הנבחרת חזרה לקראת היורובאסקט; טקס פרידה ממומו לוצקי ייערך במשחק נגד איטליה

נבחרת ישראל חזרה לפנות בוקר ארצה ומחר תשוב להתאמן בהיכל מנורה מבטחים לקראת אליפות אירופה. בשעה 20:30 תקיים הנבחרת מפגש עם אוהדיה וביום שלישי בשעה 18:00 תקיים טקס כניסה קצר למלון הילטון. מאותו הערב ועד סיום הבית בארץ הנבחרת תשהה במלון ותתנהל לפי חוקי פיב"א והנחיותיה.

 

כבר מחר ינחתו בארץ 3 מהנבחרות האורחות, גרמניה, איטליה וליטא, שתגיע בטיסת צ'רטר מיוחדת כשעל המטוס 5 ממנהיגי אוהדיה עם 14 תופי ענק ודגלי פריסה.

ארבעה ימים לפני פתיחת המשחקים וקצב מכירת הכרטיסים רק הולך וגובר. נכון לעכשיו יש פחות מאלף כרטיסים פנויים למשחק הנבחרת נגד איטליה ביום חמישי ומעט יותר מזה למשחק נגד ליטא בשבת. באיגוד משוכנעים שההיכל יהיה מלא בשני המשחקים האלו. כ-1,500 כרטיסים נמכרו לאוהדים זרים, כמחציתם מליטא.

 

במעמד מכובד זה של אליפות אירופה ראשונה בישראל יקיים האיגוד מספר טקסים הוקרה לאנשי כדורסל בולטים. הטקסים יתקיימו במשחקי הנבחרת בסיום הרבע הראשון.

במשחק הראשון נגד איטליה יתקיים טקס הוקרה למומו לוצקי, המנהל האגדי של נבחרת ישראל, שמסיים בימים אלו 23 שנים בתפקיד ומעביר אותו בהצלחה  למוטי דניאל. במחצית יתקיים משחק מיוחד של הספיישל אולימפיקס עם כוכבי עבר של נבחרת ישראל.

במשחק נגד ליטא יתקיים טקס לשני שחקנים שפרשו בשנים האחרונות מהנבחרת, יניב גרין שיאן ההופעות בנבחרת עם 193 משחקים וחברו לקו הקדמי של הנבחרת לאורך שנים רבות עידו קוז'יקרו.

במשחק נגד גרמניה הטקס יהיה לנוח קליגר, הישראלי הראשון שנבחר להיכל התהילה של פיב"א.

ביום שלישי במשחק נגד גאורגיה נעשה כבוד נבחרת התעודה שלנו שסיימה במקום השני באליפות אירופה האחרונה בכרתים.

 

האיגוד שמח להזמין למשחקים את שחקני ומאמני העבר של נבחרת ישראל לדורותיה. שחקנים ושלבשו את די הנבחרת עד 80 פעמים יקבלו כרטיס אחד וכאלו עם מספר הופעות העולה על 80 יקבלו זוג כרטיסים לכל אחד מהמשחקים וכך גם מאמני העבר של הנבחרת וכולם ישבו באזור מרוכז בהיכל וכך ביציע אחד אפשר יהיה לראות את מיקי ברקוביץ', איתמר מרזל, טל בורשטיין, סטיב קפלן, חיים זלוטיקמן, צביקה שרף, מולי קצורין, עדי גורדון , חנן קרן ועוד הרבה מאוד מאמנים ושחקנים מפורסמים מהעבר הקרוב והרחוק יותר.

 

מעבר לפעילות בהיכל יתקיימו עוד מספר אירועים ברחבי ת"א. החל מיום חמישי בשעה 16:00, יפעל בנמל ת"א הפאן זון FAN  ZON כנהוג בכל אירוע ספורט גדול בעולם. כל המשחקים ישודרו שם בשידור חי על מסכי ענק, יהיו הפעלות לאוהדים ומשם יצאו ההסעות של אוהדי הנבחרות הזרות להיכל. הפאן זון יפעל גם בימים בהם לא מתקיימים משחקים וביום שישי בין השעות 11:00-15:00.

על פי הסיכום עם הליטאים, הוקם בחוף מציצים "חוף ליטא", שכמובן יהיה פתוח לקהל הרחב. השקה של המקום תהיה ביום שישי בשעה 13:00, במעמד ראש העיר ת"א יפו רון חולדאי, יו"ר איגוד הכדורסל עמירם הלוי וארווידאס סאבוניס האגדי, יו"ר התאחדות הכדורסל בליטא.