ליאור ליפשיץ מציג: עלייה שלישית בשלושה גמרים?

מחר בצהריים ייצא לדרך גמר הליגה הלאומית לעונת 2015/16 באולם בגן נר (14:30, שידור ישיר בספורט 5), כאשר הפועל גלבוע/גליל  תארח את אליצור קרית אתא למפגש בין שתי הקבוצות החזקות בליגה שבסופו של דבר גם העפילו לסדרת גמר הפלייאוף.

אם בצד של המארחת זהו גיא דותן שיערוך הופעה רביעית בגמר הפלייאוף, הרי שבצד של קרית אתא זהו ליאור ליפשיץ (31) שעבורו זוהי הופעה שלישית בגמר כאשר בפעמיים הקודמות הוא גם חגג העפלה לליגת העל עם גבעת שמואל ב-2007/2008 ועם קרית גת בעונה שעברה.

עונה לא שגרתית עברה על ליפשיץ באתא. הוא הצטרף לקבוצה אחרי שליאור שגב נפצע, אבל מיד נפצע גם הוא ולמעשה חזר לשחק רק בחודשיים האחרונים של העונה, והוליך את קרית אתא לפינאלה נהדרת.

רגע לפני שהוא פותח את הגמר השלישי שלו, ליפשיץ מדבר על התחושות שעברו עליו השנה, על הגמר שמצפה לנו ומכתיר את שחקן העונה שלו.

ליפשיץ: "היו לנו שתי סדרות מאוד מאתגרות, קבוצות שהיקשו עלינו והוציאו מאיתנו את הכי טוב שאנחנו יכולים. אני שמח שהצלחנו להגיע לגמר, ועכשיו מתחילה הסדרה הכי חשובה".

ברבע הגמר מול כפ"ס יצאתם מבור מאוד עמוק שחפרתם לעצמכם.

"קיבלנו שיעור חשוב ומעניין. הפסדנו את המשחק הראשון אצלנו בבית, הגענו לכפ"ס בסיטואציה לא פשוטה ואני שמח שגם המזל היה איתנו וידענו לבוא ברגעים החשובים ולעשות את זה. אני מקווה שזה שיפר אותנו כקבוצה וכשחקנים".

ודווקא את חצי הגמר מול רעננה, שהיה אמור להיות על הנייר יותר קשה, עברתם בצורה חלקה יותר.

"רעננה קבוצה כל כך אינטלגנטית עם שחקנים מוכשרים ובעלי ניסיון כמו עמית בן דוד. הם היקשו עלינו מאוד, אבל אני שמח שלמרות הפציעות ידענו להתעלות על עצמנו ולעבור את הסדרה הזאת כמו שצריך".

לגמר אתם מגיעים כאנדרדוג?

"גליל היו מקום ראשון כל העונה, יתרון הביתיות יהיה שלהם, אבל מדובר בשתי קבוצות טובות שמאמינות שהן מסוגלות לעשות את זה. מהניסיון שלי לכל סדרה יש חיים משלה, ככה שזה פחות משנה מי פייבוריט ומי אנדרדוג אלא יותר חשוב מי מגיע לסדרה יותר מוכן כקבוצה".

צילום: עודד קרני
צילום: עודד קרני

 

כמה זה יהיה מאכזב אם לא תצליחו לעלות לליגת העל?

"אנחנו מאוד רוצים את זה, ואנחנו פחות בעניין של אכזבות. כששמחים אין כשלונות, ואני מרגיש שאנחנו קבוצה שמחה. כמובן שכולנו בציפיה לעשות את זה, אבל עברנו דרך מאוד מיוחדת ביחד, דרך של ביחד. אנחנו קבוצה מאוד מגובשת מחוץ למגרש, אבל גם על המגרש אנחנו אחד בשביל השני. יש משהו מיוחד בקבוצה הזאת, הצוות המקצועי, ההנהלה, האגודה עצמה היא מאוד משפחתית. אם אני מסתכל על התמונה הרחבה היותר, אז הדרך מאוד חשובה, והדרך הייתה מיוחדת וטובה. אני שמח שזכיתי לשחק בקבוצה כזאת".

באופן אישי, עברה עליך עונה לא שגרתית.

"בהחלט. עונה קצרה, עונה של חודשיים שאני משחק. הגעתי למקום שבו כולם קיבלו אותי בזרועות פתוחות. אין סיום של עונה יותר מתוק מהחודשיים האלה שהיו לי כאן. אם זה מבחינת האנשים שהכרתי, השחקנים החדשים, המאמן שנוצר בינינו קשר מיוחד. כרגע אני עוד לא רוצה לסכם אלא להתכונן למשחק החשוב שלנו".

מדובר במעמדים שבהם גם הניסיון משחק תפקיד משמעותי, ואתה השחקן הכי מנוסה של קרית אתא. בטח ובטח במעמדים האלה.

"אני אגיע ואתם את הכי טוב שאני יכול, אנסה לתרום לחברים שלי לקבוצה מהניסיון שלי ממה שעברתי. להגיד את המילה הנכונה בזמן הנכון. לתת את המסירה הנכונה ברגע הנכון".

זה גמר שלישי שלך, ושני ברציפות אחרי שבעונה שעברה עשית את זה עם קרית גת.

"בשנה שעברה סיימנו מקום שלישי עם קרית גת ועלינו ליגה. זה גמר שני שלי ברציפות, כיף לי ואני שמח ומאושר. להגיע לגמר בליגה שהיא כל כולה ישראלית, ליגה כחול-לבן כשאנחנו בדיוק ביום העצמאות, ויש חשיבות לעובדה שאנחנו משחקים בליגה ישראלית שמגיעים אליה כל כך הרבה חבר'ה צעירים לצפות ולראות אותנו".

מיהו שחקן העונה שלך בלאומית?

"תומר גינת. הוא אחד הגבוהים הכי טובים לא רק בלאומית אלא גם שליגת העל. הוא בחור מיוחד עם אופי נדיר. הוא שחקן שצריך לשחק ברמות הכי גבוהות של הכדורסל הישראלי".

והזר המצטיין?

"ג'וליאן מילס".

לסיום, אפשר לחלץ ממך הבטחה שאתה קופץ למזרקה אם וכאשר תעשו את זה ותעלו ליגה?

"אני נותן לשמחה שלי לצאת באופן ספונטני. אני מאחל לעצמי שהבעיה שלי תהיה איך לשמוח בסיום הסדרה. אני פחות בעניין של מזרקות, אבל בטוח שאמצא דרך לשמוח".