למרות המאבק ישראל נכנעה; אדלשטיין: "שיחקנו הרבה יותר טוב"

נבחרת ישראל ספגה הערב (מוצ"ש) את הפסדה השני בקמפיין לנבחרת ליטא, סגנית אלופת אירופה. למרות זאת, בנבחרת יכולים להיות מעודדים מהיכולת שהפגינו כאשר במחצית הכחולים לבנים היו בפיגור 38-37 בלבד. אולם, ברבע השלישי היתרון של ליטא בא לידי ביטוי והם ברחו ליתרון דו ספרתי. מחר (21:30)  תפגוש נבחרת ישראל את גרמניה, לה יש שני ניצחונות, למשחק קריטי להמשך הדרך.

ארז אדלשטיין: "זה היה הפסד קשה כי לדעתי שיחקנו הרבה הרבה יותר טוב במשחק הזה מאשר במשחק הראשון ועוד נגד קבוצה מנוסה מאוד. הפסדנו את המומנטום של המשחק בפאוול הרביעי של ריצ'ארד האוול. יכול להיות שהיה צריך להשאיר את האוול למרות הרביעית. צריך למחוק את המשחק הזה ולחכות למחר. זה מחמיא לנו שיריבות רוצות לשלוט פה בקצב המשחק, כפי שאמרו כמה מאמנים. אנחנו מנסים לעשות הכל כדי לעזור בריבאונד. אנחנו צריכים לשחק חופשי ומשוחרר, היינו כבולים נגד איטליה. ישבתי עם השחקנים אתמול בבוקר ושאלתי אותם מה קרה נגד איטליה והם אמרו שהם היו עצורים ונסעו אחורה. שאבתי מזה עידוד כי הבנתי שהם מפנימים שיש דרך כדי להצליח וראינו חלקים היום. ברור לי שיהיה לחץ מחר כי מבינים את חשיבות המשחק. נצטרך לעשות עבודה טובה נגד שרודר וזה אחד המפתחות שלנו מחר".

ריצ'ארד האוול: "אני מסכים עם המאמן, העבירה הרביעית שלי הייתה מכריעה בסיטואציה קריטית. יש לנו משחק קשה מחר נגד גרמניה בתקווה שננצח. אני צריך לשמור על עצמי במשחק מחר ולא להיכנס לדברים מיותרים. זה מאד קשה לשחק נגד מישהו גבוה ממך, ניצחנו לעזור הרבה בהגנה אבל לדעתי הכל מנטאלי".

אדלשטיין מעודד אחרי המשחק הערב (צילום: עודד קרני)

"תודה רבה לאוהדים הליטאים והישראלים, הייתה אווירה נהדרת", פתח את דבריו אדומייטיס, מאמן נבחרת ליטא. "רצניו לשחק פנימה כל הזמן ובחלק רב עשינו את זה בצורה טובה. הייתה עבודה טובה של שחקני הצבע שלנו. ידענו שנהיה חייבים לעצור את התקפות המעבר שלהם ועשינו את זה טוב ברבע השלישי. אחת מהתוכניות היו גם להוציא מריצ'ארד האוול עבירות והעבירה הרביעית שלו עזרה לנו. היה לנו חשוב לשחק עם שחקנים הגנתיים ומילאקניס לא אחד כזה ולכן הוא לא שיחק".

מינדאוגס קוזמניסקאס: "קשה לשחק נגד קבוצה מארחת וזה היה משחק קריטי עבור שתי הקבוצות שהפסידו במשחק הפתיחה. ניצחנו בכדורים החוזרים וברבע השלישי הצלחנו לייצר בריחה. רצינו לייצר את היתרון שלנו ולשלוט בקצב המשחק. עד עכשיו חשבנו רק על ישראל ולא התייחסנו לאיטליה. יש לנו קצת זמן עד מחר ונבוא מוכנים, הם קבוצה מסוכנת עם קלעים ושחקני פנים. זאת קבוצה מאוזנת. יהיה משחק מעניין".