חצי גמר הפלייאוף בליגת העל לנוער, משחק מספר 1: רעננה ניצחה את מכבי ת"א; עמק יזרעאל גברה על הפועל ת"א

מאת אילון סלוס

סדרות חצי הגמר בליגת העל לנוער בשיטת הטוב מ-5 משחקים נפתחו כשעירוני רעננה פותחת את הסדרה, בהפתעה גדולה כשהיא מנצחת בחוץ את האלופה, מכבי ת"א וגונבת את יתרון הביתיות. בסדרה השנייה, הביסה מחזיקת הגביע, הפועל עמק יזרעאל, את הפועל ת"א.

משחק מספר 2 בשתי הסדרות יתקיים ביום חמישי.

משחק מספר 3 בסדרה בין הפועל עמק יזרעאל להפועל ת"א ביום ראשון הקרוב, 6.5 בשעה 17:00, ישודר בערוץ הספורט

 

המנצחות יפגשו לסדרת הגמר שיפתח בתאריך 16.5.2018.

 

 

הפועל עמק יזרעאל – הפועל ת"א 64-86 (0-1 להפועל עמק יזרעאל בסדרה)

האולם בנהלל אירח את משחק מספר 1 בסדרת חצי הגמר. המקומיים עמק יזרעאל בלבן פתחו עם סער בסון, איל ונדל, שלו לוגשי, דניאל קרבצוב וגבריאל צ'אצ'אשוילי מנגד האורחים באדום עם ים מדר, שחר עמיר, גיא פלטין, ארז בנימין ועומרי יאסו.

 

הרבע הראשון היה צמוד כשסער בסון וגבי צ'אצ'אשוילי מובילים את האורחים ומנגד שלשה וסל שדה של גיא פלטין ונקודות של ים מדר. בהמשך הרבע, האדומים נכנסו היטב למשחק כשעומר הראל עם שלשה וגיא עלוש עם סל ועבירה, מנגד דניאל קרבצוב עם 6 רצופות חתם את תוצאת הרבע 18-19 להפועל ת"א.

 

הרבע השני היה שייך למקומיים שקלעו באחוזים גבוהים מכל מצב. קרבצוב פתח את הרבע כפי שסיים את הקודם, וביחד עם ירדן אשכנזי ושלשות של סער בסון הובילו את עמק יזרעאל לפער דו-ספרתי. מנגד פלטין ומדר ניסו להחזיר את הפועל ת"א למשחק. אבל איל ונדל עם שלשה וסל קבע את תוצאת המחצית 34-43 לעמק יזרעאל.

 

ברבע השלישי המשיכו חניכיו של מאורו ספק ללהוט בהתקפה. ונדל עם שתי שלשות, לוגשי הוסיף אחת משלו, גבי עבד מתחת לסל, עמיר ועלוש ניסו למזער נזקים, אבל העמק בורחים עד 49-64 בתום הרבע השלישי.

ברבע האחרון האדומים מתל אביב הרימו ידיים. ונדל וגבי לא הורידו הילוך והמשיכו לפגוע מכל מצב ובסיום ניצחון 64-86 לעמק יזרעאל.

קלעו להפועל עמק יזרעאל:

איל ונדל 26, גבי צ'אצ'אשוילי 16, דניאל קרבצוב 14, סער בסון 12, ירדן אשכנזי 11, ליאל מלה 5, שלו לוגשי 3, רותם גורן 2

קלעו להפועל ת"א:

גיא עלוש 15, גיא פלטין 14 , ים מדר 12, עומר הראל 10, שחר עמיר  8 , רועי יחיאלי 3 , שחר לזר  2

 

מכבי ת"א – עירוני רעננה 78-75 (0-1 לעירוני רעננה בסדרה)

מכבי ת"א הגיעה למשחק הבית בהדר יוסף ללא דני אבדיה ופתחה עם עומרי סיניבר, דורי סהר, נדב אורון, עידן אלבר ונווה בן שמן מנגד רעננה עלו למגרש עם איתי גבע, איתמר סאקס, דניאל רון, גלעד מלניק ואיתי רם.

עומרי סיניבר פתח היטב עבור הצהובים מת"א עם שלשה וסל, מנגד גלעד מלניק עם שלשה משלו ונקודה מהקו. הקבוצות לא הצליחו לייצר נקודות. אלבר, אהרוני, וסהר מול נקודות של סאקס, רון, גבע, לדרמן ומלניק ובתום הרבע 16-15 לעירוני רעננה.

הרבע השני המשיך להיות צמוד. הצהובים הרימו הילוך בהתקפה. אלבר קלע היטב מהשדה ושלשות של סיניבר ונדב אורון, מנגד דניאל רון לבדו החזיק את רעננה במשחק. דקות טובות של שיר מוראידי מול שלשה של מלניק ונקודות מהקו של סאקס ובמחצית 33-34 למכבי ת"א.

ברבע השלישי רעננה בתצוגת הגנה שמשאירה את מכבי ת"א על 11 בלבד , ומהעבר השני בהתקפה לדרמן עם שלשה וסל ו-8 רצופות של דניאל רון ורעננה מייצרת בריחה עד 45-52 בתום הרבע השלישי.

ברבע האחרון רעננה שמרה על הפער ולא נתנה למכבי ת"א להתקרב. אורון המשיך ביכולת המצוינת שלו והמשיך ללהוט כשמלניק מוסיף נקודות משלו, מנגד אלבר לבדו ניסה להחזיר את מכבי ת"א למשחק עם 13 נקודות ברבע. רעננה עולים ליתרון מבטיח 73-78 מנקודות מהקו של דניאל רון ושלשה מסיימת של סיניבר חתמה את תוצאת המשחק 78-75 לרעננה שגונב את הביתיות וחוזרת הביתה למשחק מספר 2.

הרבו לקלוע לעירוני רעננה:

דניאל רון 36, איתמר סאקס וגלעד מלניק 12  אופיר לדרמן 7

הרבו לקלעו למכבי ת"א:

עידן אלבר 27, עומרי סיניבר 19, דורי סהר ושיר מוראידי 10