המאני-טיים של העונה: פלייאוף הלאומית יוצא לדרך

המאני-טיים של העונה בליגה הלאומית יוצא לדרך הערב עם ארבע סדרות רבע גמר הפלייאוף שיפגישו את גלבוע/גליל עם רמה"ש, קרית אתא מול הפועל כפ"ס, הפועל ב"ש מול מכבי רעננה והפועל עפולה מול עירוני ר"ג. קבלו כל מה שרציתם לדעת על המפגשים הללו, ולא היה לכם את מי לשאול.

הסדרה הראשונה תפגיש את הפועל גלבוע\גליל שסיימה את העונה הסדירה במקום הראשון נגד א.ס רמה”ש שסיימה במקום השמיני ותפסה במחזור האחרון את המקום האחרון בפלייאוף. מפגש פיקנטי בין אופיר הובר מגלבוע לאחיו הצעיר והמוכשר רועי מרמת השרון.

המפגשים הקודמים

בסיבוב הראשון 62-88 לגלבוע בגן נר

בסיבוב השני 85-98 לרמת השרון בביתה

 

גלבוע\גליל

מאמן: אריאל בית הלחמי

מאזן: 5-21

מאזן בית: 1-12

מאזן חוץ: 4-9

תוצאה ממוצעת: 73.8-87.7

מלך הסלים: דימיטריוס תרידוול 20.2 נקודות

מלך הריבאונדים: דימיטריוס תרידוול 10.2

מלך האסיסטים: גיא דותן 5

מלך החטיפות: ג’ייסון סיגרס 2.2

מלך האיבודים: גיא דותן 2.9

העונה הסדירה: גלבוע הייתה ככל הנראה הקבוצה היציבה בלגיה. היא פתחה את העונה עם 4 ניצחונות עד להפסד בדרבי לעפולה, אבל לאורך כל העונה הייתה בצמרת הגבוהה. בהתאם לרוח המאמן, הקבוצה של אריאל בית הלחמי היא קודם כל קבוצת הגנה, לוחמת ולא מוותרת. מי שמייצג היטב את רוח הקבוצה הוא הקפטן הצעיר חואקין שוכמן, שחקן הבית המשמעותי היחיד בסגל, לוחם בלתי מתפשר שמשאיר הכל על המגרש והלך והשתפר עם העונה.

צמד הזרים ת’רדוול וסיגרס הם שחקנים על גבול ליגת העל ועשויים להגיע אליה בעתיד, אבל בניגוד לכמה קבוצות אחרות הגלבוע לא תלויה רק בהם. הקבוצה חוותה משבר בסוף פברואר ותחילת מרץ עם 3 הפסדים רצופים, לא מעט בגלל פציעות ובעיקר זו של גיא דותן, אבל סיימה את העונה הסדירה עם 5 ניצחונות רצופים, בעיקר על קבוצות החלק התחתון של העונה.

יתרונות: אריאל בית הלחמי הוא אחד המאמנים המנוסים בליגה ובעל העבר העשיר ביותר מבין מאמני הליגה הלאומית בליגת העל. גיא דותן, אופיר הובר, רביב פיטשון ואוראל לב, הם חבורה מאוד מנוסה שהייתה בכל הסרטים וחלקם גם עלו ליגה עם קבוצות קודמות. הקבוצה לא עברה שם שינוי משמעותי לאורך העונה פרט לצירופו של תמיר שמחוני.

חסרונות: לחץ. את הקבוצה הזו בנו כדי לעלות ליגה וכל דבר פחות מזה יהווה כישלון.

 

א.ס רמה”ש

מאמן: גיא קנטור, החליף במהלך העונה את איתי לוי

מאזן: 14-12

מאזן בית: 6-7

מאזן חוץ: 8-5

תוצאה ממוצעת: 82-6-81.5

מלך הסלים: לורנזו גורדון 22.7 נקודות

מלך הריבאונדים: בילי מקשפרד 14

מלך האסיסטים: רועי הובר 5.4

מלך החטיפות: בילי מקשפרד 1.8

מלך האיבודים: רועי הובר 3.2

העונה הסדירה: העונה נפתחה בצורה נוראית. רמה”ש ניצחה רק משחק אחד בתשעה המחזורים הראשונים, התמקמה במקום האחרון והעתיד נראה לא ברור. השינוי הגיע עם ההחלפה הבלתי נמנעת של המאמן איתי לוי והבחירה האמיצה בגיא קנטור לתפקיד. קנטור שהיה שחקן נהדר בליגה העל ואישיות אהודה בכל מקום בו אימן, הגיע ללא כל ניסיון באימון בוגרים אבל שינה את פני הקבוצה. גם החלפת הזר ג’מאל קונלי בלורנזו גורדון הצליחה, עודד שעשוע הצטרף ותרם מהשקט והניסיון שלו והקבוצה סיימה את העונה עם ניצחון גדול ברעננה שנתן לה את הכרטיס האחרון לפלייאף.

יתרונות: אין מה להפסיד. רמת השרון היא האנדר-דוג הגדול ביותר של הפלייאוף הזה ואם אפילו תגנוב משחק אחד לגלבוע זו תהיה הפתעה גדולה. יש לא מעט כישרון בקבוצה הזו. צמד הזרים, יחד עם רועי הובר, הקליעה של עידו סטולרו והניסון של מוטי מוסקוביץ’ ועודד שעשוע, יחד עם התנופה של סיום העונה, מביאים את רמת השרון לפלייאוף ממקום מאוד נוח..

חסרונות: צריך לזכור שלאורך מרבית העונה רמת השרון הייתה קבוצת תחתית. לא ברור מי יעמוד מול העוצמה של תרידוול ופיטשון החזקים. מקשפרד מאוד מוכשר אבל רך ובניגוד לבית הלחמי, לקנטור אין שום ניסיון כמאמן בפלייאוף. .

הסדרה השנייה היא בין אליצור קרית אתא מהמקום השני נגד הפועל כפר סבא מהמקום השביעי.

המפגשים הקודמים

בסיבוב הראשון 63-74 לקרית אתא בחוץ

בסיבוב השני 60-63 מפתיע לכפר סבא בקרית אתא

 

אליצור קרית אתא

מאמן: יוסי בונן

מאזן: 6-20

מאזן בית: 3-10

מאזן חוץ: 3-10

תוצאה ממוצעת: 71.9-81.9

מלך הסלים: ג’וליאן מיילס 17.4 נקודות

מלך הריבאונדים: תומר גינת 9.3

מלך האסיסטים: סימון פארין 4.2

מלך החטיפות: גל חלמיש 2.5

מלך האיבודים: דאליס ג’וינר 2.5

העונה הסדירה: קרית אתא שמרה על מרבית הסגל מהעונה הקודמת והגיעה מוכנה לעונה, אבל כבר אחרי 3 מחזורים ליאור שגב, הרכז הטוב בליגה, גמר את העונה ולקח זמן עד שהגיע ליאור ליפשיץ וגם הוא נפצע אחרי זמן קצר וחזר רק לאחרונה. בעונה הזו הפך תומר גינת לאחד הישראלים הטובים בליגה, אולי הטוב והיציב מכולם וסימון פארין הצלף, מצא את עצמו בעמדת הרכז עד לאחרונה. תחת יוסי בונן אתא היא קבוצת ההגנה הטובה בליגה ומגיעה לפלייאוף בכושר נהדר עם 4 ניצחונות רצופים כולל אחד מרשים במחזור הסיום בבאר שבע..

יתרונות: אומרים שאין תחליף לניסיון וכל השחקנים הבכירים של הקבוצה היו בשנה שעברה בסדרת הגמר, מרביתם במדי אתא וליפשיץ עם קרית גת. ג’וליאן מיילס אולי לא הסקורר הכי גדול בליגה, אבל אחד הזרים הכי איכותיים שלה ועם המאסה של ג’וינר והקו האחורי שהתעבה מחדש עם חזרתו של ליפשיץ לקבוצה הזו לא חסר כלום כדי לעלות..

חסרונות: יוסי בונן ממש לא חדש במחוזותינו, אבל זו פעם ראשונה שהוא מתחרה על עלייה לליגת העל והלחץ גדול. תומר גינת משחק כמו גדול, אבל הוא עדיין שחקן צעיר וצריך לראות עד כמה טראומת המשחק החמישי מהשנה שעברה נגד קרית גת יושבת לשחקנים בראש..

הפועל כפר סבא

מאמן: ברק דמיציאן

מאזן: 14-12

מאזן בית: 6-7

מאזן חוץ: 8-5

תוצאה ממוצעת: 79.3-79.4

מלך הסלים: ורנון טיל 18 נקודות

מלך הריבאונדים: ורנון טיל 10.3

מלך האסיסטים: ורנון טיל 6.2

מלך החטיפות: ורנון טיל 2.7

מלך האיבודים: ורנון טיל 3.2

העונה הסדירה: באופן חריג יחסית עבור קבוצה שלא עשתה את הפלייאוף בעונה שעברה, כפר סבא הצליחה לשמור על צמד הזרים שלה טיל וריילי וטוב עשתה. ברק דמיציאן החליף את דרור בריגר על הקווים והביא איתו רוח לחימה. הצוות הישראלי צעיר ומוכשר, דניאל דנינו, איתן רוטנברג, עדי כהן סבן, יונתן מור ולאורך כל העונה הקבוצה הייתה בן מבט חושש לתחתית לתקוות הפלייאוף שהתממשה מחזור אחד לפני העונה הסדירה. כפר סבא כבר ניצחה העונה בקרית אתא, אבל למעשה זה הניצחון היחיד על אחת מארבע הראשונות..

יתרונות: אין מה להפסיד. הקבוצה של ברק דמיציאן לא מפחדת מאף אחד, תגיע כדי להרביץ ולנשוך ולא כדי להתפרס בפני אף אחד. יש לה צמד זרים מוכשר, ישראלים צעירים ונחושים ואף אחד לא מצפה ממנה לכלום…

חסרונות: מבט למעלה על מובילי הקבוצה יגלה תלות מוחלטת בורנון טיל שמוליך את הקבוצה בכל קטגוריה אפשרית. דנינו, מור וכהן סבן מאוד מוכשרים, אבל חסרי ניסיון ובפלייאוף צריך הרבה יותר ניסיון כדי להגיע רחוק.. .

הסדרה השלישית היא בין הפועל באר שבע מהמקום השלישי נגד מכבי רעננה מהמקום השישי. לד”ר יגאל אריאלי יהיה קל להחליט לאיזה משחק ללכת, כי שני הבנים שלו טמיר ולירז משחקים אחד נגד השני..

המפגשים הקודמים

בסיבוב הראשון 77-82 לבאר שבע במטרווסט

בסיבוב השני 81-85 לרעננה בקונכייה

 

הפועל באר שבע

מאמן: ישראל ברוך

מאזן: 8-18

מאזן בית: 4-9

מאזן חוץ: 4-9

תוצאה ממוצעת: 75.7-79.8

מלך הסלים: פול מריגני 16.2 נקודות

מלך הריבאונדים: ריימונד סייקס 10.8

מלך האסיסטים: טמיר אריאלי 5.4

מלך החטיפות: ריימונד סייקס 1.6

מלך האיבודים: פול מריגני 2.8

העונה הסדירה: באר שבע בנתה קבוצה שרוצה לעלות ישירות לליגת העל. השקיעו שם הרבה כסף בעיקר סביב ישראלים מוכחים כמו אלעד הופמן, אנטון שוטבין, טמיר אריאל ואוהד כהן. אבל לאורך כל העונה ובעיקר אחרי הפציעה הקשה של אלעד הופמן התחושה הייתה שצריך יותר. יניב סולמון המוכשר הגיע מיבנה, אלן סקוורר בא כדי לחזק את הקו האחרוי ובמהלך של הרגע האחרון קית’ קלנטון הגדול והאיטי הוחלף ע”י ריימונד סייקס האתלטי והקצת חלש. הקבוצה לא הראתה יציבות גודלה מדי ורק בשבועות האחרונים אפשר היה לראות את זה עם ניצחון גדול על עפולה 61-89 ושבועיים לאחר מכן הפסד בית קשה לקרית אתא במחזור הסיום. הבשורה הגדולה היא שהופמן חוזר. צריך לראות איך הוא יתקדם לאורך הפלייאוף ואם הופמן חוזר באר שבע מועמדת לעלייה.

יתרונות: לבאר שבע יש את אחד הסגלים הישראלים העמוקים בליגה ובפלייאוף זה משמעותי. אם הקונכייה יתמלא, זה יכול להיות היתרון הכי גדול של הקבוצה מהדרום, אבל בינתיים האולם הוא לא מבצר והקבוצה הפסידה בו יותר מדי פעמים.

חסרונות: אין ספק שהפציעה של הופמן שינתה את התוכנית של ישראל ברוך. אבל ההחלטה לקראת סיום העונה להחליף את קית’ קלנטון בריימונד סייקס משמעותית לא פחות ולא בטוח שזה האיש להתמודד עם האנשים הגדולים של היריבות לעלייה, ג’מיס סמית’, דמימטירוס תרידוול, דאליס ג’וינר ומרשל מוזס.

 

מכבי רעננה

מאמן: ברק פלג

מאזן: 11-15

מאזן בית: 6-7

מאזן חוץ: 5-8

תוצאה ממוצעת: 78.2-79.6

מלך הסלים: ראיין פירסון 20.1 נקודות

מלך הריבאונדים: סמואל גיבנס 11.3

מלך האסיסטים: גיא לביא 7.4

מלך החטיפות: גיא לביא 2.7

מלך האיבודים: גיא לביא 3

העונה הסדירה: קצת לפני העונה קיבל ברק פלג מתנה גדולה כשעמית בן דוד חתם בקבוצת נעוריו ויחד איתו העמיד את אחד הקו האחוריים האיכותיים בליגה עם גיא לביא, רום גפן ולירז אריאלי. רעננה לחמה כמו פלג וכמו דניאל גור אריה, הייתה כמעט כל העונה בתוך השמיניה הראשונה, הפתיעה מדי פעם את הגדולות, הפסידה קצת יותר מדי לקטנות ומגיעה רגועה מאוד לפלייאוף.

יתרונות: את רעננה בנו כדי לא לרדת שוב ליגה ולחכות כדי שמישהו אחר יתפרק והקבוצה כבר עמדה ביעדים שלה ובגדול. אין ספק שלניסיון של בנדה יש משקל גדול במשחקי פלייאוף לחוצים והוא לא המנוסה היחיד בקבוצה הזו…

חסרונות: משהו חסר בקבוצה הזו ורואים את זה כל העונה. רעננה לא עמוקה מספיק, בעיקר בקו הקדמי ולא מוכשרת מספיק, כדי ללכת עד הסוף .

הסדרה הרביעית היא בין הפועל עפולה מהמקום הרביעי לעירוני ר”ג מהמקום החמישי. בסוף הסדרה הזו נדע איזה רועי רואה רחוק. רועי פרל של עפולה או רועי חגאי של ר”ג.

המפגשים הקודמים

בסיבוב הראשון 74-86 לעפולה בזיסמן

בסיבוב השני 75-79 לר”ג בעמק

הפועל עפולה

מאמן: רועי פרל

מאזן: 3-10

מאזן בית: 5-8

מאזן חוץ: 4-9

תוצאה ממוצעת: 77.4-84.2

מלך הסלים: קלי ביידלר 18.9 נקודות

מלך הריבאונדים: קלי ביידלר 9.3

מלך האסיסטים: זיו בן צבי 5.6

מלך החטיפות: זיו בן צבי 2.5

מלך האיבודים: מרשל מוזס 2.8

העונה הסדירה: בעופלה הצהירה לפני העונה שהפעם רוצים ללכת עד הסוף. רועי פרל הביא נדוניות יפות מאוד ממגדל העמק וצוות הזרים נראה מבטיח. אבל הכל השתמש כשברנדון בראון נטש והמשך ז’לברטו קלאבל נפצע. הזרים החדשים אחדמוכר וטב כמו בידלר, השני טוב ולא מוכר כמו מוזס והסגל נראה יציב כעת. אבל הקבוצה לא בכושר טוב, הובסה לא מזמן בבאר שבע וממש לא מזמן הפסידה בבית לר”ג היריבה בפלייאוף.

יתרונות: האולם בעפולה הוא אחד הביתיים בליגה והמאזן בהתאם. רועי פרל מאמן מנוסה ופיקח, הישראלים שלו מאוד מנוסים, בעיקר נועם מטלון שהיה כמעט בכל סרט ובטח שאיגור סימין.

חסרונות: התלות בזיו בן צבי גדולה מאוד. זה נכון שגם טסלר ובר אבן יכולים להוביל כדור, אבל יש מעט מדי שחקנים יוצרים וצמד הזרים בעמדות הפנים. לא ברור מי יוכל להתמודד עם נייט מילר כזה ישחק בעמדות הגארד.

עירוני ר”ג

מאמן: רועי חגאי, החליף את וליקו פרוביץ’

מאזן: 9-17

מאזן בית: 5-8

מאזן חוץ: 4-9

תוצאה ממוצעת: 81.7-83.4

מלך הסלים: נייט מילר 19.2 נקודות

מלך הריבאונדים: נייט מילר 7.3

מלך האסיסטים: נייט מילר 4.3

מלך החטיפות: נייט מילר 3.9

מלך האיבודים: שון דניאל 2.4

העונה הסדירה: אין קבוצה שעברה יותר שינויים מר”ג העונה. הפתיחה הייתה נוראית תחת פרוביץ’ המאמן שלא התאים. ר”ג ניצחה רק פעמיים בששה המחזורים הראשונים והרכבת החלה. הזרים הוחלפו, חלקם יותר מפעם אחת וגם אור לאומי הצטרף. אבל אין ספק שהחזרה של עמית תמיר משמעותית מהכל ור”ג נראית היום מהחזקות בליגה עם 9 ניצחונות רצופים בסיום העונה.

יתרונות: לר”ג יש הכל. מאמן שעלה ליגה, נייט מילר, ככל הנראה הזר הטוב בליגה שגם הוא כבר עלה ליגה, עמית תמיר, שון דניאל, גארדים נהדרים כמו גל איתן ואיתי גרינבוים, הנפח של ג’מיס סמית’ ויונתן לוי.

חסרונות: אולם זיסמן לא ממש ביתי ור”ג תאלץ לשחק בכל הסדרות בלי יתרון ביתיות גם באולמות קשים כמו עפולה ואולי קרית אתא ואחרים. זה לא קל בכלל. .