לקראת גמר גביע המדינה לנערים: הפועל חולון – מכבי ת"א

מאת: איילון סלוס ערב הגמרים והיפה המסורתי של איגוד הכדורסל ייערך באולם קרית מנחם ברמלה ביום רביעי 20/4.

כתובת האולם ברמלה: רחוב יאיר שטרן 29

דרכי הגעה: קו 11 מהתחנה המרכזית ברמלה. ירידה בקרית מנחם בגין תחנת אפריאט/שטרן.

הכניסה חופשית

 

בשעה 16:30 גמר גביע המדינה לנערים א' ע"ש יורם קאופמן ז"ל: הפועל אבי חולון – מכבי יהושע ת"א. שידור בספורט 5+ (56)

 

יורם קאופמן ז"ל

 

יורם קאופמן הלך לעולמו בגיל 28 לאחר מאבק במחלת הסרטן. הוא נולד בירושלים ועבד בשנים האחרונות בנבחרת ישראל, שם שימש כמאמן נבחרת טרום הנוער וכעוזר מאמן נבחרת הנוער. בקיץ 2007 אף היה אמור להדריך את נבחרת הנוער כמאמן ראשי. בשל מחלתו, החליף אותו בתפקיד חברו, רן אשר. קאופמן אימן שנים רבות במחלקות הנוער השונות של הפועל חולון, שימש מספר שנים כעוזר מאמן הקבוצה הבוגרת ובעונת 2004/5 אף שימש כמאמן הקבוצה הבוגרת, שסיימה במקום החמישי בליגה הלאומית. בהמשך עבר לעירוני רמת גן, שם שימש כמנהל המקצועי של מחלקת הנוער, ובעונה האחרונה שימש בתפקיד במכבי רעננה.
הפועל אבי חולון:

 

על המועדון

מחלקת הנוער המפוארת של הפועל חולון מונה כ 1,200 משפחות ונחשבת כאחד המועדונים המובילים בארץ. מחלקת הנוער של הפועל חולון תופסת בעשור האחרון מקום קבע באירועי גמר גביע המדינה, כאשר קבוצת הילדים,  הנערים והנוער לוקחות חלק באירוע היוקרתי הזה. מועדון הפועל חולון עבר מתיחת פנים בשלוש שנים האחרונות ותחלופת ההנהלות היטיב עם מחלקת הנוער שעברה שדרוג רציני, כאשר הדגש של קברניטי המועדון היא להשקיע בדור הצעיר על מנת שיתפתח מבחינה מקצועית ויוכל לעשות את הקפיצה לקבוצה הבוגרת. ולראייה לכך ,בשלוש שנים אלו השתלבו בקבוצה הבוגרת שני שחקני מחלקת הנוער , אלון ספיר ואור אלרום .

 הפועל חולון נערים

 

על הקבוצה

הקבוצה בנויה משחקנים שגדלו במחלקת הנוער של הפועל חולון ומשחקים יחד משכבת הקט-סל ה'. שני שחקנים הצטרפו לקבוצה בשכבת ט' אורי בנרף ובר חכמון שתורמים הן מקצועית והן חברתית ומשתלבים בצורה יוצאת מן הכלל. שחקני הקבוצה לומדים ומתאמנים יחד ורוב שעות היום מבלים יחד, מה שהוביל את הקבוצה להיות מגובשת ואיכותית הן מבחינה התנהגותית והן מבחינה מקצועית. מאפיין חשוב של ילדי הקבוצה היא הנחת האגו בצד והצלחת הקבוצה והמועדון מעל הכל !!! וזאת הסיבה לזכייה בשנה שעברה באליפות המחוז ובגביע האיגוד לנערים ט' והעפילה השנה לגמר גביע המדינה.

 

סגל השחקנים

שון אפרתי (1), אביב נטף (4), יובל פרידמן (6), עילאי ברגיל (8), אורי בנרף (11), בר חכמון (13), אופיר כהן (14), אופק יעקובי (15), מתן עוזיאל (18), שגיא שטיינמן (21), דולב בוחניק (23), שרון ידגראן (24), אילי לוי (99).

 

על המאמן

טלמור בן חיים, מאמן עטור ניסיון באימון שחקנים במחלקות נוער בארץ !! נחשב לאחד המאמנים המובילים בתחום . לקח אליפויות בגילאי ילדים לאומית ואלוף אלופים, זכה באליפות עם הנערים לאומית מחוז מרכז עם עירוני ר"ג ודאבל עם הנערות א ברעננה. טלמור שימש כעוזר מאמן נבחרת הנוער למכביה 2006 ועוזר מאמן נבחרת הנערות באליפות אירופה 2013. כמו כן היה עוזר מאמן בבוגרים של חיפה ואימן את הבוגרים של ראש העין.

 

הצוות המקצועי

המאמן: טלמור בן חיים

עוזר מאמן : עידו לויט

בעלים: מיקי דורסמן

מנכ"ל מחלקת הנוער: אופיר ולדמן

מנהל מקצועי: רועי מייזליק

 

הדרך לגמר

הדרך של חולוניה היתה לא קלה בכלל!! זה התחיל בניצחון 50-62 בראשון לציון, לאחר מכן הצפינה הקבוצה לזכרון יעקב וניצחו 62-74 . בשלב שמינית הגמר נפגשו באולם הפחים שתי קבוצות שיכלו להיפגש בגמר חולונייה ומכבי ראשל"צ ( הקבוצה הראשונה ), לאחר משחק צמוד שהתעלה לרמה גבוהה מאוד, חולונייה מנצחת 65-68  ומעפילה לרבע גמר. ברבע הגמר חולונייה מנצחת את קריית אונו בבית 52-68  ומעפילה לחצי גמר גביע המדינה נגד מכבי הוד השרון . משחק מספר 1 בחולון מסתיים בתוצאה 47-52 לאחר שלשה בשנייה לסיום של חולונייה. משחק מספר 2 התקיים בהוד השרון כאשר חולונייה מודעת שאין מה לבנות על 5 הפרש שהשיגו בפחים ויש להגיע דרוכים ומפוקסים !!! הנערים עשו זאת בגדול והעפילו לגמר גביע המדינה לאחר ניצחון 50-56 בהוד השרון ומעפילים לגמר גביע המדינה נגד מכבי ת"א.

 

על הקהל

כ-500 שחקני מחלקת הנוער ואוהדי הקבוצה הבוגרת, אמורים ללוות את הנערים למשחק הגמר ברמלה שמהווה עבור המועדון חגיגה גדולה. הקהל יגיע עם אביזרי עידוד, כאשר כולם לבושים בסגול ומעודכנים בשירי חולונייה על מנת להעניק לנערים אווירה ביתית שתעזור להם לזכות בגביע!!!!

 

מכבי יהושוע ת"א:

 

על המועדון

מחלקת הנוער של מכבי ת"א היא מהגדולות בארץ. למועדון היסטוריה מפוארת בזכייה בתארים ושחקנים רבים

בוגרי המחלקה שיחקו ומשחקים כיום בליגות הבכירות ונבחרות ישראל השונות כגון: יותם הלפרין, גיא פניני, גל מקל, בן אלטיט ועוד רבים וטובים.

המועדון זכה באליפות הנערים בשנים 2001 (קזרנובסקי, בן שימול, יוני ניר) 2003 (כספי, גור אריה), 2007-08 (שמחוני, בוכמן, בר אבן, שטרקמן), 2010 (עומרי שלף, נאוטר שרון)

בגביע המדינה לנערים זכו בשנים 2001, 2007, 2010-11 (זלמנסון, גלינסקי)

 

על הקבוצה

קבוצת הנערים מורכבת משבעה שחקנים שנתון 2000 וחמישה 2001, ולמרות שיתוף שחקנים צעירים בקבוצה הבכירה, קבוצה עדיין לא הפסידה העונה בכל המסגרות הכוללות את הליגה, הגביע ושני טורנירים בינלאומיים בליטא ובברלין.

רוב שחקני הקבוצה מתאמנים במסגרת האקדמיה של המועדון, קרי, מתאמנים שלושה אימוני בוקר בתיכון ובנוסף מתאמנים עוד 6-7 אימונים אחה"צ. במסגרת הקבוצה השחקנים מתאמנים כ – 15 שעות שבועיות, דבר יוצא דופן בנוף המקומי…

נערים מכבי תל אביב

 

סגל השחקנים

דני אבדיה, יונתן אביטל, נדב אורון, יובל אורון, עידן אלבר, טום אפשטיין, נווה בן שמן, גל כהן, שיר מוראידי, דורי סהר, טל צידון, ניר קוניק

 

על המאמנים

צוות המאמנים כולל חמישה מאמנים – מאמן העל מלאדן שסטן, מאמן קרואטי אשר אימן את כל הנבחרות הקרואטיות הצעירות, קדטים, נוער ונערים, כמו כן, מלאדן אימן וניהל שנים רבות קבוצות בכירות בקרואטיה כגון יגופלסטיקה ספליט (מנהל מקצועי של מחלקת הנוער), זאדאר וכו'.

עודד שלום – מאמן זו השנה האחת עשרה במחלקת הנוער של המועדון. אימן את כל שכבות הגיל, קט סל, ילדים ונערים וכמו כן אימן בליגת העל של בתי הספר. אימן שחקנים כדוגמת עידן זלמנסון, נמרוד לוי, אלון לוין, אליאב מושיאשוילי ועוד.

אלעד צ'יפליק ונועם לוי – הקבוצה זכתה בשני עוזרי מאמנים מעולים ממחלקת הנוער. אלעד אימן קבוצות בוגרים והשנה מאמן את אחת מקבוצות הילדים לאומית ונועם לוי, ששיחק וזכה עם קבוצת הנוער של המועדון בשני "דאבלים" רצופים מאמן קבוצת קט סל.

וליקו פרוביץ' – מאמן סרבי/מונטנגרי  – אימן את קבוצת הנוער של ספליט ואת עירוני ר"ג בליגה הלאומית, משמש כעוזר מאמן נבחרת מונטנגרו ומתמחה בשיפור יכולת אישית. וליקו עובד עם השחקנים בכל אימוני הבוקר.

 

הדרך לגמר

הדרך לגמר כללה מעבר אוטומטי של השלב הראשון, ניצחון על שוהם בסיבוב השני, ניצחון יפה על גלבוע מעיינות 77-86 בשלב שמינית הגמר, ניצחון על גליל עליון 57-76 בשלב הרבע וצמד ניצחונות בחצי הגמר על היריבה העירונית – הפועל ת"א, 52-67 בחוץ, 65-75 בבית.

 

על הקהל

כשלוש מאות מכבים צהובים אמורים לבוא ולדחות את קבוצות הנוער והנערים בגמר הגביע, מכבי תל אביב דור העתיד באים להניף גביע!!!