מכבי ת"א, מכבי חיפה והפועל ב"ש עלו לרבע גמר הגביע

הפועל ב"ש, מכבי חיפה ומכבי ת"א הן 3 הקבוצות שהעפילו הערב לרבע גמר הגביע. הפועל ב"ש השלימה 2 קבוצות מהליגה הלאומית ברבע הגמר אחרי ההעפלה אתמול של עירוני נס ציונה. מחר תיקבע העולה האחרונה במשחק המסקרן בין הפועל חולון להפועל אילת.

חגיגות גדולות בהיכל הקונכיה בבאר שבע אחרי שהקבוצה המקומית ניצחה את האלופה מכבי ראשל"צ 94-106 והדיחה אותה מהמשך הדרך בגביע. באר שבע קלעה באחוזים מדהימים מחוץ לקשת כשדודו שמריז מנצח על החגיגה מבחוץ וג'ף אלן מבפנים. אלן קלע 29 נקודות, אנתוני פישר הוסיף 22 ודודו שמריז קלע 19 לבאר שבע. את ראשל"צ הוליך נמרוד לוי עם 20 נקודות ועוד משחק מצוין, שלא הספיק הפעם.

מחזיקת הגביע מכבי ת"א ניצחה בשיניים את גלבוע/גליל 76-77 אחרי משחק שהיה צמוד לכל אורכו. ג'ייסון סיגרס, זה שניצח את הבאזר את הצהובים לפני שבוע, ניסה את מזלו שוב על הבאזר אבל הפעם החטיא. סוני ווימס היה האיש של מכבי ת"א עם 20 נקודות, ויקטור ראד הוסיף 16. אצל האדומים 16 ליחזקאל סקוורר, 14 לסיגרס ו-14 גם לגריפין.

מכבי חיפה לא התקשתה מול קרית אתא והביסה אותה 54-91 במשחק חד צדדי מפתיחתו ועד סופו. מנדז ולדז צלף מחוץ לקשת עם פתיחת המשחק ולמעשה גמר אותו אחרי מחצית אחת. היו לו 27 נקודות בסיום עם 7/13 מעבר לקשת. עוז בלייזר הוסיף 13 נקודות לירוקים. סירדומיניק פוינטר קלע 17 לקרית אתא.