יש אליפות: לראשונה בהיסטוריה נבחרת העתודה של ישראל היא אלופת אירופה!!!

עשינו היסטוריה: נבחרת העתודה של ישראל היא אלופת אירופה החדשה לשנת 2018!!

בפעם הראשונה בהיסטוריה ואחרי שלוש פעמים בהן זכתה בסגנות, נבחרת ישראל עד גיל 20 עשתה את זה עם טורניר ענק ומשחק גמר לא פחות גדול כשניצחה את נבחרת קרואטיה 66-80.

זה היה ערב קסום שבו הוכיחו השחקנים הצעירים שלנו עד כמה הגיע להם לזכות בטורניר. גיל בני פתח מצוין את המשחק, מירון רוינה שלט מתחת הסלים, מייקל בריסקר ויובל זוסמן היו אחראים לעשות את הנקודות במחצית השנייה וכל שחקן שעלה מהספסל נתן פייט על הגביע. מחר בשעה 16:20 תנחת אלופת אירופה בישראל לקבל פנים מיוחדת עם הגביע.

גיל בני פתח נפלא את הגמר עם 5 נקודות, אסיסט והגנה נפלאה והוליך את ישראל ליתרון 3-9 אחרי שלוש דקות ולמרות פציעה קלה של מירון רוינה הנבחרת נראתה טוב. פסק זמן של הקרואטים החזיר אותם למשחק בעיקר בזכות הגנה חזקה והמשחק המהיר עבד לטובתם. שלשה של אבדיה ונקודות של צ׳אצ׳אשווילי שמרו על היתרון של ישראל בסיום הרבע הראשון, 16-20.

ישראל פתחה מצוין את הרבע השני, שלשה של זוסמן ונקודות של אבדיה סידרו יתרון דו ספרתי ראשון במשחק, 18-29 לישראל אחרי 3 דקות. קרואטיה שוב חזרה טוב מאד מפסק הזמן וצימקה עם שלשה ראשונה במשחק והגנה מעולה עד 23-29 אבל שתי שלשות רצופות של גיל בני החזירו את היתרון הדו ספרתי לנבחרת. חטיפות ומתפרצות של בריסקר יחד עם דקות נפלאות של רוינה במלחמה על הריבאונד, סידרו יתרון 34-45 בסיום המחצית הראשונה.

הקרואטים פתחו בטירוף את המחצית השניה ועם ריצת 2-11 מהירה צימקו עד 45-47 כשאריאל בית הלחמי לוקח פסק זמן. מייקל בריסקר היה זה ששבר את המומנטום ועם שלשה ואסיסט גדול לרוינה החזיר את הצבע לפנים של הנבחרת. סלים בצבע של זוסמן ורוינה סגרו את הרבע השלישי ביתרון ישראלי של 50-60.

מירון רוינה ועידו שבת פתחו נפלא את הרבע האחרון ויובל זוסמן בעבודת הגנה מעולה סחט עבירה בלתי ספורטיבית כדי לעלות את ישראל ליתרון 54-68, 7 דקות לסיום הגמר. שלשה ענקית של זוסמן שהגיע חד מאוד למאני טיים קבעה יתרון שיא לישראל והקהל הישראלי באולם בגרמניה היה בשמיים. גיל בני עם שלשה קבע כבר 19 הפרש, כשנותרו ארבע וחצי דקות לסיום והמשחק היה גמור. בריסקר נעץ שלשה אחרונה שהגדילה את היתרון אל מעבר ל-20 נקודות, והחגיגות החלו על הספסל הישראלי. בסיום 66-80 לנבחרת ישראל אלופת אירופה החדשה לשנת 2018.

קלעו לישראל: יובל זוסמן 17 (11 ריב'), גיל בני 17, מייקל בריסקר 16, מירון רוינה 14 (14 ריב'), דני אבדיה 6, גבריאל צ'אצ'אשווילי 4, עידו שבת 4, מיכאל מושקוביץ 2.