ליגת העל לנוער: סיכום המחזור ה-1

מאת: אילון סלוס: ליגת העל לנוער פותחת עונה. 20 קבוצות בשני מחוזות ייאבקו על התואר הנכסף: אלופת המדינה לנוער לעונת 2018/19.

שיטת המשחקים:

בשלב הראשון תתקיים ליגה רגילה בת שני סיבובים בשני מחוזות: צפון ודרום, כשבכל ליגה עשר קבוצות.

גמר סל

בתום הליגה, ארבע הראשונות מכל מחוז תעפלנה לשלב רבע גמר אליפות המדינה לנוער, בשיטת ההצלבה: הראשונה במחוז צפון נגד הרביעית במחוז דרום,  השנייה במחוז צפון נגד השלישית במחוז דרום, הראשונה במחוז דרום נגד הרביעית במחוז צפון, השנייה במחוז דרום נגד השלישית במחוז צפון.

ברבע הגמר ייערכו המשחקים בשיטת הטוב מ-3 משחקים, כשהקבוצה הבכירה בדירוג הליגה תארח את המשחק הראשון והשלישי (במידת הצורך).

בחצי הגמר ובגמר, המשחקים ייערכו בשיטת הטוב מ-5 משחקים כשהקבוצה הבכירה בדירוג תארח את המשחק הראשון, השלישי והחמישי (במידת הצורך). במידה ושתי הקבוצות תתפוסנה את אותו מקום המשחק החמישי יתקיים באולם נייטרלי.

בית תחתון

מקומות 5-10 בכל מחוז , יורדות לבית התחתון, שבו יתקיים סיבוב אחד של משחקים, כשהקבוצות גוררות עימן את כל הנקודות והתוצאות מהליגה הרגילה. שתי האחרונות מכל מחוז יורדות לליגה הלאומית ושתיים מכל מחוז בלאומית עולות לליגת העל.

 

מחוז צפון

מכבי אסי חיפה – אליצור עירוני נתניה 67-81

אסי חיפה אירחה למשחק פתיחת העונה את אליצור נתניה למפגש בין שתי קבוצות עם יומרות לפלייאוף העליון. כיאה למשחק צמרת התנהל משחק ברמה טובה שבסיומו המקומיים שומרים על הבית ומנצחים 67-81.

הרבע הראשון היה שקול כשדניאל נג'ר מוביל את המקומיים, ומנגד עומר ותד מחזיק את נתניה במשחק, ובסיום הרבע 14-18 לחיפה.

ברבע השני המשחק המשיך להיות שקול. מקסים פוקסמן עלה מהספסל עם 4 נקודות רצופות ושלשות של נועם פרץ ועומר סדן דואגים לחיפה לשמור על היתרון שלה. מנגד סער יהודה עם שלשות משלו וסיומת טובה של יונתן שישפורטיש ובמחצית 31-36 לחיפה.

הרבע השלישי היה כולו מכבי אסי חיפה שעבדו היטב משני צידי המגרש. פוקסמן, נג'ר ופרץ קלעו מכל מצב ויאיר אלבוים חתם רבע נהדר לחיפה שבסיומו היא בורחת עד 43-62.

ברבע האחרון נתניה ניסו לחזור למשחק , אבל זה היה מעט מדי מאוחר מדי. רן יצחקי ובן ספוקיני נכנסו למשחק ושלשות של רפאל טקץ, איתי חנן ובן ספוקיני לא הספיקו מול רבע טוב של נועם פרץ ובסיום 61-87 לחיפה.

הרבו לקלוע למכבי אסי חיפה: נועם פרץ 20 (5 שלשות), דניאל נג'ר 18, עומר סדן 13, מקסים פוקסמן 12

הרבו לקלוע לאליצור נתניה: בן ספוקייני 18, עומר ותד 17, סער יהודה ויהונתן שישפורטיש 9,

 

הפועל גלבוע מעיינות – הפועל עמק יזרעאל 75-70

מחזור ה-1 בליגת העל לנוער הפגיש את דרבי העמקים כבר במחזור הפתיחה ששתי הקבוצות מגיעות בסגלים מלאים.

150 צפו בדרבי רגוע ושלו שרוח המשחקים בשנים האחרונות בליגת העל לנוער ובנערים לאומית בין שני המועדונים רחוקה מאוד מהאווירה במשחק זה.

הפתיחה הייתה של המקומיים, כשחן ארצי וסגל מובילים אותה ליתרון מהיר 6-14 ופסק זמן של ספאק . האורחים חזרו אחרת לגמרי מהפסק זמן ורצו ל10-0 בראשות יהל פלג ואופק סהר והפכו את התוצאה. סגל המצויין המשיך בשלו ועם שתי שלשות כולל אחת מחצי מגרש על הבזאר של הרבע, ומוריד את האדומים ביתרון 21-22 בסיום הרבע הראשון.

ברבע השני המשחק הצמוד נמשך . צ'יבוטרו, סגל וארצי דאגו לנקודות בצד האדום ולוגשי, פלג, מלה ואשכנזי דאגו לצד הכחול. האדומים שניסו להיכנס למומנטום ראשון לא הצליחו, והכחולים נשארו דבוקים ובסיום המחצית הראשונה 34-35 גלבוע/מעיינות .

בפתיחת הרבע השלישי האורחים עולים ליתרון זעיר אבל חן ארצי סגל ואוחנה מחזירים את היתרון 45-51, ועם 2-3 התקפות שיכולות להביא אותם לדו ספרתי ראשון אבל החלטות לא טובות של המקומיים, ומנגד התעוררות של גורן ושלשה של אופק סהר מורידות את העמק במינוס 2 בלבד ובסיום הרבע השלישי 51-53 גלבוע/מעיינות.

ב-4 דקות הראשונות לרבע גלבוע/מעיינות מוליכים 55-57. אבל אז מלה ו-2 שלשות של רותם גורן עלו ליתרון השיא של האורחים (63-57 ) ופסק זמן של צבעוני 5 דקות לסיום. גם מהפסק זמן חזרו רק הכחולים, כשהאדומים עושים כל טעות אפשרית, כשכל אחד מנסה להציל את המולדת והכחולים רצים עד 75-62 1:40 לסיום . צבעוני בפסק זמן אחרון ניסה להפיח רוח חיים באדומים שעלו וסגרו ריצה של 0-8 אבל זה כבר היה מאוחר מדיי והאדומים לא צולחים את מחזור הפתיחה ובעיקר לא צולחים את דקות ההכרעה ובסיום ניצחון לעמק יזרעאל 70-75.

קלעו לגלבוע/מעיינות : 

עידו סגל -29 נק' 8 כ"ח, 3 אס' , חן ארצי – 14 נק, 7 כ"ח , דביר אוחנה -9 נק' , אלון מורגנשטרן -6 נק' , רון קופר -5 נק' ,6 אס', 3 חטיפות , תומר ציבוטרו -4 נק' , 6 כ"ח , יובל כוכבי- 3 נק' , שיחקו ותרמו אך לא קלעו : איתי סדרס, ירין תורגמן, אלון קוזניציקי ועמית סלמן

הרבו לקלוע לעמק יזרעאל:

אופק סהר-17, רותם גורן -11, ירדן אשכנזי- 10 , אוהד דקל -10 , שלו לוגשי-8 , ליאל מלה-7 , יהל פלג-6

 

מכבי רעננה עירוני – מכבי הוד השרון 64-66

ליגת העל לנוער נפתחה בדרבי מסקרן בין מכבי עירוני יורם רעננה למכבי הוד-השרון. האורחים, שהחמיצו ניצחון ב"מטרווסט" בעונה שעברה, רשמו בסיום העונה ניצחון ראשון נגד רעננה לראשונה מאז נובמבר 2011 עם ניצחון ביתי וקיוו לחבר ניצחון שני ברציפות.

אחרי פתיחה שקולה ויתרון מקומי קטן של 7-8, העבירו הכחולים הילוך בראשות גיל נויוביץ ויואב אוסלקה ורצו קדימה עד ל-23-17 אחרי עשר דקות. קבוצתו של רון נוה שיפרה את הגנתה בתחילת הרבע השני ונהנתה משלשות של אופק גופר ויונתן מושקוביץ', שיחד עם נדב סיבוני הפכו את התוצאה ל-24-25, אולם הוד-השרון הגיבבה עם נויביץ, שיחד עם אוסלקה קבעו 33-30 בהפסקה.

שחקניו של חי דוידי המשיכו להחזיק ביתרון קטן גם במרבית שלבי המחצית השנייה – נויוביץ ואלון דורי המשיכו ל-39-33, אך פנינת השרון לא נשברה ועם שלשות של איתמר רוט ויהל מלמד מנעה מאוסלקה וחיברו לברוח לפער גדול יותר ועל הלוח 48-43. הדקות הראשונות של הרבע האחרון היו בסימן של איתי גבע בצד השל הלבנים, כשנקודות שלו הורידו ל-49-47. שקד שגב הגדיל ל-53-48, לפני שגלעד מלניק בשלשה היחידה שלו בערב הזה וגבע איזנו ל-55-55 עם שתי דקות וחצי על השעון. שתי הקבוצות נראו תשושות, אבל נויביץ בסל חשוב העלה ל-58-55 אחרי נקודת-עונשין של דורי. סיבוני קלע רק אחת וניב זרחוביץ יכול היה לסגור סיפור אולם דייק גם-הוא רק באחת מהקו – 59-56 עם 20 שניות לשחק. המקומיים הלכו לרוט, שסחט עבירה ובקור-רוח קבר את שלוש הזריקות ואיזן את התוצאה. בזמן שנותר האורחים לא מצאו את הסל ואנחנו בהארכה.

הלבנים לא ניצלו את המומנטום ופיגרו ברוב הארכה בעקבות נקודות של נויביץ, אך גופר, מלניק ושוב גופר הפכו ל-64-65. עצירה מקומית איפשרה לסיבוני לקלוע עוד אחת מהעונשין ולהוד-השרון שוב היה כדור אחרון ביד – ושוב היא לא תירגמה אותו לנקודות והביתיים סימנו ניצחון חשוב מאד 64-66 בסיום.

הפועל כפר סבא אביב – הפועל גליל עליון צפת 41-72

הפועל עמק חפר – א.ס. רמת השרון עלומים 54-91

 

טבלת מחוז צפון

  1. הפועל עמק חפר 2
  2. הפועל כפר סבא אביב 2
  3. מכבי חיפה אסי 2
  4. הפועל עמק יזרעאל 2
  5. מכבי רעננה עירוני 2
  6. מכבי הוד השרון 1
  7. הפועל גלבוע מעיינות 1
  8. אליצור עירוני נתניה 1
  9. הפועל גליל עליון צפת 1
  10. א.ס.רמת השרון עלומים 1

 

מחוז דרום

הפועל נס ציונה איתי – הפועל ת"א אברהם 85-76

הפועל ת"א, הטוענת לכתר שהרשימה בטורניר ת"א, פותחת עונה בניצחון חוץ על הפועל נס ציונה 76-85.

המארחת בלבן, נס ציונה, פתחו בחמישייה עם תומר אברמוביץ, שקד ג'רסי, עומר דמתי, גיל דרוקר ואופיר גולדשטיין מנגד הפועל ת"א באדום עם יובל אדוסי, גיא עלוש, עידו ברגמן, שחר לזר ועומר בן דוד.

האדומים פתחו את המשחק היטב והשתלטו עליו מתחילתו. גיא עלוש פתח עם 8 נק' רצופות עבור האדומים. מנגד ג'רסי ואברמוביץ מנסים להחזיק את המארחת במשחק. עלוש המשיך ללהוט ביחד עם שלשות של לחוביץ, סל ועבירה של לזר נתנו את האות לבריחת האדומים. עמרי יאסו ודניאל הילל עלו מהספסל וחתמו את תוצאת הרבע 14-24 להפועל ת"א.

ברבע השני, נס ציונה חוזרת למשחק. סל ועבירה ושלשה של אברמוביץ בתוספת שתי שלשות של דרוקר והפער מצטמצם. מנגד, הילל וברגמן באדום עם שלשות משלהם ובמחצית 36-41 להפועל ת"א.

ברבע השלישי, חניכיו של יוסי פוקס המשיכו במומנטום. אברמוביץ להט מכל מקום וביחד עם דמתי העלו את נס ציונה ליתרון במשחק. ים מדר שעלה מהספסל ביחד עם גיא עלוש ועומרי יאסו שמרו את האדומים בתמונה ובתום הרבע 62-59 לנס ציונה.

ברבע הרביעי, חניכיו של ערן גמזו העלו הילוך ועלו חדים יותר. לזר פתח את הרבע טוב עבור האדומים וביחד עם עומר בן דוד וים מדר החזירו את היתרון לאדומים. שלשות של גל כץ ואור גרבר לא עזרו למארחת ובסיום 76-85 להפועל ת"א.

קלעו להפועל ת"א:

ים מדר 16, שחר לזר 14, גיא עלוש 13, דניאל הילל 10, עומרי יאסו 9, אריאל לחוביץ 8, יובל אדוסי ועומר בן דוד 6,   עידו רגמן 3

הרבו לקלוע לנס ציונה:

תומר אברמוביץ 25, עומר דמתי 19,גיל דרוקר 10, גיל כץ 9

הפועל ירושלים עזרא – הפועל יורם חולון 88-68

משחק פתיחת העונה הפגיש את הפועל ירושלים מול הפועל חולון באולם דנמרק בירושלים. המקומיים עלו בחמישייה עם אריאל דרעי, אלון אפל, יונתן נסייר, טמיר בראלי וטל בן עטר. חולון עם אדי גיטמן, יונתן בן בסט, שגיא שטיינמן, רועי מדינה ויוני אמינוב.

ירושלים פתחו את המשחק טוב עם שלשה של טמיר בראלי וסלים של טל בן עטר ואריאל דרעי ועלו ל7-0. שגיא שטיינמן ונועם להט קלעו גם לחולון וזה כבר 8-7. ים איבדו כדורים ללא הפסקה וחולון ניצלו זאת לסלים קלים. גם חולון לא הצליחו לשמור על הכדור ואיבדו הרבה מאוד וירושלים מצליחים לרדת בסיום הרבע הראשון ביתרון 18-17.
ברבע השני חולון המשיכו במשחק היעיל ועלו 23-20 ניר סופרי עם 2 שלשות החזיר את המקומיים אבל ההגנה של חולון לא נתנה לירושלים לקלוע ושלשה של בן בסט מעלה את חולון ל33-28 שנותרו 2 דקות למחצית. חולון המשיכו בהגנה הטובה ובתוספת נקודות של יונתן בן בסט וירדו למחצית ביתרון השיא 38-30.

למרות נקודות של דרעי ויותן נסייר חולון הצליחו לשמור על הפער ו-4 דק' לסיום הרבע השלישי עלו ל-50-38 כשירושלים לקחו טיים בניסיון לחזור למשחק. חולון המשיכו לשלוט במשחק ועלו ל56-38. ירושלים המשיכו להחטיא וגם לתת לחולון לחדור בכל התקפה עד לטבעת ובסיום הרבע השלישי 62-45 חולון.

בן בסט ומדינה קלעו וחולון המשיכו בשליטה, ירושלים לא מצאו את הטבעת והפער כבר עלה מעל 20 הפרש. ירושלים עברו ללחוץ על כל המגרש והורידו ל– 13 נק' הפרש שנותרו 4 דקות כשחולון מזעיקים פסק זמן. ירושלים ניסו שוב ללחוץ אבל שטיינמן הרגיעו את האורחים והחזיר ל20 הפרש ובסיום 88-68.

קלעו לירושלים:

אריאל דרעי 11, ניר סופרי 9, רז אפיק 8, טמיר בראלי 7, יונתן נסייר 7, רותם קמיניץ 5, טל בן עטר 4, גלעד אילוז 4, רוי ג'וסלה 4, אלון אפל 3, מעוז בטש 3 ונדב תורג'מן 3.

קלעו לחולון:

יונתן בן בסט 29, שגיא שטיינמן 22, עילאי ברגיל 12, רועי מדינה 11, אדי גיטמן 9, נועם להט 5 ודניאל ציצואשוולי 2.

בני הרצליה – מכבי רחובות עומר 79-64

אליצור יבנה – א.ס. אשקלון 62-83

מכבי ת"א טדי – מכבי ראשל"צ איציק (נדחה למוצ"ש 20.10)

 

טבלת מחוז דרום

  1. אליצור יבנה 2
  2. הפועל יורם חולון 2
  3. מכבי רחובות עומר 2
  4. הפועל תל אביב אברהם 2
  5. הפועל נס ציונה איתי 1
  6. בני הרצליה 1
  7. הפועל ירושלים עזרא 1
  8. א.ס. אשקלון 1
  9. מכבי ראשלצ איציק 0
  10. מכבי תל אביב טדי 0