אדלשטיין: ״יש לנו בית מוות. זאת הכנה טובה״

נבחרת ישראל ערכה את מסיבת העיתונאים לקראת הטורניר היוקרתי שייערך מחר בארץ, במסגרתו תפגוש מחר הנבחרת את נבחרת סלובניה החזקה בהנהגת דראגיץ׳, דונצ׳יץ׳ ורדולף.

במשחק מחר יוכלו האוהדים להצטלם עם גביע אירופה, שיוצב בהיכל מנורה מבטחים כחלק מסבב בין המדינות.

״מתחילים את החלק האמיתי״, הצהיר אדלשטיין. ״הרמה עולה, למרות שבדרך כבר היו לנו את פינלנד ורוסיה, אבל הרמה עולה ונכנסים פה מרכיבים אחרים – משחקים בבית ביד אליהו, רצף משחקים כמו באליפות, שתי יריבות מהטופ של הכדורסל האירופי. מאוד נרגשים, מאוד מחכים לזה, ורוצים להיכנס לקצב. בדיוק עוד 14 יום בשעה הזאת מגיעים להיכל להתכונן למשחק הראשון מול איטליה. זה מתחיל להתקרב, וככל שמתקרבים יותר מרגישים את הדריכות והחדות אצל כולם מסביב, ומאוד מחכים למשחקים האלה״.

הנבחרת נמצאת ברצף מצויין של 6 ניצחונות מול 0 הפסדים בהכנה, אבל בנבחרת, מניסיון העבר, לא מייחסים חשיבות רבה לתוצאות משחקי ההכנה. ״בקמפיין הקודם עשינו 7-1 בהכנה והיה טורניר מצויין״, אמר מאמן הבחרת, ארז אדלשטיין. ״תמיד כיף לשפר ולתקן דברים כשאתה מנצח ולא מפסיד, אבל זו באמת לא הסוגייה. אני מכבד כל נבחרת שאנחנו משחקים איתה, אבל מלבד רוסיה ופינלנד לא שיחקנו עם אריות אירופה, שיחקנו עם מי שיכולנו. בקמפיין הקודם במשחקי האימון הפסדנו. יותר נעים בהכנה לא להתעסק עם סיפורים ויותר עם כדורסל. הבית שלנו הוא בית מוות, מאוד קשה למרות שאנחנו ביתייים, שיש לזה את הפלוססים והמיננוסים. במשחקי אימון לא ססופרים מאזנים״.

גיא פניני התייחס גם הוא למשחק מחר ולרצף: ״אנחנו רוצים לנצח בכל משחקון באימון, אז בטח שמשחק אימון. אנחנו באים ומנסים לנצח כל משחק והלוואי שנהיה 0-11. אין לזה חוקים, יכולה להיות הכה טובה ואליפות גרועה ולהיפך. אנחנו חיים את הרגע ואם אפשר לנצח משחק מנצחים משחק״.

אליהו סיכם את נושא ההכנה: ״אני לא מסתכל על ניצחונות והפסדים בהכנה, אלא על מגמת שיפור כקבוצה. משחקים מחר נגד סלובניה, זאת לא רומניה. לא משחק ראשון, הרמה גבוהה יותר, צריך להסתכל על כל משחק לגופו, וב-31 אף אחד לא יזכור אם עשינו 0-10 או 10-0״.

הנבחרת תפגוש מחר יריבה איכותית מאוד, אחת הטובות באירופה. ״זה עוד צעד בתהליך שלנו ליורובאסקט, לפגוש נבחרות מהרמות הגבוהות, שחקני NBA ויורוליג. עברנו הכל, שיחקנו בהרמות האלה, ובתור תהליך של נבחרת זה עוד צעד״, אמר פיני.
אליהו המשיך: ״סלובניה היא מהטופ באירופה, זה ניסוי כלים טוב מבחינתנו. גם פה בהיכל, גם נבחרת טובה. אמנם שעה קצת מוזרה אבל נתמודד עם זה, נשים את זה מאחורינו ונתעסק בכדורסל״.

אדלשטיין התייחס לשחקן ה-NBA של הנבחרת, עומרי כספי. ״עומרי מתאמן קשה. הוא הגיע לאן שהוא הגיע מהמחוייבות והתשוקה שלו, מלהתאמן קשה ומלהיות קשוח, וזה עומרי שתראו. זה מה שעומרי משדר. כמו באליפות הקודמת אני מאוד מקווה שעומרי יכנס לעיינים לאט לאט. ממנו אני ממש לא מודאג, הוא יהיה שם, הוא מחכה לזה, הוא יודע איך להכין את עצמו״.