המחזור ה-14 בליגת העל לנשים: ניצחון לרמת חן על אשדוד

הערב התקיים המחזור ה-14 בליגת אתנה ווינר לנשים בכדורסל. במשחק המרכזי גברה מכבי רמת חן/בליך על האלופה מכבי אשדוד והשלימה עליה ניצחון כפול. מכבי רעננה הפתיעה בביתה את אליצור חולון. הפועל זכרון/מעגן חזרה לנצח ועצרה את הפועל פתח תקווה. בנות הרצליה גברה בחוץ על הפועל ראשון לציון.

מכבי רמת חן/בליך – מכבי בנות אשדוד 71:77 (37:43)

מפגש הצמרת בין המארחת מכבי רמת חן/בליך לבין האלופה מכבי אשדוד סיפק הערב דרמה איכותית כיאה למשחק עונה. רבע ראשון התנהל בצורה שקולה עם יתרון קל לרמת חן שהצליחה להשיג יתרון מזערי 16:17 בסיום. את הרבע השני פתח רמת חן בריצה של 0:10 ואף הצליחה להגדיל את היתרון ל 15 נקודות. בשלב זה, הורה מאמן אשדוד על שינוי הגנה, מעבר אזורית מהלך שהצליח לבלום השטף של רמת חן. קטיה לויצקי שבלטה באשדוד סייעה להחזיר את אשדוד למשחק שבריצה של 0:9 וקבוצה צימקה את הפער לכדי שש עם הירידה למחצית (43:37).

בתחילתו של הרבע השלישי נקלעה שחקנית רמת חן, דניאל אדמס, למצוקת עבירות (4) עובדה שאילץ את מאמנת הקבוצה שירה העליון להושיב אותה על ספסל. בדקות אלו הצליחה אשדוד לצמק את הפער לכדי נקודה הפרש 58:57. המשחק נמשך צמוד גם ברבע הרביעי אך צ'לסי הופקינס (רמת חן) השחקנית של הרגעים המכריעים, הצליחה גם הערב לספק את מירב הנקודות בדקות הקריטיות ולקבוע את תוצאת הסיום 71:77.  בכך השלימה מכבי רמת חן/בליך ניצחון כפול על האלופה וביססה את מעמדה בראש טבלת הליגה.

גם הערב הוכתרה הופקינס לשחקנית המצטיינת של המשחק וקיבלה מכונית פיאט טיפו לסוף שבוע מתנת חברת פיאט המעניקה חסות לליגה.

יצוין כי במסגרת שיתוף הפעולה עם חברת פיאט, אירחה הערב מנהלת הליגה בשיתוף הערב בשיתוף עם קבוצת מכבי רמת חן/בליך 50 שחקניות כדורסל מאגודת הכדורסל של אום אל פאחם.

מכבי רעננה – אליצור חולון 72:78 (30:32)

רעננה השיגה הערב ניצחון ביתי חשוב מבחינתה המעניק לה קצת אוויר להמשך הדרך ומרחיק אותה במעט מתחתית הטבלה. המאחרת הכתיבה את הקצב במרבית דקות המשחק. ג'יידה פיין וקריסמה פן ששיחקו 40 דקות כל אחת 20 נקודות כל אחת והובילו את רעננה לניצחון בסיום 72:78. בחולון בלטו אלכסיס הורנבקל ב עם 26 נקודות ונועה זליבנסקי עם 18 נקודות.

הפועל זכרון/מעגן – הפועל פתח תקווה 63:67 (39:36)

הפועל זכרון/מעגן השיגה הערב סוף סוף ניצחון לאחר 6 הפסדים רצופים. מנגד הפועל פתח תקווה שגילתה יכולת טובה בשלושת המחזורים האחרונים, נבלמה. המשחק נפתח צמוד עם יתרון קל לפתח תקווה בסיום הרבע הראשון 20:22. פתח תקווה המשיכה להכתיב את הקצב גם ברבע השני ובסיומו נשמר היתרון 36:39. האורחת המשיכה לשלוט במשחק גם ברבע השלישי של המשחק בזכות משחק טוב של אשלי בברלי (14 נקודות) אולם זכרון/מעגן לא אפשרה לה לפתוח יתרון דו ספרתי. ברבע האחרון התהפכה המגמה, פתח תקווה שמטה את היתרון ואפשרה למארחת לרוץ 8:16 תודות ליכולתן הטובה של אלכס הרדן ובריטני מילר (19 נקודות כ"א) שהובילה בסיום לניצחון 63:67.

הפועל ראשון לציון – בנות הרצליה 87:82 (44:40)

דניאל בקריי, הזרה החדשה של ראשון לציון שנחתה בארץ בסוף שבוע האחרון תרמה כבר בהופעתה הראשון בקבוצה 21 נקודות לצידה גילתה יכולת טובה חברתה לקבוצה שיי קלי (20 נקודות). השתיים לא הצליחו לעצור גם הערב עוד משחק מצוין של קישה המפטון מהרצליה שסיימה את המשחק עם 36 נקודות. הענקית (2.01) איימי בואייט תרמה גם היא 21 נקודות ויחד הובילו את בנות הרצליה לניצחון חוץ בעיר היין 82:87.