ניצחון לנבחרת ישראל במשחק ההכנה הראשון מול רומניה 73-83

נבחרת ישראל צלחה את משחק ההכנה הראשון ליורובאסקט כשניצחה את נבחרת רומניה ברומניה בתוצאה 73-83. בנבחרת, שחסרה את עומרי כספי וליאור אליהו, פתחו את המשחק גל מקל, בר טימור, עוז בלייזר, גיא פניני וריצ’ארד הוואל. מולם ניצבו ראדו פאליציוץ, רולנד טורוק, ג'ורדן לי ווטסון, קטאלין באצ'יו ואנדריי מנדאצ'ה בצד הרומני.

הנבחרת שלטה בפתיחה ובעזרת בר טימור וגיא פניני רצה ל-2:7 מהיר. הצמד המשיך ביכולת הנהדרת, ושלשה נוספת של הפורוורד עם יכולת טובה של טימור קבעו 7-16 כ-4 דק׳ לסיום הרבע. הכחולים-לבנים המשיכו לשלוט במשחק ובסיום הרבע הובילו 15:22.

שיתוף פעולה יפה בין יותם הלפרין לאלישי כדיר הוליד 2 נק׳ ראשונות ברבע לישראל, לפני שהרומנים השתלטו על הקצב ותוך פחות מ-4 דק׳ השוו את התוצאה עם שלשה של אולה ושלחו את אדלשטיין לפסק זמן. עליונות של הנבחרת מתחת לסלים בשילוב צליפות מרחוק של הלפרין ושמחון הורידו את הכחולים למחצית ביתרון 38-46.

הרומנים פתחו טוב יותר את המחצית השניה ותוך 3 דק׳ השלימו ריצת 0:0 והשוו ל-46-46. בלייזר חתם מיני ריצה של הננבחרת עם שלשה וקבע 46-52. ישראל המשיכה לרוץ בהובלת גל מקל ויוגב אוחיון שהעלו את הכחולים ליתרון דו-ספרתי ראשון במשחק, 51:61 פחות מ-2 דק׳ לסיום הרבע. שני איבודים של ישראל איפשרו לרומנים לצמצם ל-5 בלבד, אבל אז הגיעו אוחיון שסגר את הרבע עם שלשה, 56-64 לישראל.

ישראל המשיכה לשמור על הפער לאורך החצי הראשון של הרבע האחרון. שלשה של שון דוסון אחרי הנעת כדור יפה קבעה יתרון שיא לישראל 63-75 כ-4 דקות לסיום. היתרון נשאר כחול עד סוף המשחק, שנגמר בניצחון 73-83.

לנבחרת קלעו בר טימור ויוגב אוחיון 11 כ״א, פניני 10 נק׳ ו-9 אס׳, האוול ובלייזר 9 כ״א, הלפרין 7, דוסון 6, צ׳וברביץ׳ 5, מקל, כדיר וזלמנסון 4 כ״א ועמית שמחון 3.

תגובות

יוגב אוחיון: ״אני חושב שיחסית למשחק ראשון שיחקנו הרבה דקות טובות, ויש גם הרבה מקום לשיפור. שיחקנו עם 12 שחקנים, כולם הרגישו מגרש וזה מה שחשוב. זה עדיין סך הכל ניוסי כלים ראשוני, התוצאה פחות חשובה, אבל חשובה. לפתוח עם ניצחון זה מאוד חשוב ואנחנו רוצים להמשיך בדרך הזאת, לעבוד קשה, להציג כדורסל טוב, להילחם, להיות ראשונים על כל כדור, וגם הניצחונונת יגיעו״.

עוז בלייזר: ״התחלה טובה, גם אישית וגם קבוצתית. זה ניסוי כלים ראשון, כיף להיות על המגרש עם החברה האלה ולייצג את המדינה. אני שמח שהיו הרבה דקות ששיחקנו טוב עם הרבה שטף והרבה ביחד. זו הדרך של הנבחרת וזה מה שחשוב. כיף להתחיל ברגל ימין אבל יש עוד דרך ארוכה וצריך עוד לתקן דברים ואני בטוח שהצוות ישב איתנו ונתקן״.