ליגת העל נשים, מחזור 1: הרצליה ניצחה ברמה"ש, האלופה אשדוד גברה על הפועל פ"ת

 

סיכום המחזור ה-1 בליגת אתנה ווינר נשים: הרצליה ניצחה את רמה"ש, אשדוד גברה על הפועל פ"ת, רמת חן ניצחה את ראשל"צ ואס"א ירושלים ניצחה את אליצור חולון.

 

רמה"ש – בנות הרצליה 69:56

הדרבי של נציגות השרון הסתיים כשידה של הרצליה על העליונה. אחרי מחצית ראשונה שקולה, הצליחה החבורה של גלעד כץ וטלי נוי לברוח ברבע השלישי, בדרך לסיפתח חיובי לעונה החדשה. רמה"ש נראתה לא מחוברת לפרקים, ותקווה להשיג את הניצחון הראשון בשבוע הבא בחוץ מול רמת חן/בליך. סנואו בלטה מעל כולם במשחק שיא של דאבל-דאבל.

המפגש בין שתי הקבוצות התקיים במסגרת 'המשחק הוורוד' המסורתי לציון חודש המודעות לסרטן השד הבטיח. עוד נערך לפני שריקת הפתיחה טקס הוקרה לאירה חשיבון בת ה-51, אקסית רמה"ש ואחת הישראליות המובילות של הליגה בשנות ה-80 וה-90.

הירבו לקלוע להרצליה: סנואו 23 ו-12 כ"ח, המפטון 15, תומאס 14 ו-6 אס', סואץ-קרני 7

הירבו לקלוע לרמה"ש: קנון 20 ו-12 כ"ח, מינסי 13 ו-4 כ"ח.

תגובות:

גלעד כץ, מאמן בנות הרצליה: "למרות הניצחון היו לנו הרבה בעיות במהלך

המשחק. אסור לשכוח שזה רק המחזור הראשון. אני שמח שנלחמנו והמשכנו את הרעב מהעונה שעברה יחד עם הרצון לעבוד קשה. הראינו הרבה אופי נגד קבוצה מצוינת שעוד תדבר חזק השנה. ננסה לבוא ולהפתיע בשבוע הבא במשחק ביתי ראשון מול אשדוד החזקה".

עדני דגן, מאמן הרבלייף רמה"ש: "היה קל לשחק נגדנו הערב.לא הגענו למשחק בשני צידי המגרש עם כדורסל לא חכם, וככה זה נראה. אסור לנו לאבד כל כך הרבה כדורים כמו שעשינו היום. גם כשחזרנו עם מומנטום קטן, התבלבלנו וביצענו טעויות. היינו חמודים מדי וננסה לשנות את זה לקראת המשחק הבא".

יעל אהרונוב. הפסד ביתי לרמה"ש
יעל אהרונוב. הפסד ביתי לרמה"ש

 

מכבי 'בן' אוצר השקעות אשדוד – הפועל פתח תקווה  69:80

האלופה החלה את מסע ההגנה על הכתר עם ניצחון ביתי ו-4 שחקניות שקלעו בספרות כפולות. אחרי שני רבעים הקבוצה בצהוב-אדום כבר ברחה לפער של 17 נקודות הפרש (30:47), אולם בסיום היריבה ממלאבס הצליחה לצמק כשהיא מנצחת בשני הרבעים האחרונים, אך ללא הואיל מבחינתה, חרף לא פחות מ-20 ריבאונדים אותם ליקטה הסנטרית סטפאני מאדן.

הירבו לקלוע לאשדוד: קלארק 16 ו-7 כ"ח, דורון 15, לויצקי 12, האוטס 11 ו-7 חט'.
הירבו לקלוע בפתח תקווה: הרינקו 21, מאדן 15 ו-20 כ"ח, רובינס 10 ו-9 כ"ח.

הפועל ראשון לציון – מכבי רמת חן/בליך 85:47

המשחק החד צדדי של מחזור הפתיחה. ברמת חן/בליך בנו הקיץ סגל חזק במטרה להילחם על תארים, ולפי הניצחון הערב נראה כי בהחלט יש על מה לבנות שם העונה. 34 נקודות של הישראליות של רמת חן/בליך היוו את הערך המוסף יחד עם ערב מופלא של ת'ורנטון בדרך לניצחון הבכורה של שירה העליון על הקווים. ראשל"צ מצידה תקווה להתאושש במחזורים הבאים.

הירבו לקלוע לראשון לציון: שילדס 12 ו-8 כ"ח, אברמזון ופן 8 כ"א
הירבו לקלוע ברמת חן/בליך: ת'ורנטון 26 ו-14 כ"ח, גרדנר 15 ו-4 אס', צעירי 14, דיאמנט 11

אליצור חולון –  אס"א ירושלים 79:68

מפגש נוסף במסגרת המחזור ה-1 הפגיש שתיים מהקבוצות שסיימו את העונה שעברה בחלק התחתון של הטבלה. למרות תצוגה נהדרת של שלוש הזרות של חולון עם דאבל דאבל כל אחת, הייתה זו דווקא ירושלים שהשיגה את הניצחון בזכות רבע שלישי נהדר מבחינה התקפית (32:19), בדרך לניצחון חוץ חשוב עבורה.

הירבו לקלוע לחולון: האסל 25 ו-10 כ"ח, נינגיפה 14 ו-15 כ"ח, ג'יימס 11 ו-13 כ"ח.

הירבו לקלוע לירושלים: טיילור 25 ו-12 כ"ח, פדר 18 ו-4 אס', קיסל 14.

 

השחקנית המצטיינת של המחזור – מישל סנואו (בנות הרצליה)

סנואו (1.96) בת ה-35 הגיעה העונה לתחנה השלישית שלה בישראל, אחרי רמה"ש ורמלה, והזכירה לכולנו עד כמה התגעגענו אליה. תצוגה נהדרת שלה (23 נק' ו-12 ריב') כולל  100 אחוזים מקו העונשין (7/7) סייעו להרצליה לסמן ניצחון ראשון העונה באולם 'אורנים'.

בסיום המשחק התייחסה סנואו לחזרתה ארצה וסיפרה: "אני שמחה לחזור לשחק בישראל. זה מקום נהדר שתמיד כיף לי להיות בו.

סנואו זכתה בזוג נעלי כדורסל מתנת חברת 'ספורט גום בע"מ' – היבואנית הבלעדית של נעלי PEAK וכדורי MOLTEN בישראל.

 

 

קרדיט תמונות: עודד קרני, אתנה ווינר נשים.

מנהלת ליגת אתנה ווינר בכדורסל נשים