נק' , אמיר הרבסט- 12 נק' ,10 כ"ח , שובל וקנין -9 נק' , יותם חנוכי -7 נק' , 7 כ"ח, עמית ראובן -6 נק', עידו כהן -3 נק', שי סרוסי -3 נק' , 5 כ"ח , עופרי נווה-2 נק' ,4 כ"ח
קלעו לעמק יזרעאל : איתי וינטרוב- 14, דניאל ארד-10 (כולם ברבע השני), איתי אבודרהם-9, אדר עין גל-8, בן ברייטמן-5, קורן גן אור-5, קסם קריסי-4 , איתן פרקר-2 , אנדריי סבאח-2
מכבי ראשל”צ איציק – אליצור קריית אתא 64-97

בית עליון מחוז דרום:
הטבלה:
מכבי ת”א בראש הטבלה הבטיחה את המקום הראשון, עם 41 נק', אחריה אקדמיית ויינגיט דרום (מקום שני, 38 נק'). שתי קבוצות שנאבקות על יתרון ביתיות בפלייאוף: מכבי רעננה עירוני, קרובה להבטיח יתרון ביתיות (מקום שלישי, 38 נק') והפועל ירושלים דני (מקום רביעי , 36 נק'), במקומות 5-8 ארבע קבוצות במאבק על הכרטיס הרביעי: הפועל ברנר (31 נק'), אליצור יבנה (31 נק'), הפועל נס ציונה איתי (30 נק') והפועל מודיעין אורנים (29 נק'). היות והאקדמיה לא עולה לפלייאוף, הקבוצה במקום החמישי תעלה לפלייאוף.

התוצאות:
מכבי רעננה עירוני – הפועל ברנר 47-71
מכבי עירוני יורם רעננה רצתה להמשיך את היכולת הטובה מהתקופה האחרונה במשחק הביתי נגד הפועל ברנר, שמצידה חיפשה הפתעה שתחזק את מעמדה במאבק על המקום הרביעי.
הפתיחה עוד היתה שקולה, כשעדן נלגס מנפק שש נקודות מהירות אבל האורחים שמרו על שיוויון 8-8. רעננה העבירה הילוך ו-9 נקודות רצופות של מייקל בריסקר, רובן במתפרצות, סגרו את הרבע הראשון על 10-17. קבוצתו של רון נוה המשיכה בריצה שלה עם הגנה חזקה בראשות תום אולנובסקי, שהצר את צעדיו של יובל ויימן, ובהתקפה דאג למצוא את החברים החופשיים פעם אחר פעם, וגיל בני שעצר את עמית כהן. הכדור זז מיד ליד בהתקפה הלבנה, מה שאפשר לבן תומפסון, תומר פארן ובריסקר להשלים ריצת 2-21 בדרך ליתרון 10-29. כהן ניצל את העובדה שבני ירד לספסל עם עבירה שנייה ונקודות שלו ושל ויימן צימקו את הפער מ-12-34 עד 21-36 בלבד, לפני שבריסקר סגר את המחצית בשלשה.

המקומיים פתחו את המחצית השנייה עם הפגזות מרחוק של בני ותומפסון ובריסקר קבע 23-49. האדומים לא נשברו, כשויימן ושגב גזית מנסים למזער נזקים עבור קבוצתו של תומר בן-חמו. בני ותומפסון להטו מנגד ודאגו לשמור על פער מבטיח של 37-58. בתחילת הרבע האחרון שתי הקבוצות לא הבריקו אבל אז הגיעו שלוש שלשות רצופות של בריסקר ועוד סל יפה שלו בצבע, שהגדילו את הפער שוב ל-41-69. עד לסיום הצליח עידן ברסלבסקי לצמצם במעט, כששלשה של עומר פולג הרענני מ-3/4 מגרש על הבאזר לא מאושרת על-ידי השופטים ובסיום 47-71.
הפועל נס ציונה איתי – הפועל ירושלים דני 78-55
נס ציונה שהגיעה לבית העליון דרך בית המבחנים חולמת על פלייאוף עליון מנגד ירושלים נאבקת עם רעננה על המקום השלישי שמוביל ליתרון ביתיות ברבע גמר הפלייאוף.
הרבע הראשון היה שקול. 5 שלשות ברבע הראשון של נס ציונה בראשות תומר לוינסון ועידו שבת שמנגד פתיחה טובה של איתי גולדמן שבהמשך היו אלה בר שפע ומירון רוינה, והרבע מסתיים 18-19 לאורחים מירושלים.
ברבע השני הקבוצות לא מצליחות לייצר סלים, וירושלים רושמת בריחה קלה עם איתי גולדמן ויניב דותן שההגנה באדום עוצרים את הכתומים על 9 נקודות ברבע שרק לוינסון ועמית אזולאי מתפקדים בנס ציונה ובמחצית 27-34 לירושלים.
ברבע השלישי ירושלים ממשיכה לברוח בראשות איתי גולדמן שקולע שלוש שלשות ברבע, עם סיוע של אורי חי שרק סיומת של עידו שבת מנס ציונה ממזערת נזקים ובסיום הרבע 41-57 לירושלים.
ברבע האחרון ירושלים סוגרת מהר מאוד את המשחק שנדב מור נותן את הטון ומנגד שלוש שלשות של אבשלום שהרבני ובסיום 55-78 לירושלים.
הרבו לקלוע לירושלים: איתי גולדמן – 21, בר שפע – 14, נדב מור – 9, אורי חי ואורן אמוץ – 7
הרבו לקלוע לנס ציונה: עידו שבת – 20, תומר לוינסון – 12, אבשלום שהרבני – 12 (4 שלשות)
מכבי ת"א – אליצור יבנה 67-99
אקדמיית ויינגיט דרום – הפועל מודיעין אורנים 53-90

בית תחתון:
מחוז צפון
אקדמיית ויינגיט צפון מובילה את הלידה (משוריינת לעונה הבאה, 31 נק' ומשחק עודף). מכבי חיפה מבטיחה עונה נוספת בליגת העל לנוער (מקום שני, 30 נק' ומשחק חסר), הפועל קרית טבעון קרובה להבטיח את הכרטיס השני (מקום שלישי, 29 נק'), אחריהן ארבע קבוצות שייאבקו על הכרטיס למבחנים: מכבי פרדס חנה (מקום רביעי, 28 נק' ומשחק עודף), מכבי עמיחי חדרה (מקום חמישי, 27 נק' ומשחק עודף), הפועל ניר נהריה (מקום שישי, 26 נק') והפועל ג.מ. צעירים (מקום שביעי, 26 נק' ומשחק חסר)
התוצאות:
הפועל ניר נהריה – הפועל קרית טבעון 80-57
מכבי עמיחי חדרה – הפועל ג.מ. צעירים 71-76
אקדמיית ויינגיט צפון – מכבי פרדס חנה 58-61

מחוז מרכז
אליצור עירוני נתניה מוליכה בבטחה את הטבלה והיא תישאר עונה נוספת בליגת העל (30 נק' ומשחק חסר), אחריה עירוני אהרן ר”ג (מקום שני , 30 נק'). הקרב על המבחנים פתוח בין שלוש קבוצות: בני הרצליה (מקום שלישי, 28 נק'), הפועל כפר סבא אביב (מקום רביעי , 27 נק' ומשחק חסר) והפועל לב השרון מקי (מקום שישי , 26 נק' ומשחק חסר). סוגרות את הטבלה: הפועל יורם חולון (מקום שישי , 25 נק'), האחרונה מכבי טדי ת”א (מקום שביעי , 24 נק' ומשחק חסר) בדרך לליגה השנייה.
התוצאות:
בני הרצליה – הפועל יורם חולון 57-64
מכבי טדי ת”א – אליצור עירוני נתניה 67-72
הפועל כפר סבא אביב – עירוני אהרן ר”ג 84-77

מחוז דרום
שתי קבוצות הבטיחו מקומן בעונה הבאה בליגת העל לנוער: הפועל ירושלים יובל (מקום ראשון , 31 נק') והפועל גן יבנה (מקום שני , 30 נק') שתי קבוצות נאבקות על הכרטיס למבחנים: הפועל באר טוביה (מקום שלישי , 26 נק') ומכבי עופר ראשל”צ (מקום רביעי , 26 נק'). במקרה של שוויון נקודות ביניהן, מכבי עופר ראשל"צ תעלה למבחנים בזכות ניצחון במפגש ביניהן. שתי קבוצות ירדו לליגה הלאומית: מכבי עומר רחובות (מקום חמישי , 22 נק') והפועל ב”ש/בני שמעון (מקום שישי , 22 נק').
התוצאות:
הפועל ב”ש/בני שמעון – הפועל באר טוביה 63-85
הפועל ירושלים יובל – הפועל גן יבנה 68-81
מכבי עופר ראשל”צ – מכבי עומר רחובות 48-61